2013-12-10, 13:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
OnT:

Jag är intresserad av att veta namnet på kenneln som sålde Theus till Berny. Har nämligen väldigt god lust att upplysa säljaren om hur Theus behandlas av Berny och har gjort i alla fall senaste året (upplever att det var bättre när de bodde på behandlingshemmet men kan så klart ha fel) inkluderat bristen på motion, kloklippning och pälsvård.

Googla citatet i post #5413 så hittar du.
Citera
2013-12-10, 13:58
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punksvin
Googla citatet i post #5413 så hittar du.

Tackar.
Citera
2013-12-10, 14:04
Medlem
Citat:
OnT:

Jag är intresserad av att veta namnet på kenneln som sålde Theus till Berny. Har nämligen väldigt god lust att upplysa säljaren om hur Theus behandlas av Berny och har gjort i alla fall senaste året (upplever att det var bättre när de bodde på behandlingshemmet men kan så klart ha fel) inkluderat bristen på motion, kloklippning och pälsvård.

Om du gör det (heder åt dig i så fall!), länka gärna uppfödaren till Bernys blogg, bilderna från bilddagboken på Ma***s hus med djurskit och bilder på hur hennes förra djur hade det, tala om vad som hände milo, och även länk till emmas porrblogg och bilddagbok så uppfödaren får se vilken jävla människa som tar hand om Theus nu medans Bjärndöd är och "vilar upp sig".

Edit: Emma har graderat upp sig till att inte bara bita i en pillerkarta. I sitt senaste blogginlägg biter hon i en hel dosett!
Senast redigerad av DugDeepeer 2013-12-10 kl. 14:08.
Citera
2013-12-10, 14:23
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Om du gör det (heder åt dig i så fall!), länka gärna uppfödaren till Bernys blogg, bilderna från bilddagboken på Ma***s hus med djurskit och bilder på hur hennes förra djur hade det, tala om vad som hände milo, och även länk till emmas porrblogg och bilddagbok så uppfödaren får se vilken jävla människa som tar hand om Theus nu medans Bjärndöd är och "vilar upp sig".

Detta är nu gjort. Har bifogat allt "material" som finns om både Berny och även Emma eftersom det är hos henne Theus befinner sig i nuläget. Tyvärr finns det väl inte mycket hon som uppfödare kan göra om Theus nu är köpt och avbetald och inte är foderhund. Men som jag skrev till henne så kan alla göra ett misstag och en felbedömning av en person men att hon i alla fall ska veta hur det faktiskt ligger till och sen får hon som uppfödare ta ställning utifrån det hon vet och göra det hon anser sig vara moraliskt obligerad att göra.
Citera
2013-12-10, 14:43
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Detta är nu gjort.

Jag älskar dig!!!
Citera
2013-12-10, 14:46
Medlem
Citat:
Detta är nu gjort. Har bifogat allt "material" som finns om både Berny och även Emma eftersom det är hos henne Theus befinner sig i nuläget. Tyvärr finns det väl inte mycket hon som uppfödare kan göra om Theus nu är köpt och avbetald och inte är foderhund. Men som jag skrev till henne så kan alla göra ett misstag och en felbedömning av en person men att hon i alla fall ska veta hur det faktiskt ligger till och sen får hon som uppfödare ta ställning utifrån det hon vet och göra det hon anser sig vara moraliskt obligerad att göra.

Det kan möjligtvis finnas en klausul i köpekontraktet om att köpet kan hävas vid vanvård. Men det är vad jag vet nåt som varje uppfödare själv väljer att skriva in och inget krav (men jag är osäker på det), och jag vet inte hur denna uppfödare gjort.
Men när jag köpte två av mina katter hade båda uppfödarna såna tillägg att de skulle få häva köpet om det kom fram uppgifter om vanvård.
Om inte så kan man ändå hoppas att uppfödaren kanske tar kontakt med djurskyddslagstiftningen och stöter på dem om ett omhändertagande.
Citera
2013-12-10, 14:49
Medlem
Citat:

Det kan möjligtvis finnas en klausul i köpekontraktet om att köpet kan hävas vid vanvård. Men det är vad jag vet nåt som varje uppfödare själv väljer att skriva in och inget krav (men jag är osäker på det), och jag vet inte hur denna uppfödare gjort.
Men när jag köpte två av mina katter hade båda uppfödarna såna tillägg att de skulle få häva köpet om det kom fram uppgifter om vanvård.
Om inte så kan man ändå hoppas att uppfödaren kanske tar kontakt med djurskyddslagstiftningen och stöter på dem om ett omhändertagande.

Såvitt jag vet så får man inte lägga till saker öht i kontrakten längre. Jädra bullshit-bestämmelser
Citera
2013-12-10, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rowsie
Såvitt jag vet så får man inte lägga till saker öht i kontrakten längre. Jädra bullshit-bestämmelser

Ok. Ja, det är många år sen jag köpte katterna nu, så....

För övrigt har Emma Porr av nån anledning tagit bort inlägget med dosetten. För pinsamt tro?
Citera
2013-12-10, 15:40
Medlem
Emma verkar ha tagit bort sin instagram också?
Eller är det bara jag som inte kan se den längre av nån anledning?
Citera
2013-12-10, 15:54
Medlem
Gafflens avatar
Citat:

Jag kan se henne.
Citera
2013-12-10, 15:56
Medlem
Citat:

Emmasinners, såg på bloggen för ett tag sedan att hon bytt namn. Och dosettbilden är kvar.
Senast redigerad av Jomika 2013-12-10 kl. 16:11.
Citera
2013-12-10, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomika
Emmasinners, hon har bytt namn såg jag på bloggen för ett tag sen. Och dosett bilden är kvar.

Ok, då var det namnbytet det berodde på, det hade jag missat, tack!
Ser att dosetten är tillbaka också. Det var nog bara ett tillfälligt fel för mig just då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in