2013-12-10, 12:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Nu har det inte varit så bra i några timmar va?
2013-12-10, 12:54
Medlem
Nu är jag riktigt förbannad, vart tog FB vägen i morse! Va?? Svara på min fråga NU!!!
2013-12-10, 12:59
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterLq12
Nu är jag riktigt förbannad, vart tog FB vägen i morse! Va?? Svara på min fråga NU!!!

FB har inte tagit vägen nånstans, men en del av internet har varit ur funktion i några timmar. Detta är inget som FBs admins eller moderatorer kan påverka, utan det är aktuell internetleverantör som åtgärdar detta.
2013-12-10, 13:04
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
FB har inte tagit vägen nånstans, men en del av internet har varit ur funktion i några timmar. Detta är inget som FBs admins eller moderatorer kan påverka, utan det är aktuell internetleverantör som åtgärdar detta.

Jasså? Jag tror inte att jag har den internetleverantören iaf. Här fungerade precis allt utom just Flashback. Vad berodde detta på är väl mer intressant.
2013-12-10, 13:06
Medlem
admin,

vid driftstörningar så vore det bra ifall det gick och ordna så att man på något sätt kunde få information om anledningen till varför forumet ligger nere samt hur länge det beräknas göra det. Jag är säker på att jag inte är den enda som har det önskemålet.
2013-12-10, 13:20
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jasså? Jag tror inte att jag har den internetleverantören iaf. Här fungerade precis allt utom just Flashback. Vad berodde detta på är väl mer intressant.

Även mitt jobb påverkades av avbrottet och jag fick ett statusmail om det. Exakt vad felet berodde på vet vi inte ännu eftersom man ännu inte stängt felärendet.

Då flashbacks servrar av olika skäl inte kan finnas i Sverige så befinner de sig utomlands. Den internetförbindelsen som gick ned står för i princip hela trafiken mellan Sverige och det land som servrarna finns i.

Då felärendet inte är stängt så vet jag inte om felet ännu är reparerat eller om man bara manuellt routrat om internettrafiken en annan väg. Detta sköts av internetleverantörerna och är inget som Flashback kan påverka direkt annat än att man felanmäler hos leverantören.
2013-12-10, 16:54
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Jag är säker på att jag inte är den enda som har det önskemålet.
Du är den ende :P vi andra kollar på facebook finns en informell kanal där för flashback och när det är problem brukar de skrivas där och imorse mååååånga timmar innan fb kom upp läste jag om den trasiga kabeln.

Det är ingen perfekt källa men det är bättre än inget.
2013-12-14, 17:43
Medlem
ManJuices avatar
Bara jag som upplever att jag inte kan gå i inkorgen längre?
Vill inte ens uppdateras, bara står och laddar i evigheter?
Sen:
Citat:
"Tillfälligt fel. Var vänlig försök igen.

XID: 2359904863"

Resten av sidan verkar funka som det ska.
2013-12-14, 17:48
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Sen:

Kommer inte heller åt inkorgen
2013-12-14, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Sen:

Samma problem här. Har ett nytt privat meddelande men har ingen möjlighet att öppna det.
2013-12-14, 17:55
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kommer inte heller åt inkorgen
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747
Samma problem här. Har ett nytt privat meddelande men har ingen möjlighet att öppna det.
Nu funkar det.
2013-12-15, 16:29
Medlem
[complex]s avatar
Det var en tråd jag skrev i som hade typ 300 läsare igår bara. Det måste varit nån bugg...
Idag 30 tusen läsare. vafan..

Det kallar jag för en stor bugg. Flashback ska väl kunna visa och uppdatera läsare i real-tid eller?
Hade kanske tänkt till lite mer om jag visste att den var så populär och så väl-läst...
Kanske hoppat att skriva också.
Det får ni gärna ta och fixa... (Hajjade inte igår och förrgår varför den stod fast på runt 300 läsare bara. Skitskumt. Nu idag står det 30 000.

Känner mig lite lurad..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in