2013-12-11, 10:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det här är det enda man behöver beakta i det här fallet. Hansson påstår en massa om att man inte utrett mobiler och datorer. Well RÅ svarar och HD tar beslut ändå att resa fallet. Hansson blabbel gick inte hem.
Nej, det är inte det enda man behöver beakta. Man måste också beakta advokat Hanssons bevis, t.ex. den mobil som RÅ inte trodde fanns.
Citat:
Möjligen kan man tänka sig att vad som avses är vittnet [KH:s] uppgift att den fordonsförare hon såg föreföll tala i mobiltelefon. Eftersom [MJ:s] kända telefoner inte användes just då skulle detta kunna tyda på att [MJ] förfogade över ytterligare en telefon. Som jag tidigare redovisat talar denna omständighet, enligt min mening, istället för att det var någon annan än [MJ] som [KH] iakttog
Den "nya" mobilen talar istället för att det var MJ som KH iakttog.
Senast redigerad av Quarrel 2013-12-11 kl. 10:29.
Citera
2013-12-11, 10:27
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ja, verkligen det är en utomordentlig statistiskt sett kandidat för mördartypen som begår mord i nära relation. Det finns inte så mycket om okända män som tar och mördar kvinnor och sen städar och fixar undan en kropp i över en vecka i kvinnans bostad.

Frågan är om den feta nya flickvännen Madde med ett vokabulär som en hamngubbe också är statistisk möjlig som en killergroupie? Eller är det så att hon va inblandad i det här på ett betydligt tidigare stadium än i oktober.
Hon är rund i ansiktet, blond bimbo, och ville pissa på Marinas grav.

Ja då kan inte Madde ha vetat mycket om Marinas försvinnande. Marina hade ingen grav.

Då Madde inte verkar vara intressant för utredningen så får man väl utgå ifrån att inte polisen misstänkt henne överhuvudtaget? Så det är ointressant hur du upplever Madde i denna tråd.

Tog det en vecka att städa huset? Då kan man ju undra över det iskalla att välja att lämna det garanterat största tecknet på att Marina dött i sin säng, dvs madrassen. Det lät man ligga om man bor i huset och städar och donar i en vecka? Jag tycker det låter jättekonstigt.

Ja jag vet, du tänker dra "man blir dum i huvudet på Cannabiskortet" om du ens svarar. Men det vore rart om du gav fan i att ens lägga dig i diskussioner jag har med andra om du inte ens klarar av att bemöta mig "personligen" i tråden.
Citera
2013-12-11, 10:30
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det går. Inte med Google kanske, men datorsynk har funnits åtminstone sedan 2000 på samtliga Nokias mobiler. Själv använde jag det alltid innan "smartphones" kom. Fast jag hade fler kontakter än det var i denna telefon.
Nästa alla jag kände och umgicks med på den tiden synkade telefonen med dator och medföljande synkprogramvara när det begav sig. Redundans.

Jag håller med här, men nu vet jag inte hur gammal Marinas telefon är. Bara att hon haft den iaf från 1999.
Citera
2013-12-11, 10:30
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Frågan är om den feta nya flickvännen Madde med ett vokabulär som en hamngubbe också är statistisk möjlig som en killergroupie? Eller är det så att hon va inblandad i det här på ett betydligt tidigare stadium än i oktober.
Hon är rund i ansiktet, blond bimbo, och ville pissa på Marinas grav.
Kände nya tjejen och FS varandra innan mordet på Marina? Har vi det belagt?

Drar mig svagt till minnes någonting om en mindre omdömesgill madam som gav sig i lag
med en straffad kvinnomördare och drygt ett år efter man ingått en relation så blev
hon mördad i den gemensamma lägenheten.
Det hände inte i vårt land i och för sig. Men det visar på vilka oerhörda risker man kan ta
ifall man väljer ett sånt här umgänge.
Citera
2013-12-11, 10:35
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Kände nya tjejen och FS varandra innan mordet på Marina? Har vi det belagt?

Drar mig svagt till minnes någonting om en mindre omdömesgill madam som gav sig i lag
med en straffad kvinnomördare och drygt ett år efter man ingått en relation så blev
hon mördad i den gemensamma lägenheten.
Det hände inte i vårt land i och för sig. Men det visar på vilka oerhörda risker man kan ta
ifall man väljer ett sånt här umgänge.

Man vet inte när dom lärde känna varandra men dom påstår i oktober 2010 drygt 3 månader efter han mördat Marina. Den här nya flickvännen har inte alla hästar hemma eftersom hon går och drar på den här typen, men hon tror väl att han är oskyldig. En del tjejer är ju så korkade, och naiva.

Den feta Madde har väl kanske ett finger med i spelet det vet man inte, och det skulle inte förvåna heller för den delen för hon skrev en massa skit om Marina. Hon påstår dock att det enbart va en låt hon citerade, men jag köper inte det. Det är nog fel i huvudet på henne annars hade hon inte suttit med en lodis utan en krona på fickan och misstänkt för mord. Plus dom 28 andra avsnitten han har på sig i belastningsregistret. Marina hade gott ställt och hus, bra arbete, ordnade förhållande osv.
Den här paddan har inte ett skit, så jag vet inte vem som ska pissa på vem egentligen.
Citera
2013-12-11, 11:03
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja du tolkar ju som du vill, det kan jag inte göra något åt. Vid tiden för mordet (ja det är ett mord, inte ett självmord) så sökte sig Marina till andra män. Hennes typ av män var av den lite mer "spännande" sorten. Någon sa att Marina inlett en ny relation med en ny man. Hon försökte under en kväll få till en dejt med flera män. En säger sig ha avtackat sig via SMS, tyvärr är det SMS:et borta så det vet man ju inte hur det ligger till med. Kanske stämmer. Kanske inte. Vem vet? Varför är han inte mer synad i sömmarna?

Jag vet inte vem som har mördat Marina. Inte ens polisen har lyckats komma fram till det med teknisk bevisning eller indicier hittills. Kanske har dom mer på fötterna nu, det vet vi inte. Men det har smusslats i den här utredningen och det ser inte bra ut.

Jag tycker det finns fler som passar in i den mallen du nu satte FS i genom mitt inlägg.

Annan möjlig gärningsman, absolut.
Annan trolig gärningsman, absolut inte.
Citera
2013-12-11, 11:06
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag håller med här, men nu vet jag inte hur gammal Marinas telefon är. Bara att hon haft den iaf från 1999.

Var det en Nokia 5100 (release 2002)?
Citera
2013-12-11, 11:08
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Var det en Nokia 5100 (release 2002)?

5110 release 1997-98

Citat:

Annan möjlig gm är uteslutet om man är insatt därför resningsbeslutet.
Citera
2013-12-11, 11:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Annan rimlig gärningsman, absolut.
Citera
2013-12-11, 11:12
Medlem
Docklands avatar
Citat:
5110 release 1997-98

Annan möjlig gm är uteslutet om man är insatt därför resningsbeslutet.

Pratar vi om samma telefon nu? Alltså den "mystiska 2:a telefonen" med över 100 eller 200 kontakter i?

Är det en telefon från -97/-98 har den troligtvis inte stöd för så många kontakter öht. Jag är inte säker, men kan ta reda på det.
Citera
2013-12-11, 11:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
5110 release 1997-98
Nokia 5100 enligt aktbilaga 39, sid 17/72 (PDF). Release 2003.
Citera
2013-12-11, 11:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Pratar vi om samma telefon nu? Alltså den "mystiska 2:a telefonen" med över 100 eller 200 kontakter i?

Är det en telefon från -97/-98 har den troligtvis inte stöd för så många kontakter öht. Jag är inte säker, men kan ta reda på det.
http://nds2.nokia.com/files/support/apac/phones/guides/Nokia_5100_APAC_UG_en.pdf
Citat:
The internal phone book may save up to 300 names with numbers and textual notes for each name. The number of saved names depends on the length of the names, phone numbers and text items.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in