Citat:
Ursprungligen postat av
Hoppelihopp
F.H. är inte riktigt lika kall som A.J. men det finns vissa gemensamma drag.. F.H. var mobbad som barn och hade inte den bästa uppväxtmiljö, med frånvarande pappa och en mamma som inte orkade med alla utbrott. F.H mådde väldigt dåligt och det fick gå ut över andra. Så fort han inte behandlas/får den respekt som han önskar eller om han börjar känna sig "liten" måste någon betala för det. F.H. hade sina främlingsfientliga åsikter redan i högstadiet och slogs en hel del. Han var mycket svartsjuk och krävde att allt skulle vara på hans villkor i relationer.
Med det umgänge han haft har han nog "härdats" ytterligare men har svårt att tänka mig att han kallblodigt skulle lämna ett barn ensamt som i detta fall utan att känna något. Men man vet ju aldrig.. Det kan ju vara så att han är rädd för att säga emot A.J. Även om A.J. egentligen är en liten skit så har han ändå ett rykte om sig och om F.H. inte är så psykiskt stark att han vågar sätta sig emot honom kan det säkert vara så att han går med på vad som helst för att inte få A.J. emot sig..
Jag vet inte vart du fått denna information ifrån men han var en väldigt lugn kille i skolan åk 7-gymn3.
Visst han var lite "mobbad" under högstadiet då han var lite av en kuf.. Han var väldigt stor då så många småkillar ville brotta ner honom då han själv aldrig vågade göra motstånd.. men att säga att detta var slagsmål ger lite fel bild då han inte direkt var delaktig, han lät småkids brotta ner honom och hacka lite på honom sen var det bra.
Han var väl ett "lätt" byte tyvärr då han var så blyg och tyst och aldrig sa ifrån men detta fick kanske sin förklaring om det var som du säger med hans uppväxt.
Jag vet att han hade 1-2 kompisar han hängde med och dessa var inga rasister vad jag vet men sen vet man ju inte hur hans tankar gick kring det.
Vad gäller relationer så vet jag inte alls hur han är men någon tjej hade han förmodligen inte under högstadiet/gymnasiet. Han var ju inte direkt populär hos tjejerna med sitt underliga utseende, jag tror det flesta ansåg honom som ful (hård värld jag vet).
Eftersom hans självbild är nere på botten tror jag absolut han försöker göra allt i sin makt att bevisa sig för andra och tror han skulle göra vad som helst för att A.J skulle tycka om honom även om detta skulle innebära att bära ett lik. Så stark är hans vilja att äntligen få vara "någon" tyvärr.