2013-12-11, 19:08
Medlem
Alibabassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Vore guds existens borde det sett utifrån guds allsmäktighet, minst sagt, visa sig i de vetenskapligt förklarade fenomenologin!

Hur kan du över huvud taget bortse det.. en fullständigt förvirrad arrogans - du slår knut på ditt eget resonemang genom att utesluta vetenskaplig förklaring som PER SE, innefattar vad du enbart omskriver till en slags poesi, för att du inte mäktar med den digra fenomenologiska uvecklingen, av det du själv inte förmår ta in.

Jag förstår inte din tex. Du och bogomil är bäst på att skriva otydligt och osammanhängande. Men hur som helst. Av det lilla jag av ditt osammanhängande tex förstod menar du att de som förklarar vetenskapliga modeller skulle kunna se Gud i sina modeller. Men deras modell kanske är fel. De kanske utesluter Gud med vilja. Du vet inte hur de jobbar och sätter ihop sina modeller för att lura dig och många andra med sina listiga argument.
Citera
2013-12-11, 19:09
Medlem
Alibabassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
hur ska antimateria utrönas menar du?

haha Jag måste kämpa för att förstå Blackjewels och bogomils osammanhängande text. Du ska ha eloge som har tålamod med dessa.
Citera
2013-12-11, 19:13
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabasson
Men vetenskapen utesluter inte Gud utan det är ateister som med hjälp av vetenskapen försöker i alla fall ljuga om Gud.

Så nu har du kommit till väderkvarnskriget mot 'scientismen' i din missions-manual.

Citat:
Bara för att förklaringsmodeller finns innebär inte att dessa är riktiga.

Så jag upprepar .... om DINA förklaringer:

1/ VET du öht vad ett bevis är?

2/ Och i så fall när kommer dina bevis?
Citera
2013-12-11, 19:16
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Du får förklara antimateria för mig, så ska jag försöka se vad du till en början menar.. med att behöva utröna.

Vad skulle behöva utrönas?
Citera
2013-12-11, 19:17
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du och bogomil är bäst på att skriva otydligt och osammanhängande.

Vad är det du inte förstår i min efterlysning av DIN definition av "bevis" och påföljande bevis-manifestationer?

Citat:
Men hur som helst. Av det lilla jag av ditt osammanhängande tex förstod menar du att de som förklarar vetenskapliga modeller skulle kunna se Gud i sina modeller. Men deras modell kanske är fel. De kanske utesluter Gud med vilja. Du vet inte hur de jobbar och sätter ihop sina modeller för att lura dig och många andra med sina listiga argument.

Hur i Noodlis namn skulle nån som är insatt i vetenskap kunne se 'gud' i vetenskapens procedurer? Du vet alltså inte heller vad vetenskap egentligen är.

Eller vill du bara bygga en strawman?
Citera
2013-12-11, 19:19
Medlem
Alibabassons avatar
Citat:
Du får förklara antimateria för mig, så ska jag försöka se vad du till en början menar.. med att behöva utröna.

sånt som inte består av atom, eller är flytande, fast eller gas/luft. Sådant som existerar en inte består av någon partikel. Som tex kärlek, empati, men framförallt TANKAR. Nej med tankar menar jag inte signalerna eller aktiviteter som går att observera utan självaste tanken som inte består av något men existerar ändå.
Citera
2013-12-11, 19:20
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Vad har det med saken att göra för tillfället?
Citera
2013-12-11, 19:22
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
sånt som inte består av atom, eller är flytande, fast eller gas/luft. Sådant som existerar en inte består av någon partikel. Som tex kärlek, empati, men framförallt TANKAR. Nej med tankar menar jag inte signalerna eller aktiviteter som går att observera utan självaste tanken som inte består av något men existerar ändå.

Det har inte ett dyft med antimateria att göra.
Citera
2013-12-11, 19:26
Medlem
Cloviuss avatar
Citat:

Att påpeka att detta inte beskriver vad antimateria är skulle vara överflödigt.
Därför presenteras nedan en bild:

http://img341.imageshack.us/img341/1041/ngbbs4aa2458aa1075.jpg
Citera
2013-12-11, 19:29
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Det är det ''vi'' visar helatiden men ni vägrar lyssna. Att universum existerar, att liv existerar att jorden existerar att du existerar är bevis nog. Och jo en allsmäktig Gud kan vara immateriell och kan påverka allt. Om du inte greppar det. Slå upp allsmäktighet.

Nej. Det är inte bevis för annat än att det du nämnde existerar. Det är INTE på NÅGOT VIS bevis för någon gud alls.

Om Gud är immateriell och påverkar det materiella så är han bevisbar. Varför har ni inte bevisat honom ännu?
Citera
2013-12-11, 19:32
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Det är det ''vi'' visar helatiden men ni vägrar lyssna. Att universum existerar, att liv existerar att jorden existerar att du existerar är bevis nog. Och jo en allsmäktig Gud kan vara immateriell och kan påverka allt. Om du inte greppar det. Slå upp allsmäktighet.
Slå upp "dum i huvudet". Så bekvämt för dig, vilka motstridigheter och logiska kullerbyttor som än dyker upp så kan du dra allsmäktighetskortet.
Citera
2013-12-11, 19:42
Medlem
Alibabassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Nej. Det är inte bevis för annat än att det du nämnde existerar. Det är INTE på NÅGOT VIS bevis för någon gud alls.

Om Gud är immateriell och påverkar det materiella så är han bevisbar. Varför har ni inte bevisat honom ännu?

Nej, en allsmäktig Gud som är immateriell har förmågan och makten (allsmäktig) att skapa utan att lille du kan observera honom utan endast det han har skapat. Du måste städa efter dig med så mycket smuts och skit som du spyr runt om dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in