2013-12-09, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Det är väldigt tråkigt att så många nationalister är homofober. Att lyssna på sådana som Magnus Söderman och Jonas De Geer gör mig besviken i detta avseende. Jag kan inte se hur homosexuell frigörelse kan utgör ett hot mot någon. Jag förstår bara inte.

Jag förstår problemet med det mångetniska och mångkulturella, för det kan jag dra logiska slutsatser kring, men jag förstår absolut inte problemet med homosexuell frigörelse.

Att anta att det är frigörelsen som är problemet är att hoppa över några steg när man med små åtgårder kan minska orsaksgrunderna.

Värt att läsa och ta till sig: http://home.swipnet.se/~w-73784/homoorsak.htm
Citera
2013-12-09, 19:00
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Från RF:s livechat "Vi har just nu två intressanta sydafrikanska gäster och bråkar med tekniken för att få allt att fungera. Vi ska göra vårt bästa!"

Låter jävligt kul
Citera
2013-12-09, 20:31
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Det är väldigt tråkigt att så många nationalister är homofober. Att lyssna på sådana som Magnus Söderman och Jonas De Geer gör mig besviken i detta avseende. Jag kan inte se hur homosexuell frigörelse kan utgör ett hot mot någon. Jag förstår bara inte.

Jag förstår problemet med det mångetniska och mångkulturella, för det kan jag dra logiska slutsatser kring, men jag förstår absolut inte problemet med homosexuell frigörelse.

Då kan du inte vara nationalist överhuvudtaget. Om du inte ens förstår vad problemet är så är det riktigt illa, jag tror du är på fel forum.
Citera
2013-12-09, 20:34
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero
Då kan du inte vara nationalist överhuvudtaget. Om du inte ens förstår vad problemet är så är det riktigt illa, jag tror du är på fel forum.

Nej, någon renodlad nationalist i klassisk bemärkelse blir jag kanske aldrig.
Citera
2013-12-09, 21:40
Medlem
trickydicks avatar
När kommer kvällens avsnitt upp?
Citera
2013-12-09, 22:44
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
När kommer kvällens avsnitt upp?
Ungefär vid klockan 22:30 kom avsnittet upp.

Edit
Andre Visagie gillar Magnus Söderman på Facebook – och IDF (Israel Defense Forces). https://www.facebook.com/andrevisagieA Är det möjligen ett troll som har registrerat en låtsasanvändare månntro?
Senast redigerad av NixYO 2013-12-09 kl. 23:01.
Citera
2013-12-10, 01:51
Medlem
thelindgrennheros avatar
Nu har jag inte lyssnat hela det senaste avsnittet, jag skippade den första delen och kommer lyssna på den imorgon, men gällande den delen om senaste nyheterna osv så nämndes inte demonstrationen i Lidköping i helgen? Jag tvivlar på att den togs upp i första delen, rätta mig om jag har fel dock. Känns ju konstigt att ni inte nämner det något, eftersom gaturörelsen i Sverige är så pass svag ändå, så bör man lyfta fram dessa händelser mer. Dessutom blir det bra reklam för SVP och det borde ju vara intressant för er kan man tycka. Samma sak med smr i Stockholm förra månaden, det talade man om i typ 15 sekunder. Finns det något anledning jag missat till varför man inte talar mer om sådant? Vill minnas i tidigare avsnitt att det pratats en hel del om gatuaktivism, demonstrationer i Dresden, Berlin osv.

Sedan tycker jag ni borde talat mer om utvecklingen i Ukraina.
Citera
2013-12-10, 02:14
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO

Edit
Andre Visagie gillar Magnus Söderman på Facebook – och IDF (Israel Defense Forces). https://www.facebook.com/andrevisagieA Är det möjligen ett troll som har registrerat en låtsasanvändare månntro?

Intressant. Han "gillar" även sidor som "United With Israel" "Visit Israel" "Jews News" osv. Nu är jag ingen expert på facebook, men generellt känns det som en riktig sida och inte en låtsasprofil.
Citera
2013-12-10, 03:31
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finansjuden
Va fan är det Söderman håller på med egentligen? I senaste avsnittet (http://directory.libsyn.com/episode/index/show/framat/id/2586641 53:43) så säger han "god bless" och i Lidköping citerade han en jävla biskop.
Biskop Thomas är ju närapå den svenska nationalismens fader. Frihetsvisan var på vippen att bli vår nationalsång en gång i tiden. Borde citeras mycket oftare.
Senast redigerad av Nix-registret 2013-12-10 kl. 03:34.
Citera
2013-12-10, 13:24
Medlem
Kurganskis avatar
Citat:
nämndes inte demonstrationen i Lidköping i helgen?
Det togs upp i försnacket.
Citera
2013-12-10, 13:41
Medlem
NirvanAs avatar
Intressant avsnitt, kul med Boern även om han var lite suspekt ibland, som om Judarna i Sydafrika skiljer sig från sina bröder och systrar i andra länder....

Sen när han tackade Sverige fattade inte jag varför? Om jag inte hörde fel var det för vi, alltså Sverige, uppmärksammat mord på Boer, det är väl bara alternativmedia som gjort det? Så han borde tacka nationella Svenskar och inte Sverige i sin helhet - som skänkte stora summor pengar till Nelson Mendela o co när det begav sig.
Citera
2013-12-10, 19:04
Medlem
Ustyugov2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO

Edit

Citat:
Intressant. Han "gillar" även sidor som "United With Israel" "Visit Israel" "Jews News" osv. Nu är jag ingen expert på facebook, men generellt känns det som en riktig sida och inte en låtsasprofil.

Mycket skumt. Tyckte dessutom att hans svar på Jonas fråga om judarnas agenda i Sydafrika var konstigt. "De har ingen agenda utom att de till varje pris ska tjäna pengar" var svaret ungefär. Han borde läsa Nationell.nu och annan antisemitisk propaganda lite oftare.

Hans tack till Svenska motståndsrörelsen för deras stödaktion från 2010 på var dock riktigt fint.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in