2013-12-10, 23:12
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför hade hon då Greath Death i sin mobil tror du? För att spela Sänka skepp via SMS?
Greath Death låter som ett Death metal band eller en låt. Kan M ha haft alias på sina kontakter så att de förblev anonyma samtidigt som hon hade koll på vem som var vem?
Citera
2013-12-10, 23:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Och lämnade den hemma så att hennes kontrollerande och labile inneboende kunde kika i den?
Bra Fnurran, säkert säkert Nej, det tror jag icke på.
Hade hon velat smyga så skulle hon ju naturligtvis ha sparat alla kontakter på ett annat SIM-kort som hon kunde växla till bara. Inte ha en mobil hemma som han kunde kika i.
Det är lätt att gömma en mobil längst in i skrivbordslådan några timmar.
Citera
2013-12-10, 23:13
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det har PF förklarat. För att dölja sina kontakter för FS.

Tror du inte att hon vågar lämna smygmobilen i en skrivbordslåda några timmar? Det kan också tänkas att hon, efter att ha sagt hejdå till FS vid middagstid 28 hade smygmobilen med sig, och lade den i skrivbordslådan när hon kom hem senare på kvällen.
Jag anser att man vid husrannsakan borde ha upptäckt den telefon som PF sedermera hittar i en av MJ:s skrivbordslådor. Eftersom detta inte har varit fallet misstänker jag att FS har lagt dit denna telefon i samband med att han hämtat sina saker, alt. vid vallningen.
Citera
2013-12-10, 23:13
Medlem
Citat:
GM kan ha missat mobilen. Om nu FS mot all förmodan är GM, varför tog inte han den?
Han visste att den inte användes
Citera
2013-12-10, 23:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag anser att man vid husrannsakan borde ha upptäckt den telefon som PF sedermera hittar i en av MJ:s skrivbordslådor. Eftersom detta inte har varit fallet misstänker jag att FS har lagt dit denna telefon i samband med att han hämtat sina saker, alt. vid vallningen.
Nu måste du skoja. Polisen hade naturligtvis ögonen på honom.

"Ett ögonblick, jag ska bara smita in på Marinas kontor en stund".

För övrigt anser jag att man vid husrannsakan borde ha upptäckt blodet i sängen.
Senast redigerad av Quarrel 2013-12-10 kl. 23:25.
Citera
2013-12-10, 23:18
Bannlyst
Citat:

Istället för att övervärdera FS kriminella förmåga, så kan jag informera dig om att telefonen slant ur näven från Polisen. Den var känd i februari 2011, men okollad. Man sket i den.

Ett misstag begås så lätt. Eller 5.
Citera
2013-12-10, 23:18
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Då är det väl mer troligt att någon i fam. J eller P.F lagt dit den efter husrannsakan där polis missa mobilen och blodet.
Citera
2013-12-10, 23:20
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Sluta sprid desinformation. Det finns absolut inga som helst bevis, spår eller ens antydningar till att Marina träffat "en massa skumma typer" som hennes fd labile inneboende påstår.

Men det finns tunga belägg för att hon hade kontakt med en massa dylika typer. Jag har även läst att "Sigges väg" inte var röjd från sly i juli 2010 - och därför funderar jag på varför inga spår av terrängkörning fanns på de bilar som FS hade tillgång till.

Så vill jag även veta vad som sades i den sista chatten som Marina hade på MSN. (Du vet den som fortgick samtidigt som LJ enligt egen uppgift såg den s k "kalsongmannen" på Spekeröds rastplats).

För att inte tala om vad som avhandlades på siten Collarme strax innan den sista MSN-chatten.
Citera
2013-12-10, 23:55
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Nu måste du skoja. Polisen hade naturligtvis ögonen på honom.

"Ett ögonblick, jag ska bara smita in på Marinas kontor en stund".
Inga problem om man kan trixa och manipulera. - Han fick ju med sig en kamera utan att någon hann blinka:
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s. 858
M informerad om att polisen vid husrannsakan hittat två st kameror i hennes lägenhet och att hon i förhöret tidigare idag uppgav att det skulle finnas en, hennes./ Insp R
/.../
Det var någon dag efter att de kommit hem och de höll på att packa upp F:s saker. F höll upp en kamera, som M endast minns som ganska lik hennes egen, och sade: - Jag fick med mig en digitalkamera, men det är inget minneskort i den. M uppfattade det som om den kom från en av flyttlådorna som F packade i S****röd. Hon såg själv inte när kameran packades utan såg den först när F visade den för henne i H-fors.
Citat:
Ursprungligen postat av FUP. s. 1158
Och den där kartongen är ju den här då... nu är det beslag nr 1215 då uppifrån S****röd. Och då är det en kartong som är till en Olympus kamera.
Hm det är...
790 SW.
Ja, som M har köpt som jag har fått.
Det är den du har fått?
Hm. Ja, men så står du... du sa ju att den låg på hennes kontor. Det gjorde den inte. Den låg i hyllan utanför.
Hylla utanför ja, förlåt. Mittemot klädka... låg i hylla utanför M:s kontor mitt emot klädkammaren, där låg den.
Hm, där hade vi massa kartonger och grejor till kamerorna.
Ja, okej. Den har du fått av henne. När tog du med dej den upp till S****röd? Var det när du flyttade då, eller..? Tog med den när du flyttade...
Till H-fors menar du?
Ja, förlåt till H-fors.
Nej, kameran tog jag med mej, tror jag, när vi var där på den här jävla... ja, när vi var ute och åkte.
Ja, vallningen - eller den här heldagsvallningen.
Ja.
/.../
Tom kartong förutom en sladd fanns med, men ingen laddare fanns för laddaren har du också till den här då, eller..?
Ja.
Laddare finns och det skriver jag att det är lika med F där, va. Och det menar du på att det tog du med dej vid vallningen.
Hm, jag har för mej det - eller om jag tog med mej vid flytten, jag kommer inte... Antingen vid flytten eller när vi var ute den här heldagen. Jag kommer inte ihåg vilket. Eller om vid halva flytten för att halva flytten är ju kvar.
Senast redigerad av letsdoit 2013-12-11 kl. 00:02.
Citera
2013-12-11, 00:05
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Istället för att övervärdera FS kriminella förmåga, så kan jag informera dig om att telefonen slant ur näven från Polisen. Den var känd i februari 2011, men okollad. Man sket i den.
Och varför var den inte känd i augusti 2010?
Citera
2013-12-11, 00:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Och varför var den inte känd i augusti 2010?
Den var känd. Mamma L ringde till den två gånger. Men glömde tydligen att berätta det för polisen.
Citera
2013-12-11, 00:16
Bannlyst
Citat:
Den var känd. Mamma L ringde till den två gånger. Men glömde tydligen att berätta det för polisen.

Inte av samma anledning som FS glömde hoppas jag ?
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in