2013-12-11, 20:20
Bannlyst
Så vet någon exakt hu RG gått tillväga för att samla in åsikterna och föra registret?
Citera
2013-12-11, 20:35
Medlem
8711s avatar
Researchgruppens extreme make-over

http://www.nimatown.blogspot.se/2013/12/researchgruppens-extreme-make-over.html

Citat:
Expressen har också visat att de ser en skillnad mellan nazister och AFA. På något sjukt sätt är AFA lite godare, enligt Expressen. Detta är inte nyheter. Niklas Svensson som är politisk reporter för Expressen har berättat om detta 2009 i Axess TV, när han försökte förklara varför publiceringen av en kartläggning av vänsterextremister stoppades:

Värd: ”Varför stoppades de här artiklarna då?”

Niklas Svensson: ”Ja, det är ju den stora frågan. Jag kan inte säkert säga vad skälet var. Men vi har våra misstankar, vi som arbetade med det. Vi hittade ju, när vi granskade, obehagliga kopplingar mellan de människor vi tittade på och människor som var medarbetare på min egen redaktion.”

Värd: ”Det fanns kopplingar mellan Expressen medarbetare och vänsterextremister?

Niklas Svensson: ”Ja, det menar vi”

Värd: ”Hur var de kopplingarna då?”

Niklas Svensson: ”Det fanns personer som sympatiserade med t.ex. AFA på vår redaktion. Vi upptäckte när vi sökte igenom artikelarkiv att man mer eller mindre vid olika tillfällen hade hyllat grupperingar som AFA på Expressens kultursida. Vi hittade också andra kopplingar. Vi såg frilansskribenter som arbetade för Expressen som hade deltagit själva vid aktioner där människor hade dömts.”
Citera
2013-12-11, 20:41
Medlem
8711s avatar
Bra Nima!

Citat:
Det är sorgligt när en politisk gruppering har förlorat den sakpolitiska debatten och istället för att erkänna sig besegrad börjar använda sig av omoraliska metoder, på demokratins bekostnad.
Citera
2013-12-11, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Har du själv några källor utöver dina vänsterextrema galningar du beundrar så mycket? Du vet själv inte hur det här har gått till om du inte varit med. Det vi vet är att informationen tillhört Disqus, att det förs register över 6200 personer minst.

Vill du att typ Realisten ska köra samma grej på dig, din familj och din närhet? Allt du sagt och skrivit genom livet ska granskas. Vill du ha det samhället? Att man stjäl information, utnyttjar kontakter på myndigheter osv och för register för att hänga ut och hemsöka folk. Är det ett samhälle du vill ha?

Jag väntar med spänning!

Aj fan, så man vet inte hur det gått till om man inte varit med. Eftersom du vet att det varit:

Citat:
Intrång i datasystem, stulet material, åsiktsregistrering, samkörning med myndigheter där man utnyttjar kontakter, hembesök, uthängning i expressen med hjälp av kriminella.

Så undrar jag hur du var med på detta? Eller är det bara så att alla andra ska ha varit med om det man diskuterar medan det räcker att du tycker saker?

Sen är det det här med källor som brukar förvirra er tokstollar så mycket. Det är den som HÄVDAR att det år på ett sätt som ska visa källa. Det är DU som hävdar att någon hos Researchgruppen är en våldsbenägen afa anhängare. Så visa det då!

Sen undrar jag vilka våldsbenägna vänsteranhängare jag skulle beundra? Ingen vad jag vet men upplys mig gärna.

Sen rapar du fortfarande upp samma fakta som en trasig skiva utan att nu heller kunna visa vilket brott som begåtts.

Fast när det gäller att överdriva får du högsta betyg. Vad Expressen och Researchgruppen gjort är att ta redan på vad folk skrivit anonymt på Avpixlat. Hur det i din hjärna växer till att ta reda på allt man skrivit genom hela livet är förmodligen en psykologs våta dröm.
Citera
2013-12-11, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankanin
För det första: att trakassera privatpersoner och föra åsiktsregistrering på dessa är inte lagligt. För det andra: jag är min egen chef.

Bra då kan du ju visa juridiken du grundar det på.
Citera
2013-12-11, 20:45
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Fast när det gäller att överdriva får du högsta betyg. Vad Expressen och Researchgruppen gjort är att ta redan på vad folk skrivit anonymt på Avpixlat. Hur det i din hjärna växer till att ta reda på allt man skrivit genom hela livet är förmodligen en psykologs våta dröm.

Det bör ju vara min fulla rätt att granska dig och din familjs hela liv och allt ni sagt och gjort någonsin. Sen ska det ut i kvällspressen med stora rubriker och hembesök, det är ju det samhället du förespråkar. Eller aha, just det. Det gäller bara Sverigedemokrater och folk som skriver på Avpixlat. Glöm det du lille vän! Jävla tomte!

Såna som du kommer få det samhälle ni själva förtjänar när ni är i minoritet åsiktsmässigt, vi är på väg dit redan vet du. Då bör absolut såna sekter du förespråkar förbjudas och dömas!
Senast redigerad av 8711 2013-12-11 kl. 20:49.
Citera
2013-12-11, 20:47
Medlem
Citat:
Du menar alltså att om avpixlat och realisten kör samma sak mot en riktad grupp, säg vänsterpartister och folk med extrema vänsteråsikter. Då är det lugnt. Inget brott har begåtts, inga polistillslag skulle ske? Jag delar inte den uppfattningen. Hade "nazister" som exempel gått ut med samma sak och berättat man granskar 55.000 konton och 6200 personer närmare just nu så hade det ALDRIG accepterats. Det vore ett intressant experiment mot dom som tycker det som har hänt igår och idag är bra gjort av expressen och vänsterextrema grupper.

Du tror statens syn på det hela skulle vara likadan? Jag tror säpo hade agerat mot Svenskarnas parti om deras tidning agerat exakt likadant. Tror inte du?

Du verkar blanda ihop juridik, åsikter och attityder till en enda soppa i ditt huvud.

Lagen, juridiken och påföljden är densamma oavsett vilket gruppering/tidning som genomför en handling. Med tanke på att det sitter en hel del nämndemän från SD i våra domstolar nuförtiden så kan du ge dig fan på att det juridiska utfallet inte skulle vara annorlunda.

Men när foliehatten och offerkoftan åker på så är ju allting en enda stor konspiration mot "invandringskritiker".
Senast redigerad av Urmelkotten 2013-12-11 kl. 21:15.
Citera
2013-12-11, 20:50
Medlem
Citat:
Det bör ju vara min fulla rätt att granska dig och din familjs hela liv och allt ni sagt och gjort någonsin. Sen ska det ut i kvällspressen med stora rubriker och hembesök, det är ju det samhället du förespråkar. Eller aha, just det. Det gäller bara Sverigedemokrater och folk som skriver på Avpixlat. Glöm det du lille vän! Jävla tomte!

Nja, nu är jag ju inte som du som tycker att speciella regler ska gälla för vissa grupper (som är som du) i samhället. Det samhälle som jag vill leva i är ett där rättssäkerhet råder och samma regelverk omfattar samtliga innevånare.

Jag förstår att konceptet känns främmande för dig.
Citera
2013-12-11, 20:51
Medlem
8711s avatar
Citat:
Du verkar blanda ihop juridik, åsikter och attityder till en enda soppa i ditt huvud.

Lagen, juridiken och påföljden är densamma oavsett vilket gruppering/tidning som genomför en handling. med tanke på att det numera sitter en hel del nämndemän från SD i våra domstolar nuförtiden så kan du ge dig fan på att det juridiska utfallet inte skulle vara annorlunda.

Men när foliehatten och offerkoftan åker på så är ju allting en enda stor konspiration mot "invadringskritiker".

Så du tycker det är okej om avpixlat granskar dig och allt du skrivit och tyckt. Sen ska man göra hembesök och skicka ut det här i kvällspressen. Vem det än är som så önskar göra så mot dig, då vet jag Det är ett fint samhälle såna som du vill ha. Ni skulle inte bli så glada om det blev verklighet mot er däremot. Hycklare!

Foliehatt och offerkofta har du lämpligast själv.
Citera
2013-12-11, 20:52
Medlem
8711s avatar
Citat:
Nja, nu är jag ju inte som du som tycker att speciella regler ska gälla för vissa grupper (som är som du) i samhället. Det samhälle som jag vill leva i är ett där rättssäkerhet råder och samma regelverk omfattar samtliga innevånare.

Jag förstår att konceptet känns främmande för dig.

Nej, det ska givetvis vara olagligt för alla att stjäla information, föra åsiktsregister och göra hembesök och skicka ut det i kvällspressen gällande helt vanliga privatpersoner utan politiska uppdrag och utan någon form av kändisskap. Du tycker ju tvärtom, att det är bra om alla beter sig så mot varandra. Då vet jag som sagt. Hoppas det kommer igen för dig i framtiden, det vore enbart rätt åt dig!
Citera
2013-12-11, 20:54
Medlem
Citat:
Så du tycker det är okej om avpixlat granskar dig och allt du skrivit och tyckt. Sen ska man göra hembesök och skicka ut det här i kvällspressen. Vem det än är som så önskar göra så mot dig, då vet jag Det är ett fint samhälle såna som du vill ha. Ni skulle inte bli så glada om det blev verklighet mot er däremot. Hycklare!

Foliehatt och offerkofta har du lämpligast själv.

Men nu är det ju inte jag som propagerar för att politiker ska få uttrycka en åsikt offentligt medan dom har en annan anonymt på internetforum och det är inte jag som bölar offentligt om hur synd det är om stackars näthatare i det här forumet.

Det är du. Så du får nog behålla offerkofta och foliehatt.
Citera
2013-12-11, 20:56
Medlem
8711s avatar
Citat:
Men nu är det ju inte jag som propagerar för att politiker ska få uttrycka en åsikt offentligt medan dom har en annan anonymt på internetforum och det är inte jag som bölar offentligt om hur synd det är om stackars näthatare i det här forumet.

Det är du. Så du får nog behålla offerkofta och foliehatt.

Det här handlar ju inte enbart om politiker däremot. Men även mot politiker är det fel att stjäla information, föra åsiktsregister av det man tagit och attackera dom i deras hem.

Behåll foliehatten själv din jävla fåne!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in