Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-12-06, 15:58
Medlem
Thads avatar
Det är såhär att jag haft en väldigt stressig höst, fram tills för 2 veckor sedan. Har även under denna höst använt Head and shoulders classic clean till ansiktsrengöring, för finnar. Funkade väldigt bra för finnarna, helt sjukt hur bra det funkade.

Men jag började känna att min hårbotten kliade mer och mer, trodde jag hade fått mjäll eller något och började tvätta håret med mjällschampo, blev bara sämre och kliade ännu mer. Tror detta hade något med att jag tvättade ansiktet med head and shoulders 2 gånger varje dag. Att det torkade ut huden så pass mycket. Jag började tappa hår lättare, märkte det i duschen och när jag bara drog handen genom håret så kunde det åka med massa hårstrån.

Har nu börjat med Noo poo metoden, bikarbonat till tvätt och äppelcidervinäger till efterskölj, lagt av helt med finnmedel och sånt som torkar ut huden. Känns bättre i hårbotten helt klart efter en vecka bara, ska fortsätta med det här nu.

Frågan är, om håravfallet beror på det här, tror ni det kommer bli bra igen? Jag kan se att hårfästet i pannan och runt tinningarna gått upp mer mot huvudet, kanske snackar om nån cm.
Citera
2013-12-06, 16:04
Medlem
Normalliserads avatar
Du kanske börjar bli gammal =)

Head and shoulders är gift
Citera
2013-12-06, 16:08
Medlem
TorkelTrottoarkants avatar
Hur gammal är du?
Citera
2013-12-06, 16:13
Medlem
Sluta använd head and shoulders bara.
Så får du nog håret tillbaka.
Citera
2013-12-06, 18:29
Medlem
Thads avatar
Är i övre tonåren, haft riktigt tjockt hår helatiden, fått kommentarer av frisörer om det.
Allting med håret skedde under en period av kanske 1-2 månader.

Det är inte ett så jättestort problem, inte fått några kommentarer från kompisar eller familj om mitt hår men jag har märkt av det.

Kan väl vara ett resultat av dålig sömn, kost och ja att jag använde h&s 2ggr om dagen i ansiktet. Kanske det som "slet" bort håret där vid pannan.

Tror ni det skulle vara ett bra alternativ att raka sig korthårig, till nån cm hår? Skulle det va lättare att bli av med torr och kliande hårbotten då?
Citera
2013-12-06, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thad
märkte det i duschen och när jag bara drog handen genom håret så kunde det åka med massa hårstrån.

Naturligt håravfall går inte till på detta sätt.
Citera
2013-12-10, 16:36
Medlem
Thads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nookie
Naturligt håravfall går inte till på detta sätt.
Så naturligt håravfall ska man inte känna av, inte av kliande hårbotten eller något?

Vet inte om jag borde gå till läkaren eller något, har märkt att jag haft lite röda prickar/finnar i hårbotten, kanske är någon slags klåda eller eksem.

I princip varje gång jag drar handen genom håret, bara lite lätt så åker 1-3 hårstrån med, och ännu värre är det när jag duschar.
Citera
2013-12-11, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thad
Så naturligt håravfall ska man inte känna av, inte av kliande hårbotten eller något?

Vet inte om jag borde gå till läkaren eller något, har märkt att jag haft lite röda prickar/finnar i hårbotten, kanske är någon slags klåda eller eksem.

I princip varje gång jag drar handen genom håret, bara lite lätt så åker 1-3 hårstrån med, och ännu värre är det när jag duschar.

Nej ett vanligt naturligt håravfall som dom flesta män någon gång i livet drabbas av fungerar inte så.
Hårsäckarna som producerar hår prodcerar tunnare och ljusare hår ända tills dom tillsut dör helt. Man kan väl egentligen säga att en flinskallig kille tappar mindre hår än en kille med mycket hår varje dag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in