Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Problemet är att ni måste värva överkvalificerade spelare för att nå garanterad framgång. Det har ni inte gjort. Sundin gör uppenbart för få mål, Haddad konstant skadad, Max alldeles för gammal och överskattad beroende på att han är en gammal legend för er. Paulinho är brasse och blir dålig efter 28, Theorin spelade i ett kvalitativt uselt lag, men som klarat sig kvar tack vare en otroligt inrutad spelidé. Och nu plockar ni Israelsson... Det håller inte. Ni måste sikta högre. Med er ekonomi bör ni kunna locka spelare från den övre halvan av AS (och då inte en skadedrabbad Israelsson). Ni har ju förfan hållit på och skämt ut er med värvningar av lönlösa amerikaner istället för att hämta svensk kvalitet, som faktiskt finns runt hörnet bara ni ser efter lite noggrannare. Ni har fortfarande typ seriens sämsta målvakt. Gör er av med Tello och Ayranci som faktiskt är bättre än Adelstam och Sundin. Alla värvningsansvariga är ett skämt.
Vad hade ni mer för skräp i år? Carlsson, Lallet, Figge, Thynell... det är en usel jävla trupp för de pengar ni spenderat. Dessa spelare har ju understundom till och med lyckats dra ner Kennedy i skiten.
Vissa saker du skriver har du en poäng i men det försvinner mest i skymundan av allt skit som kommer från dig. Nedan ska jag lista tio punkter.
1. Det finns inget som heter 'garanterad framgång'. Likt alla lag måste man sätta hopp till många faktorer för att det ska gå vägen.
2. Uppenbarligen gör Sundin för få mål men tror du verkligen att det finns så många bättre spelare som vill gå till en klubb i Superettan? Inte världens attraktivaste liga.
3. Haddad var en jäkligt skum värvning håller jag med om. Var själv kritisk mot värvningen pga hans skadebekymmer.
4. "Paulinho är brasse och blir dålig efter 28", what? Skum mening.
5. Theorin var given i Gefle som har varit ett av Sveriges stabilaste defensiv. Om Theo var så dålig i Gefle, varför var han eftertraktad av flertalet allsvenska klubbar när han istället valde oss?
6. Haha, Israelsson en dålig värvning?
Det finns en anledning till att Kalmariter som stabilt allsvenskt mittenlag ville behålla honom. För snubben är BRA.
7. Castro är en duktig spelare men för med sig alldeles för mycket bekymmer på sidan av planen.
8. Sinan är en av våra sämsta spelare som även har en ruggigt dålig attityd. Du har ingen koll.
9. Jadu, Lallet var vår bästa målskytt efter Kennedy (om jag inte minns fel).
10. Thynell? Du syftar på Rynell förmodar jag.
11. Medspelarna har inte dragit ned Kennedy i skiten. Det är helt enkelt det att hans höga ålder har satt spår i hans spel. Han är inte den han var för några år sedan längre.
Du får det att låta som att vi är Milan och kan värva vilka vi vill. Sett till att vi går mot vår femte säsong i Superettan är jag givetvis missnöjd med hur spelet sett ut men vi har gjort många på förhand grymma värvningar.
Nu när vi äntligen har en BRA tränare är förhoppningsvis dessa bra värvningar också bra spelare i Bajen.