2013-12-11, 20:48
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda

Jag vet inte vem som har mördat Marina. Inte ens polisen har lyckats komma fram till det med teknisk bevisning eller indicier hittills. Kanske har dom mer på fötterna nu, det vet vi inte. Men det har smusslats i den här utredningen och det ser inte bra ut.

Jag tycker det finns fler som passar in i den mallen du nu satte FS i genom mitt inlägg.
Det finns nästan ingen som vet vem som mördade Linda Chen heller. Ingen videokamera där, ingen videokamera här. Endast mördaren (i båda fallen) vet. Polisen och åklagare är övertygade i skuldfrågan, undertecknad likaså. Jag tycker fyndet i sig också vittnar om en person med lokalkännedom vilket drastiskt minskar antalet möjliga gärningsmän. FS ovilja att svara sanningsenligt ("ingen aaaning") samt hans lustifikationer i övrigt gör iallafall mig säker ang. skuldfrågan. Hans ljugande i tråden (ja, du får söka själv) gör inte att bilden av ett oskyldigt lamm tornar upp sig. Men det är i min bok.
Citera
2013-12-11, 20:50
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Man behöver inte skicka stråna eftersom de, även om de visar på F & Ms DNA inte kan användas i rättegång då F bor i huset och enligt sig själv har sex med M (i hennes säng?) då och då.
Eftersom MTGM inte har alibi och ingen alternativ GM finns.

Jag gissar att MTGM blivit riktigt förbannad över att M gör slut och vill att han flyttar, han öppnar då hennes låsta sovrumsdörr på samma vis som han gjorde då polisen ville titta in där, han bröt sig in (?)
Han våldtar henne kanske före eller efter att hon lagt sig för natten och avslutar med att skjuta henne i huvudet.
Eftersom han gått med dessa tankar ett tag har han redan skaffat en ramp, en extra bred skottkärra, en planerad dumpningsplats och ett mordvapen.
Vapnet har han tidigare tagit från M och gömt under sin säng.

Eftersom allt är uttänkt och förberett går det snabbt,
Han åker sedan via rastplatsen eftersom han vill göra sig av med sina kläder, Ms väska mm
Sedan åker han upp i skogen, dumpar och åker hem.

Visst är Fr*d skum, men det verkar de vara hela bunten och ändå sticker MTG ut som.. Ja väldigt mycket helt enkelt.

Kan hålla på länge med en lång lista på varför jag tror att MTGM är GM men det blir tjatigt.

Har tidigare i tråden skrivit med otherland att det saknades två VITA pressar, att Lenn**t har justerat ********** .. Har läst att M hade en firmamobil som hon aldrig använde privat, är det "smygmobilen"? Verkar vara raderat. Vi får se på rättegången om ingen annan har den bilagan, jag vill inte sabba rättegången genom att skriva saker här som kanske är hemligt och jag vill inte heller sprida ut saker som visar sig vara bluff.
Jag tror att det finns mer i stämningsansökan än vad vi ser, tror att MTGM är riktigt rökt.
Verkligen kört för honom.

Men tänk så bra om dom tagit mer tester på hårstråna då. För att utesluta andra GM? Tänk om dessa faktiskt hör till en människa, eller två kanske vid hantering av kropp, som inte heter FS? Skulle det visa sig vara FS strån och M´s strån och inga andras alls.. ja då är väl det ytterligare en bevisning för att ingen alt GM har varit där och mördat och gömt paket. Man kan ju tycka att dom borde ta till alla medel för att sätta dit Marinas mördare.

Våldtagit Marina? FS? Skojar du nu? Hon har en större sexualdrift än FS. Var inte FS impotent enligt tråden....?

I Idafallet gör man gällande att en person inte kan lyfta Idas döda slappa kropp på egen hand. Ida vägde 50 kg ca. Men FS kan på egen hand bära M som vägde runt 80 kg? Idas misstänkta GM misstänks ha haft två till hjälp.
Citera
2013-12-11, 21:03
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Det finns nästan ingen som vet vem som mördade Linda Chen heller. Ingen videokamera där, ingen videokamera här. Endast mördaren (i båda fallen) vet. Polisen och åklagare är övertygade i skuldfrågan, undertecknad likaså. Jag tycker fyndet i sig också vittnar om en person med lokalkännedom vilket drastiskt minskar antalet möjliga gärningsmän. FS ovilja att svara sanningsenligt ("ingen aaaning") samt hans lustifikationer i övrigt gör iallafall mig säker ang. skuldfrågan. Hans ljugande i tråden (ja, du får söka själv) gör inte att bilden av ett oskyldigt lamm tornar upp sig. Men det är i min bok.

Nu tycker ju jag att M.A i Lindafallet betedde sig lite väl märkligt med sina ninjakidnappare osv så de skiljer sig lite åt här, det måste du ju ändå hålla med om? Däremot är jag enig med dig där i skuldfrågan. Där kan vi börja prata om, inte bara ljuga, utan sväva i det blå. Jag väntade bara på att Spindelmannen skulle komma att vara inblandad i Lindas försvinnande/död.

Jag tycker inte att en persons svar "Jag vet inte" är avgörande för att man är skyldig. Om du frågar mig var din mobil är och jag svarar "ingen aning" är det då uppenbart att jag stulit den från dig?

Jag läste att platsen för fyndet var väl känt runt i krokarna så det finns ju fler än FS som vet om stället uppenbarligen.

Jag har läst FS tråddeltagande och det påverkar mig varken i tro i skuld eller oskuld med det han skrivit. Vad som är lögn vet inte jag, inte ens två domslut anklagar FS för att fara med osanning så jag kan omöjligt yttra mig i det med säkerhet. Sen kan jag ju såklart, precis som alla andra, gissa och spekulera. Men att någon i denna tråd VET vad som hänt är ju inte sant. Isåfall kan man ju undra varför dessa inte för länge sedan gått till polisen och meddelat denna information. Du vet "Men FS är pundare så då är man skyldig" FS har dödat djur.. iaf har jag hört att det är så, så han är garanterat rätt man" Osv.
Att åklagarna är övertygade att få FS fälld talar ju resningsansökan för såklart.

Jag hade gärna sett mer. Men vi kan bara vänta såklart. Det ska bli spännande att se vad de har från båda håll.

Ser nu vad mycket "jag" det blev i början på styckena. Orkar inte ändra.
Citera
2013-12-11, 21:05
Medlem
Citat:
Men tänk så bra om dom tagit mer tester på hårstråna då. För att utesluta andra GM? Tänk om dessa faktiskt hör till en människa, eller två kanske vid hantering av kropp, som inte heter FS? Skulle det visa sig vara FS strån och M´s strån och inga andras alls.. ja då är väl det ytterligare en bevisning för att ingen alt GM har varit där och mördat och gömt paket. Man kan ju tycka att dom borde ta till alla medel för att sätta dit Marinas mördare.

Våldtagit Marina? FS? Skojar du nu? Hon har en större sexualdrift än FS. Var inte FS impotent enligt tråden....?

I Idafallet gör man gällande att en person inte kan lyfta Idas döda slappa kropp på egen hand. Ida vägde 50 kg ca. Men FS kan på egen hand bära M som vägde runt 80 kg? Idas misstänkta GM misstänks ha haft två till hjälp.

Våldtagit: Jo visst kan en haschimpotent snubbe tända på våld. Men nu behöver det absolut inte vara så, anledningen till min fundering är att han redan klurat så mycket.
Han har tex provskjutit vapnet med M så även om det hittas och hans fingrar finns på det är det lugnt. Ändå påstår andra att M är så ansvarsfull med vapnet, men hon låter honom leka med det?
Hittas sperma eller annat från honom på M är det för att de brukar ha sex.
Tvärtemot vad M gjort gällande. Märkligt att de har så olika syn på hur ofta de har sex och om de ens har det längre.
Varför tror ni han så turligt nog har vandrat runt på måfå tex?
Kom igen... Allt är försök att dölja vad han gjort i mina ögon.
Senast redigerad av Otherland162 2013-12-11 kl. 21:08.
Citera
2013-12-11, 21:09
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Nej vet du,
Är inte åklagaren skyldig att väcka åtal om man tror att det finns en chans till dom? Siare är de inte och kan knappast bli anklagade för tjänstefel varje gång någon frias, eller hur?

Man kan verkligen snöa in på det här fallet.. Men självklart ska det bli en sista rättegång så man i alla fall försöker få svar på frågan: Vem mördade Marina?

Rättegången pågår för fullt. Men det är ju frågan om det är någon idé att ha huvudförhandling. (Rättegången är hela processen från polisanmälan till dom).

Det är ju inte en gammal sur Nokia med gammalt ruttet SIM som är intressant. Jag har flera gamla mobiler liggandes och även inaktuella SIM-kort, tror jag. Jag minns att när jag bytte till 3G-lur så fick jag ett nytt SIM hemskickat. Det gamla kan jag nog ha slängt i en låda, det minns jag inte. Utan det som är intressant är att: 1. Exet PF uppger att han ringde M på numret fram till försvinnandet. 2. Vidare har Ms firma detta telnummer i olika myndighetsregister. 3. Och slutligen ringde Ms mamma numret vid försvinnandet samt uppgav numret för polisen - det står i FUP.

Och detta nummer är inte kontrollerat av polisen och finns inte med i SKLs s k "fördjupade analys" av telefontrafiken. Och det kan jag säga, finns ingen uppenbar förklaring till detta så handlar det om ytterligare en jättemiss av polisen. Jättemiss. Nu får vi se hur åklagaren ska förklara detta vid nästa häktningsförhandling, men jag tror fanimig att domstolen sänker misstankegraden och att FS tar taxi till Centralen och åker hem till Madde i Karlstad.
Citera
2013-12-11, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Rättegången pågår för fullt. Men det är ju frågan om det är någon idé att ha huvudförhandling. (Rättegången är hela processen från polisanmälan till dom).

Det är ju inte en gammal sur Nokia med gammalt ruttet SIM som är intressant. Jag har flera gamla mobiler liggandes och även inaktuella SIM-kort, tror jag. Jag minns att när jag bytte till 3G-lur så fick jag ett nytt SIM hemskickat. Det gamla kan jag nog ha slängt i en låda, det minns jag inte. Utan det som är intressant är att: 1. Exet PF uppger att han ringde M på numret fram till försvinnandet. 2. Vidare har Ms firma detta telnummer i olika myndighetsregister. 3. Och slutligen ringde Ms mamma numret vid försvinnandet samt uppgav numret för polisen - det står i FUP.

Och detta nummer är inte kontrollerat av polisen och finns inte med i SKLs s k "fördjupade analys" av telefontrafiken. Och det kan jag säga, finns ingen uppenbar förklaring till detta så handlar det om ytterligare en jättemiss av polisen. Jättemiss. Nu får vi se hur åklagaren ska förklara detta vid nästa häktningsförhandling, men jag tror fanimig att domstolen sänker misstankegraden och att FS tar taxi till Centralen och åker hem till Madde i Karlstad.

Är numret inte kontrollerat eller kan du inte se att det kontrollerats?

Det fanns en annan telefon som användes på det jobb där M var anställd eller minns jag fel?

Och så den privata.

Fast hemtelefon?

Skype/Messenger
Fax
E-post

Vad har inte kollats?

Måste göra annat en stund, men,

En fråga till er mer erfarna:
En Fup är en fup, vad händer med alla möten och samtal poliser emellan?
Fup är inte det som avfärdats, alla tips mm
hur ska en alternativ GM då kunna hittas i det här läget, då hade man behövt veta så mycket mer.
Vilka har förhörts och avförts?
Kanske skulle det kännas bättre för de som tror på MTGM om de visste vem och varför och bla bla..?
Inte för att jag förstår hur någon kan vara så blind men...
Citera
2013-12-11, 21:28
Medlem
MrsMagoos avatar
HD hade inga som helst problem med att häkta Fredrik på sannolika skäl misstänkt för mordet på Marina Johansson, så Hanssons svammel om ej kollade telefoner brydde man sig inte om för fem öre.
Man tog beslut, så vem bryr sig om påståenden utan relevans.

Det är lika sannolikt med scenario om smygmobiler som planterings påståendet i Boden.
Lika illa och lika overkligt. Hovrätten som lusläser HD resningsbeslut kommer lämna såna påståenden om smygmobiler och tokiga vittnesmål därhän.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-11 kl. 21:36.
Citera
2013-12-11, 21:29
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Ah, ytterligare en teori för att bortse från verkligheten, SMYGMOBILEN, som nu mera stöds av ett vittne.

Vad mer kan man bortse från i utredningen
?
Vad man inte bortser ifrån är det orimliga som dukas upp i den här historien av källarmannen
himself.

Det orimliga i att den unga damen som lät honom hållas kvar i hemmet om än inte med
odelad förtjusning, skulle välja att göra ett bankomatuttag där det gjordes, och inte på
det närmaste och vanligaste hållet, och att hon dessutom skulle göra sig skyldig till
flera felslagningar på sin pinkod.

Det helt orimliga i att hon påstås ha farit väg under den aktuella dagen i juli och
sedan kommer att skjutas ihjäl i sin egen säng på natten och att den labile inhysingen
i husets nedre regioner åker iväg hela 7 mil för att en plötslig längtan till mormors
gravplats blir honom övermäktig mitt i denna natt och att det sedan tillbringas
åtskilliga timmar därstädes, sittandes ytterst obekvämt på en gravstenskant.
En man som inte hade för vana att hedra några kyrkogårdar med besök och allra minst
nattetid.

Vidare det lika orimliga i att någon annan än den misstänkte skulle tagit sig tid att
paketera in en död kvinnokropp och forsla iväg den från huset för att sedan dumpa
det makabra paketet i ett skogsområde inte så långt därifrån.
Det orimliga i att stanna kvar på brottsplatsen och röja undan somliga spår med risk
för att bli påkommen för en utomstående kunde inte veta med säkerhet att ingen
skulle dyka upp.

Det radar upp sig orimligheter i en förskräcklig mängd faktiskt och en gång för alla
ska just allt detta påvisas med yttersta kraft i en rättssal och nu får det avgörande stöd
av ett kroppsfynd.
Källarmannens trovärdighet kommer fullständigt pulvriseras och då hjälper föga att
mobilisera existensen av någon "smygmobil" eller göra förnyade ansträngningar att
skapa föreställningen om en Marina i en bil vid en viss tidpunkt, hållandes denna
grundligt genomtröskade moderna pratmackapär lyft intill örat.

Det var ingen Marina i den bilen för hon var DÖD då nämligen.
Istället var det hennes mördare som var ute på likplundring och ville undvika att blotta
sitt ansikte mer än nödvändigt för det kvinnliga vittnet i en annan bil som råkade
observera honom den gången i några flyktiga ögonblick.

Det är helt enkelt inte rimligt att göra antagandet att någon annan än källarmannen i
långa håret med kärringknut kan vara skyldig till Marinas våldsamma och hemska död.

Hovrätten kommer att låta förnuftet tala och avhålla sig från den oursäktliga dumheten
att släppa den här människan fri på nytt.
Hans skuld kommer att stå klar denna gång. Otvivelaktigt.
Och rättvisa blir äntligen skipad i det här så uppmärksammade målet.

Och kåklivet väntar på källarmannen. Härligt många år framåt.
Där kommer han att passa in alldeles utmärkt, den göken.
Citera
2013-12-11, 21:30
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:

Det fanns en annan telefon som användes på det jobb där M var anställd eller minns jag fel?

Och så den privata.

Fast hemtelefon?

Skype/Messenger
Fax
E-post

Vad har inte kollats?

hur ska en alternativ GM då kunna hittas i det här läget, då hade man behövt veta så mycket mer.
Kanske skulle det kännas bättre för de som tror på MTGM om de visste vem och varför och bla bla..?

Jag kan inte se att det kontrollerats. Men visst, åklagaren kan ju komma med ett papper som visar bara några få obesvarade samtal från Ms mamma och inget mer. Dåså. Men - och det är viktigt - firman har det numret och det fanns massor med kontakter av det mer skabrösa slaget i den gamla Nokian. Exet ringde det dessutom.

Kan inte åklagaren visa att numret är kontrollerat (och det tror jag inte att han kan eftersom man kom på det först 2011) så faller hela åtalet.

Och tja, eftersom åklagaren inte kan visa att FS begått brottet så måste han istället kunna visa att ingen annan har kunnat gjort det. Och med den luckan i bevisföringen - ett helt telefonabonnemang - så kan vi ju önska åklagaren lycka till i nästa fall.
Citera
2013-12-11, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
HD hade inga som helst problem med att häkta Fredrik på sannolika skäl misstänkt för mordet på Marina Johansson, så Hanssons svammel om ej kollade telefoner brydde man sig inte om för fem öre.
Man tog beslut, så vem bryr sig om påståenden utan relevans.

Jag skulle tro att det blir en tuff förhandling om en dryg vecka.
FS kan mycket väl släppas eftersom utredningen stampar när 176 nya omständigheter påträffats.
Samt att LJ inte varit på rastplatsen 27-30e.
Citera
2013-12-11, 21:34
Bannlyst
Citat:

Och så den privata.

Fast hemtelefon?

Skype/Messenger
Fax
E-post

Vad har inte kollats?

bra frågor.
medans Polisen hänger sig åt dessa slall FS betraktas som oskyldig.
Citera
2013-12-11, 21:35
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Nu tycker ju jag att M.A i Lindafallet betedde sig lite väl märkligt med sina ninjakidnappare osv så de skiljer sig lite åt här, det måste du ju ändå hålla med om? Däremot är jag enig med dig där i skuldfrågan. Där kan vi börja prata om, inte bara ljuga, utan sväva i det blå. Jag väntade bara på att Spindelmannen skulle komma att vara inblandad i Lindas försvinnande/död.
Jag tycker mycket av det FS sagt påminner om MA.
Citat:
Jag tycker inte att en persons svar "Jag vet inte" är avgörande för att man är skyldig. Om du frågar mig var din mobil är och jag svarar "ingen aning" är det då uppenbart att jag stulit den från dig?
Dåligt exempel. Då FS förevisades bl.a. blodfläcken hade han "ingen aaning" om vad den föreställde. Jag kan inte få det till annat än att han ljög. Det finns fler exempel, om du läser lite i förhören.
Citat:
Jag läste att platsen för fyndet var väl känt runt i krokarna så det finns ju fler än FS som vet om stället uppenbarligen.
Ja, det finns säkert fler som rört sig i området. Men platsen vittnar om lokalkännedom, och det minskar antalet kandidater väsentligt.
Citat:
Jag har läst FS tråddeltagande och det påverkar mig varken i tro i skuld eller oskuld med det han skrivit. Vad som är lögn vet inte jag, inte ens två domslut anklagar FS för att fara med osanning så jag kan omöjligt yttra mig i det med säkerhet. Sen kan jag ju såklart, precis som alla andra, gissa och spekulera.
Han ljuger friskt, jag lovar. Bara att läsa i tråden. Lycka till.
Citat:
Men att någon i denna tråd VET vad som hänt är ju inte sant.
Vad fick du det ifrån? Jag skrev att endast mördaren vet. Mest troligt FS.
Citat:
Isåfall kan man ju undra varför dessa inte för länge sedan gått till polisen och meddelat denna information. Du vet "Men FS är pundare så då är man skyldig" FS har dödat djur.. iaf har jag hört att det är så, så han är garanterat rätt man" Osv.
Läs ovan. Endast mördaren vet, och inom en inte alltför lång framtid tas det beslut om FS är skyldig - i juridisk mening - eller oskyldig. I faktisk mening kan han ju vara både och även fast det för mig bara finns ett alternativ.
Citat:
Att åklagarna är övertygade att få FS fälld talar ju resningsansökan för såklart.

Jag hade gärna sett mer. Men vi kan bara vänta såklart. Det ska bli spännande att se vad de har från båda håll.

Ser nu vad mycket "jag" det blev i början på styckena. Orkar inte ändra.
Ja, vi får se. Jag tror iofs inte att ordningsmakten har någon "smoking gun" utan detta fall - precis som Chenfallet - är och blir ett indiciemål även i rond tre. Med en ljugande tilltalad, bör tilläggas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in