2013-12-11, 12:05
Medlem
Kallixs avatar
Följande tog AJs advokat tog som anmärkningsvärt i FUP: (ett försök att få med allt, med reservation för att jag missat eller missuppfattat något)

1. Inget DNA från AJ på dörrmattan.

2. För lite blod på AJs klocka.

3. Ett blodspår man hittat vid hissen i trapphuset har blod som starkt indikerar att det kommer från en kvinna.

4. Inga DNA från AJ i lägenheten förutom det som är normalt eftersom han vistats i där.

5. Inga DNA från någon av de tilltalade på fimpen som hittades vid den utbrända bilen.

6. Inga blodspår under AJs naglar.

7. Blodspår på en dragdörr i Idas lägenhet som starkt talar för kommer från ex-pojkvännen – dvs en alternativ GM.

8. Den fimp och det sulavtryck som hittades på platsen där offret hittades, har inte
kunnat kopplats till någon av de misstänkta.

9. Skoavtrycken i lägenheten tyder på att minst två personer har befunnit sig i lägenheten efter mordet.Inget av skospåren har någon storlek angiven, men ett av skospåren är litet, betydligt mindre än AJs storlek. Han kritiserar SKLs slutsatser.

10. Samma kritik gäller MC-jackan och ryggsäcken, enligt advokaten är det inte 100% säkert att det samma jacka brunnit som visats på AJ.

11. Dödsorsak har inte kunnat fastställas.

12. Det hade stått om fyndplatsen på Flashback, och flera personer ska därefter ha varit där.

13. Blodfläckarna på MCn kan lika gärna vara besudlingar från insekter. Flera ytor har inte topsats på MCn.

14. Slutligen tar adv. upp två olika vittnen som sett andra i närheten av lägenheten. Ett vittne har pekat ut den mördade kvinnans ex-pojkvän, att han var på plats den aktuella kvällen. (Det vittnet ska höras längre fram. Det var väl i princip den enda tabben poliserna gjorde i utredningen, min kommentar.) Ett annat vittne har sett två personer komma gående, en av dem hade axellångt hår. Ingen av de åtalade har axellångt hår.
Citera
2013-12-11, 12:24
Medlem
Imonlysixteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Följande tog AJs advokat tog som anmärkningsvärt i FUP: (ett försök att få med allt, med reservation för att jag missat eller missuppfattat något)

1. Inget DNA från AJ på dörrmattan.

2. För lite blod på AJs klocka.

3. Ett blodspår man hittat vid hissen i trapphuset har blod som starkt indikerar att det kommer från en kvinna.

4. Inga DNA från AJ i lägenheten förutom det som är normalt eftersom han vistats i där.

5. Inga DNA från någon av de tilltalade på fimpen som hittades vid den utbrända bilen.

6. Inga blodspår under AJs naglar.

7. Blodspår på en dragdörr i Idas lägenhet som starkt talar för kommer från ex-pojkvännen – dvs en alternativ GM.

8. Den fimp och det sulavtryck som hittades på platsen där offret hittades, har inte
kunnat kopplats till någon av de misstänkta.

9. Skoavtrycken i lägenheten tyder på att minst två personer har befunnit sig i lägenheten efter mordet.Inget av skospåren har någon storlek angiven, men ett av skospåren är litet, betydligt mindre än AJs storlek. Han kritiserar SKLs slutsatser.

10. Samma kritik gäller MC-jackan och ryggsäcken, enligt advokaten är det inte 100% säkert att det samma jacka brunnit som visats på AJ.

11. Dödsorsak har inte kunnat fastställas.

12. Det hade stått om fyndplatsen på Flashback, och flera personer ska därefter ha varit där.

13. Blodfläckarna på MCn kan lika gärna vara besudlingar från insekter. Flera ytor har inte topsats på MCn.

14. Slutligen tar adv. upp två olika vittnen som sett andra i närheten av lägenheten. Ett vittne har pekat ut den mördade kvinnans ex-pojkvän, att han var på plats den aktuella kvällen. (Det vittnet ska höras längre fram. Det var väl i princip den enda tabben poliserna gjorde i utredningen, min kommentar.) Ett annat vittne har sett två personer komma gående, en av dem hade axellångt hår. Ingen av de åtalade har axellångt hår.

Bra sammanfattning!
Kände att "lilla skospåret" blev lite väl svävande, där Nilsson själv uppskattade storleken som 39-40, hur han nu har den kunskapen. Samt insektsspåret.. Drar efter halmstrån. Tycker öndå han gör ett bra försvarsjobb
Citera
2013-12-11, 12:28
Medlem
Nod2013s avatar
Jag har gått igenom FUB
jag hittade inga bilder på den döda kroppen.
Vill gärna ha bilder på slidhonan.
Citera
Medlem
tattoo66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
Jag ser att de är vänner på FB, men vet du om det "bara" är fb-vänner, eller umgås i verkliga livet?

Vad heter kvinnan?
Citera
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Jag ser att de är vänner på FB, men vet du om det "bara" är fb-vänner, eller umgås i verkliga livet?

Jag har ingen aning, det är en bekants bror, som jag inte ens har träffat, som dessa uppgifter kommer ifrån. Brodern känner ingen av de inblandade personligen men har tydligen "stött på deras namn" i sitt arbete. Min bekant besökte släkten i trakterna kring Trollhättan i helgen och de hade pratat om mordet på I*a och det var i samband med att någon nämnde flickvännen till FH som brodern hade nämnt att hon hade kopplingar till en annan ganska ung tjej vars sambo är misstänkt för mord.

Vi bor långt ifrån men ändå pratar var och varannan småbarnsmamma om detta iom att de lämnade hennes son ensam i lägenheten. Tror inte att mordet hade fått så pass mycket uppmärksamhet i media annars men nu berörs alla extra mycket. Och självklart måste det bli extra jobbigt för I*as anhöriga när media rapporterar.
Citera
2013-12-11, 12:30
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nod2013
Jag har gått igenom FUB

De bilderna är skyddade av sekretess.
Citera
2013-12-11, 12:37
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattoo66
Vad heter kvinnan?

Hon heter J*ne R*sengren KrAntz St*iner o har ett förhållande med H*enrik H*olmdahl (de fick nyligen även en dotter). H*enrik sitter häktad i väntan på rättegång, skäligen misstänkt för mordet på sin fars kusin G*abriel H*olmdhal. Hela historien finns här på fb, sök på G*abriel, Lidköping eller H*enrik så borde ni hitta det.
Min gissning är dock att Jan* o ST endast är fb-vänner, Jan* har ca 800 vänner om jag minns rätt.
Citera
2013-12-11, 12:38
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nod2013
Jag har gått igenom FUB

Jag är glad att jag inte har sett bilder på kroppen. Varför vill man göra det? Tycker att det räcker gott o väl med blodfotona...
Citera
2013-12-11, 12:43
Medlem
Nod2013s avatar
"Sammanfattning
Telefonen har ej gått att undersöka då den är låst med kodlås.
De program som idag används klarar inte av en låst Iphone 5.
Detta har kontrollerats mot rikskriminalpolisen.
Vissa lösenord har provats men det har ej gått att låsa upp telefonen.
Jan-Åke Pettersson"

FUB
Sida 420

Är detta ett skämt?
att polisen inte kan låsa upp telefonen?
Citera
2013-12-11, 12:44
Medlem
Nod2013s avatar
Citat:
Jag är glad att jag inte har sett bilder på kroppen. Varför vill man göra det? Tycker att det räcker gott o väl med blodfotona...
Jag vet inte, en bild säger mer än 1000 ord
Citera
2013-12-11, 13:11
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Osannolikt,tyvärr.

Far i familjen kommer att se till att det finns två invånare
färre i Grästorp förr eller senare.

Inne på anstalter finns alltid risker,så när A.J flyttats dit
så lär han vara glad över varje andetag

Alltså, detta är en av de få ggr jag verkligen önskar att fadern skipar rättvisa om inte samhället kan göra det. Blir så äcklad av dessa snubbar då jag läser FUP, i min värld är det ingen tvekan om vem/vilka som är inblandade i dådet. Att fega och inte stå upp för vad man har gjort är alltid äckligt men i det här fallet är det rent ut sagt vidrigt; ta livet av en ung tvåbarnsmamma och dessutom lämna en liten unge till sitt öde på brottsplatsen, alltså vad fan är detta för människor??
Citera
2013-12-11, 13:31
Medlem
Roobbaaans avatar
Det är ingen här på Flashback som ni vet ska vittna/höras under rättegången?
Advokaterna drar ju upp Flashback användare så tänkte att polisen kanske har kontaktat någon här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in