2013-12-11, 16:31
Medlem
Imonlysixteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
Han hänger dåligt ihop den gode moroten och det skulle man nog kunna sammanfatta med att pressen på honom under dagen varit hård. Inte helt sällan lägger sig gamla kåkfarare till med något slags hybridspråk mellan domstolens sätt att uttrycka saken och sitt eget torftiga. Blir bara plumpt och genomskinligt.

Har du varit på plats?

Japp. Hade hoppats på att alla åtalade skulle höras men icket
Citera
2013-12-11, 16:33
Medlem
Josef Fritzls avatar
Jag är också på plats och håller inte alls med föregående talare.. återkommer till det senare.
Citera
2013-12-11, 16:39
Medlem
superkukens avatar
Tycker det är jävligt egendomligt att fanskapet inte kan se skillnad på en svart amerikanare och en grön saab...
Även om fanskapet inte kan nåt om bilar så nog fan ser man skillnad på det iallafall.
Citera
2013-12-11, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imonlysixteen
Flashbackaren som fann brandplats 2 ska vittna under rättegången. Dock så nämns flashback upprepat av de åtalades försvarsadvokater.
När massmedja har börjat bli beroende och styrs av ekonomiska och politiska maktfaktorer, har flashback blivit en typ av folkets granskning som speglar vad samhället tyker och tänker.
Citera
2013-12-11, 17:06
Medlem
bullet^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superkuken
Tycker det är jävligt egendomligt att fanskapet inte kan se skillnad på en svart amerikanare och en grön saab...
Även om fanskapet inte kan nåt om bilar så nog fan ser man skillnad på det iallafall.

Du kan ju tydligen inte läsa skillnaden på en grön saab och en grön volvo s40.. så ?
Citera
2013-12-11, 17:09
Medlem
Imonlysixteens avatar
För övrigt påtalade Morot hur EXTREMT bra det var att hans mc hittats! Det poängterade han mer än en gång. Så fruktansvärt lycklig var han att de funnit den, så att den kunde undersökas.
Citera
2013-12-11, 17:29
Medlem
superkukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullet^
Du kan ju tydligen inte läsa skillnaden på en grön saab och en grön volvo s40.. så ?

Nu skrev jag ju fel tyvärr, men nog fan ser jag skillnad på en svart amerikanare, grön saab eller som jag menade en grön s40...
Citera
2013-12-11, 17:37
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superkuken
Visst är det det. Kan det vara något lurigt med det? I så fall vad? Konstiga förklaringar gav han tydligen också, typ jag har inget körkort bara busskort. Vad tusan har det med att inte se skillnad på så olika biltyper att göra? Och färg!
Citera
2013-12-11, 17:43
Medlem
Har sett frågan ett par gånger tidigare i tråden om ljudfilerna ifrån rättegången kommer bli offentliga. Någon som vet? Om ja, vad kommer det kosta?
Citera
2013-12-11, 17:46
Medlem
Imonlysixteens avatar
Det jag funderar mycket på, är hur försvaret har tänkt sig de alternativa gärningsmännen. Inom vilka tidsramar skulle detta hinnas med? PT har alibi, hade han tillgång till bil? Inget i hans telefontrafik påvisar att han befunnit sig i närheten, eller haft kontakt med andra möjliga medhjälpare (?).

Skulle någon hunnit komma dit efter att morot lämnat och grannarna hört skrik och dunsar från lägenheten? Och sedan lyckats ordna så kroppen flyttats och dumpats nära DB?

Menar dom då att dessa personer kanske snott DBs bil och eldat upp den också, och lagt ut lite bevis i form av armbandet. Sjukt smarta och beräknande alternativa gms!
Citera
2013-12-11, 17:51
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
För övrigt påtalade Morot hur EXTREMT bra det var att hans mc hittats! Det poängterade han mer än en gång. Så fruktansvärt lycklig var han att de funnit den, så att den kunde undersökas.
Hmm, undrar varför? Han vägrade tydligen att svara på frågan om han tyckte det är konstigt att motorcykeln varit parkerad på en annan plats i Jönköping under 1,5 månad, han hade uppgett att den stulen. Och han var tydligen kritisk till att vissa förhör kring motorcykeln avvisats som inte intressanta för utredningen.

Brusade han upp när åklagaren ställde såpass många frågor kring MCns placeringar runt om i Jönköping?
Citera
2013-12-11, 17:54
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Det jag funderar mycket på, är hur försvaret har tänkt sig de alternativa gärningsmännen. Inom vilka tidsramar skulle detta hinnas med? PT har alibi, hade han tillgång till bil? Inget i hans telefontrafik påvisar att han befunnit sig i närheten, eller haft kontakt med andra möjliga medhjälpare (?).

Skulle någon hunnit komma dit efter att morot lämnat och grannarna hört skrik och dunsar från lägenheten? Och sedan lyckats ordna så kroppen flyttats och dumpats nära DB?

Menar dom då att dessa personer kanske snott DBs bil och eldat upp den också, och lagt ut lite bevis i form av armbandet. Sjukt smarta och beräknande alternativa gms!
Advokaternas syfte är väl bara att så ett frö av rimligt tvivel? Men tidsschemat talar ju sitt tydliga språk i det här fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in