2013-12-10, 16:30
  #613
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RageExtreme
Jo, visst är det så! Ja, de har en en ribba att nå, verkligen! Hoppas de lyckas!

En bekant var på Iron Maiden i år, han sa att de var slut... Det var inte mycket show, och de stod mest stilla och tråkade. Inte mycket att ha.. Men jag ser fram emot att se dem själv!

Jag var också där i år och kan inte säga att jag håller med din bekanta
Showen var bra och bandet öste på. Däremot var ljudet kasst och därför blev jag glad över att få höra dem igen med bättre ljud.
Citera
2013-12-10, 16:34
  #614
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RageExtreme
Jo, visst är det så! Ja, de har en en ribba att nå, verkligen! Hoppas de lyckas!

En bekant var på Iron Maiden i år, han sa att de var slut... Det var inte mycket show, och de stod mest stilla och tråkade. Inte mycket att ha.. Men jag ser fram emot att se dem själv!
Iron Maiden är etta av dom gamla banden som levererar lika bra som dom gjorde på 80talet. Så din bekant han pratar bara skit. Såg båda spelningarna med dom i sommras var grymt bra.
Citera
2013-12-10, 16:41
  #615
Medlem
http://www.bravallafestival.se/sv/nyheter/e/90/infor-biljettslappet/

om nu festivalpass med camping går på närmare 2100 kr, vilket var c:a originalpriset så antar jag att slutpriset landar runt 2500-3000? känns som att dom antingen börjar bli giriga eller så satsar dom på väldigt bra lineup
__________________
Senast redigerad av sneakyybastard 2013-12-10 kl. 16:45.
Citera
2013-12-10, 16:49
  #616
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneakyybastard
http://www.bravallafestival.se/sv/nyheter/e/90/infor-biljettslappet/

om nu festivalpass med camping går på närmare 2100 kr, vilket var c:a originalpriset så antar jag att slutpriset landar runt 2500-3000? känns som att dom antingen börjar bli giriga eller så satsar dom på väldigt bra lineup

Förra året hade de också early bird. Priserna gick sen upp i två omgångar med 100 kr per gång, så slutpriset landade bara på 200 kr mer än de billigaste.

Däremot är startpriserna i år 200 kr högre än förra året, dvs de börjar i år på det de slutade förra året, så förhoppningsvis får man mer i år.
Citera
2013-12-10, 16:53
  #617
Medlem
Riktigt grymt med Iron Maiden och Trivum, de andra banden bryr jag mig inte så mycket om men en bra start iallfall.
Citera
2013-12-10, 17:00
  #618
Medlem
T0xicitys avatar
Herregud vilka sjuka släpp! Som metalcore freak så var detta riktigt nice. Iron Maiden mitt bland dessa band, sjuk kombination Bring Me The Horizon är förmodligen störst i sin genre följt av andra stora metalcoreband. We Came As Romans nya platta är skön, Of Mice And Men har jag lyssnat på i några år och Trivium har jag redan sett live när dom var förband till In Flames för 2 år sen. Riktigt bra släpp men jag förväntar mig fler metalband!

Får dom dit blink-182 så köper jag diiiiiiirekt.
Citera
2013-12-10, 17:03
  #619
Medlem
Snides avatar
Jag har aldrig någonsin lyssnat på iron maiden. Det känns som förra årets Metal/hardcore var mer anpassad för nittiotalister. Kommer vi få se en annan publik i år på bråvalla?
Citera
2013-12-10, 17:17
  #620
Medlem
ludwiqs avatar
Vad tror vi om morgondagens bandsläpp, nu när det blir svenska soloakter?

Maggio, Hellström, Linnros känns väl lite som att någon av dem bör dyka upp, eller alla tre kanske?
Citera
2013-12-10, 17:18
  #621
Medlem
Då var det bestämt att det blir Bråvalla och Maiden istället för SRF Såvida inte Maiden även bokas till Rosklide eller nåt. Finns i nog inget band i nuläget som skulle få mig att avstå Maiden i sommar då jag missade senaste spelningen, och spelningen innan det tror jag också.
Citera
2013-12-10, 17:19
  #622
Medlem
T0xicitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snide
Jag har aldrig någonsin lyssnat på iron maiden. Det känns som förra årets Metal/hardcore var mer anpassad för nittiotalister. Kommer vi få se en annan publik i år på bråvalla?

Jag är 90-talist men Bråvalla var väldigt blandat förra året. Volbeat hade en bred publik till exempel. Årets metalcore är kanske ännu mer för 90-talister. Bring Me The Horizon, We Came As Romans och Of Mice & Men är 90-talistdominerat.

Btw, väldigt sjukt att du inte lyssnat på Iron Maiden. Hur gammal är du själv?
Citera
2013-12-10, 17:19
  #623
Medlem
T0xicitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludwiq
Vad tror vi om morgondagens bandsläpp, nu när det blir svenska soloakter?

Maggio, Hellström, Linnros känns väl lite som att någon av dem bör dyka upp, eller alla tre kanske?

Min första tanke var dom två förstnämnda, sen tror jag på Laleh, men kan mycket väl vara Linnros.
Citera
2013-12-10, 17:23
  #624
Medlem
Citat:
"På grund av det kommer vi att ändra om lite i låtlistan för konserterna under 2014, för att göra den mer representativ för hela 80-talet och de tre DVD:erna – Early Days, Live After Death och givetvis Maiden England, tillsammans med ett anmärkningsvärt undantag från 90-talet. Fansen kommer att veta vilken låt jag pratar om!"

Nu blev jag ännu gladare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in