2013-12-10, 18:20
Medlem
xaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Det är väl stor jävla skillnad att kartlägga folk enbart på grund av dess medfödda egenskaper som polisen har gjort och att kartlägga folk för deras faktiska fria åsikter som de har format i vuxen ålder.

Det må vara skillnad men rättfärdigar det åsiktsregistrering? är du fascist?
Citera
Medlem
AussieRedMans avatar
-"Det är ett hat över blockgränserna, säger Martin Fredriksson på Researchgruppen, men namn kommer vi bara att publicera när det är publicistiskt försvarbart, säger Fredriksson."

Vad betyder blockgränserna? Tror knappat det förekommer inom övriga partier, SD är nog ensamma med sina wt rasist losers.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det som upprör mig mest med detta är Björn Söders ryggradslösa agerande. Han tror på allt, tackar så mycket för upplysningen och rensar ut partimedlemmar bara timmar efter SDs tydligt uttalade fiende har talat. Tydligen är SD inte intresserade av sin väljarkår som emellanåt ventilerar sin frustration över hur samhället körs åt helvete med några möjligen illa valda uttryck och formuleringar. För att höras i bruset skruvas volymen upp och allt spetsas till. Man bör inte ta allt så förbannat bokstavligt utan istället fokusera på vad skribenterna faktiskt försöker uttrycka.
Ja men hon Stensby ville redan självmant avgå igår och en annan. Han gör väll det för att få lugn. Politiker brukar göra så .
Citera
2013-12-10, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Jomshof och Kent jämför ju med Nazism så det är okej enligt partlinjen tror jag.

Jo. Jag håller också med detta till viss del, och jag är verkligen ingen rasist men jag gillar inte totalitära ideologier, religioner över huvud taget och inte Islam i synnerhet. En stor idol för mig är t.ex. Christopher Hitchens som nog skulle skriva under på det uttalandet 100% Är man rasist för att man ogillar ideologier numera?
Citera
2013-12-10, 18:21
Medlem
AnonymousSmurfs avatar
Det jag får ut av denna "nyhet" är att det är läskigt att det finns folk som sysslar med "laglig" åsiktsregistrering. Efter att insett att väljarna är för dumma att välja "rätt" så försöker man nu få bort politikerna istället? Lärdomen av detta är att vi tydligen behöver oroa oss mer över anonymitet på nätet än jag trodde, och lägga på fler lager av säkerhet för att hindra någon idiot från att en dag förstöra ens karriär.
Citera
2013-12-10, 18:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
-"Det är ett hat över blockgränserna, säger Martin Fredriksson på Researchgruppen, men namn kommer vi bara att publicera när det är publicistiskt försvarbart, säger Fredriksson."

Vad betyder blockgränserna? Tror knappat det förekommer inom övriga partier, SD är nog ensamma med sina wt rasist losers.
Statsvetaren
A Johansson Heinö @JohanssonHeino

Har Expressen inte hittat en enda icke SD-politiker som skriver anonymt på Avpixlat? I så fall har mycket hänt sedan valstugornas tid.

En moderat är ju uthängd. Finns såklart politiker från andra partier. Är ju trots allt hela 7000 k kommentarer.
Citera
2013-12-10, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSvenk
Vart tog yttrandefriheten vägen? Vart tog demokratin vägen? Vad hände med vår frihet? Ack, du moder Svea, hur du måste vända dig i din grav...

Demokrati? HAHA vad rolig du är. Tror du verkligen att vi har demokrati i Sverige. HAHA

Öppna ögonen vafan och se dig omkring. Demokrati lyser med sin frånvaro. Makten vill att vi ska tro att vi har demokrati men i själva verkar har vi noll demokrati. Allt är bara bullshit.
Citera
2013-12-10, 18:24
Medlem
Roadworkers avatar
Var har EXPO fått informationen ifrån?
har de begått brott för att få tag i det eller har en politiker gett de information ifrån FRA?
helt klart så är det maktmissbruk som har skett någonstans högt upp i leden.

Jag tycker SD rent ut sagt skall bara skita i vad media håller på med just nu,
absolut inte kicka någon ut ifrån partiet p.g.a. rykten osv.

Skrota den där Noll-Toleransen, det är den media utnyttjar mot SD.
SD kom in i Riksdagen med runt 5,9% i valet, och har egentligen inte kunnat påverka något,
men media ger sig på dem som om de hade 49%,
det är inte media som har blivit folkvalda, inte ens för de jobb de har hittills.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Micke_hs
Jo. Jag håller också med detta till viss del, och jag är verkligen ingen rasist men jag gillar inte totalitära ideologier, religioner över huvud taget och inte Islam i synnerhet. En stor idol för mig är t.ex. Christopher Hitchens som nog skulle skriva under på det uttalandet 100% Är man rasist för att man ogillar ideologier numera?
Enligt Sveriges PK-linje ja. Men inte i många andra länder.
Citera
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke_hs
Fast du fattar väl själv att du inte kan sitta som folkvald politiker och skriva att afrikaner är apor och dylikt. Fattar du inte det?
Jag tror mig förstå mycket väl vad dom som uttrycker sig så menar. Alla som önskar livet av någon och liknande menar det inte bokstavligen utan använder sig av ett onödigt drastiskt uttryck. Den som inte begripit det efter tio minuter på Flashback bör avsluta sitt konto och krypa upp i mammas famn igen.
Citera
2013-12-10, 18:25
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan

Nej, Martin Fredriksson verkar veta en del om vad han pratar om, till skillnad från dig, som poängterade hans ståndpunkt i samma mening som du kritiserade vad han sa. You can't make this shit up.

"Men jag tillhör inget parti". Nej, men tror du dina skedmatade åsikter är unika?
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2013-12-10 kl. 18:29.
Citera
2013-12-10, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
påminner lite om hur nazisterna "avslöjade" judar som låtsats vara nått annat. Expo , AFA med flera våldsextremister går i samma hjulspår som nassarna i nazityskland på 30-talet - förfölj o hota - peka ut! där en jude! där en SDsympatisör!
fy fan

Läskigt. Expo afa mf. vill ju utrota de som inte tycker rätt....

Om allt går deras väg är det fängelse för SDsympatisörer inom 20 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in