2013-12-10, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Det finns med största säkerhet både gott om snutar som diskuterar, fiskar information och är med i trådar som vilka användare som helst. Det som tv4 syftar på är väl det som reimer hittade - uppeldade kläder, örngott och en bok.
Inte konstigt,polisen behöver hjälp av allmänheten,dom kan inte vara överallt.
Det finns inte resurser att gå igenom varje skogsdunge eller skogsväg.
Ett samarbete mellan allmänhet och polis ger bäst resultat.
Citera
2013-12-10, 23:20
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Det finns med största säkerhet både gott om snutar som diskuterar, fiskar information och är med i trådar som vilka användare som helst. Det som tv4 syftar på är väl det som reimer hittade - uppeldade kläder, örngott och en bok.
TV4 kanske syftade på att peka på att RDYs fynd med just detta inslag ? Men jag tyckte det var intressant att en polismyndighet "erkände" att de har personal avsatt som följer spekulationerna i en FB-tråd.

Just det har diskuterats och undrats över i krim-trådar.
Citera
2013-12-10, 23:26
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Japp de följer med på flashback medan flashbackare är ute och letar i skogen.
Helt rätt. Tur att det finns privatspanare!
Citera
2013-12-10, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Inte konstigt,polisen behöver hjälp av allmänheten,dom kan inte vara överallt.
Det finns inte resurser att gå igenom varje skogsdunge eller skogsväg.
Ett samarbete mellan allmänhet och polis ger bäst resultat.
Ja verkligen, det är grymt att så många hjälpa till att leta. Hatten av för er alla. Jag var inte själv med eftersom jag aldrig hade klarat av det psykiskt att hitta något. Men en stor eloge till er som var med!
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
TV4 kanske syftade på att peka på att RDYs fynd med just detta inslag ? Men jag tyckte det var intressant att en polismyndighet "erkände" att de har personal avsatt som följer spekulationerna i en FB-tråd.

Just det har diskuterats och undrats över i krim-trådar.
Javisst har poliser varit här inne och läst, det är väl nästan en självklarhet. Jag ringde själv konstapeln när en flashbackare skrev i tråden att han sett något intressant vid laxodlingen ifall dom skulle missa det för då var tråden väldigt aktiv. Jag var säkerligen inte den enda som gjorde det heller.

RDY's fynd var verkligen en stor bit i hela historien.
Citera
2013-12-10, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Att det e 2 svar på samma fråga ?

Tror mer på att den som refererar för Aftonbladet har uppfattat fel.
Citera
2013-12-11, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitrocharge6
vore han oskyldig skulle han ju vart ledsen att någen mördat hans vänn!!

Den delen har jag försökt förstå hela tiden. Om han nu är oskyldig så varför var han inte med i MP iletandet samt försökte hitta mödaren själv. Mena, vad jag har förstått här där det finns misstankar att hon träffade utländska och det om något borde trigga han? Om någon skulle mörda min flickvän så skulle inte jag komma på att bästa sättet att hitta henne är att åka på semester till Polen... Sen hade jag varit halvt förstörd.

Men jag känner ingen av de inblandade men har läst i tåden av och till.
Citera
2013-12-11, 00:41
Medlem
Efter att ha läst Fup:en så hittar jag inga bilder från Idas lägenhet...finns det inga???
Citera
2013-12-11, 00:57
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chuck-Finley
Efter att ha läst Fup:en så hittar jag inga bilder från Idas lägenhet...finns det inga???
Det finns en mängd bilder i början av FUP.

F.ö. är det en av de "bästa" fuppar jag läst, ett praktexempel på oerhört noggranna utredare, imponerad!!

Tack så hjärtligt till den som fixade fram dokumenten och lade upp dem! (komiskt att se dagspress som nedladdare, har de inga egna källor än FB? )
Citera
2013-12-11, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
En tanke...

Visst att man kan vara en "hårding" o spöa på folk osv, men för att klara av att slå ihjäl o bära bort en liten tjej måste man ju vara total psykopat..?
Finns det någon möjlighet att AJ har gjort detta helt själv? Att han ringde D & F, o de kom till T-hättan, A sade att allt var lugnt, o körde med dem hem. Sedan, i Grästorp, lånade han skor av D eller F, tog D's bil o åkte tillbaka till Thättan o gjorde sig av med kroppen osv.

Att Andreas är psykopat råder det ju ingen tvekan om, o om svenskt rättssystem hade fungerat som det borde skulle han ha varit inlåst för länge sedan.
Men D & F verkar inte vara helt hjärtlösa, o att uppträda normalt efter att ha sett o burit ett lik känns orimligt för någon med ett uns av medmänsklighet.

Jag har naturligtvis inga som helst belägg eller bevis för min tanke, utan det är just bara en tanke.

Två olika skospår avsatta av en person. Inte helt omöjlikt.
Citera
2013-12-11, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppelihopp
F.H. är inte riktigt lika kall som A.J. men det finns vissa gemensamma drag.. F.H. var mobbad som barn och hade inte den bästa uppväxtmiljö, med frånvarande pappa och en mamma som inte orkade med alla utbrott. F.H mådde väldigt dåligt och det fick gå ut över andra. Så fort han inte behandlas/får den respekt som han önskar eller om han börjar känna sig "liten" måste någon betala för det. F.H. hade sina främlingsfientliga åsikter redan i högstadiet och slogs en hel del. Han var mycket svartsjuk och krävde att allt skulle vara på hans villkor i relationer.

Med det umgänge han haft har han nog "härdats" ytterligare men har svårt att tänka mig att han kallblodigt skulle lämna ett barn ensamt som i detta fall utan att känna något. Men man vet ju aldrig.. Det kan ju vara så att han är rädd för att säga emot A.J. Även om A.J. egentligen är en liten skit så har han ändå ett rykte om sig och om F.H. inte är så psykiskt stark att han vågar sätta sig emot honom kan det säkert vara så att han går med på vad som helst för att inte få A.J. emot sig..

Jag vet inte vart du fått denna information ifrån men han var en väldigt lugn kille i skolan åk 7-gymn3.
Visst han var lite "mobbad" under högstadiet då han var lite av en kuf.. Han var väldigt stor då så många småkillar ville brotta ner honom då han själv aldrig vågade göra motstånd.. men att säga att detta var slagsmål ger lite fel bild då han inte direkt var delaktig, han lät småkids brotta ner honom och hacka lite på honom sen var det bra.

Han var väl ett "lätt" byte tyvärr då han var så blyg och tyst och aldrig sa ifrån men detta fick kanske sin förklaring om det var som du säger med hans uppväxt.

Jag vet att han hade 1-2 kompisar han hängde med och dessa var inga rasister vad jag vet men sen vet man ju inte hur hans tankar gick kring det.

Vad gäller relationer så vet jag inte alls hur han är men någon tjej hade han förmodligen inte under högstadiet/gymnasiet. Han var ju inte direkt populär hos tjejerna med sitt underliga utseende, jag tror det flesta ansåg honom som ful (hård värld jag vet).

Eftersom hans självbild är nere på botten tror jag absolut han försöker göra allt i sin makt att bevisa sig för andra och tror han skulle göra vad som helst för att A.J skulle tycka om honom även om detta skulle innebära att bära ett lik. Så stark är hans vilja att äntligen få vara "någon" tyvärr.
Citera
2013-12-11, 08:21
Medlem
Kallixs avatar
AJs advokat, Tommy Nilsson, avvisade igår åklagarens alternativa anklagelse mot AJ -synnerligen grov misshandel och vållande till annans död. Advokaten menade att hans klient enbart kan åtalas för mord, eftersom det var det AJ blev internationellt efterlyst för och det var det som den polska domstolen tog ställning till när han utlämnades till Sverige.

Tingsrätten ska nu besluta om detta i samband med domslutet. Hur tror ni TR ställer sig till det?

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2621063--darfor-lamnade-han-ratten-
Citera
2013-12-11, 08:23
Medlem
Imonlysixteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Två olika skospår avsatta av en person. Inte helt omöjlikt.

Fick en tanke nu. Var inte AJ skadad? Alltså sedan tidigare, eller vem var sjukskriven?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in