2013-12-10, 08:59
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
För all del.

Det finns elektroniska spår av köpet, som skedde med kort.

Det är meningslöst att outa kranen. Hen kommer aldrig att medge något och frivilligt skaka galler.

Cool. En röka-kran som tar kort. Det var nytt för mig. På min tid köpte vi cash
Citera
2013-12-10, 09:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Cool. En röka-kran som tar kort. Det var nytt för mig. På min tid köpte vi cash
Rökat i Lilla Edet innehöll tobak.
Citera
2013-12-10, 09:02
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej det har han inte gjort såvitt jag vet. En annan tanke som slog mig är vad är straffet för att ha krängt lite CB för snart 3,5 år sedan? Jag tror inte ens det skulle bli ett straff om personen hävdar att den bara var mellanhand och det var första och sista gången hen gjorde detta. TROR, har ingen susning. Och skulle kranen anses som troligt vittne av rätten?

Lite så jag tänker också. Jag tror polisen kan se mellan fingrarna när det gäller lite braj eller gräs-försäljning för över tre år sedan.

Om inte FJ outar denne någon (om det som sagt kan vara någon vikt i utredningen) så talar det ganska så mycket till FJ's nackdel. Minst sagt.

Jag hade dragit och slitit i alla möjliga och omöjliga trådar om jag var oskyldigt anklagad för mord.
Såklart.

Det är dock ingen mänsklig/rättslig skyldighet att göra det, men det sunda förnuftet slår bakut vid ett sådant resonemang FJ kör lite nu och då.
Citera
2013-12-10, 09:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej det har han inte gjort såvitt jag vet. En annan tanke som slog mig är vad är straffet för att ha krängt lite CB för snart 3,5 år sedan? Jag tror inte ens det skulle bli ett straff om personen hävdar att den bara var mellanhand och det var första och sista gången hen gjorde detta. TROR, har ingen susning. Och skulle kranen anses som troligt vittne av rätten?
Påföljden för narkotikabrott är fängelse upp till tre år. Att det har gått 3,5 år gör ingen skillnad.
Citera
2013-12-10, 09:03
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Rökat i Lilla Edet innehöll tobak.

Då förstår jag. Jag skall läsa FU igen. Jag håller käften till jag gjort det.
Tack ånyo.
Citera
2013-12-10, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jaså, hon behövde smyga, säger du..? - Trodde det var så enkelt att hon bara kunde be FS hålla sig ur vägen så åkte han lydigt till sin mormor och satt och kuckilurade ett par timmar medan MJ träffade GreatDeath1, GreatDeath2, Master of Evil och...

Denna enkla mening tar död på alla argument om en smygtelefon, som fått några att sväva iväg å det högsta. Jag är beredd att lyssna igen om det visar sig att den användes i närtid till mordet. Inte förr.

Back to basic:
- Mordet utfördes i Marinas låsta sovrum, troligtvis den tid FS utger sig för att varit hemma.
- Sovrummet har städats/bäddats om efter att polis varit i huset första gången.
- En kalender har försvunnit spårlöst.
- Marinas mamma saknade en vit presenning efter mordet, som Marina senare hittas insvept i.
FS hävdar att ingen presenning saknas. Sedan minns han att den är grön.

Vad har vi mer...?
- Kroppen är bortforslad, kulan bortpillad ur väggen.
- Pistolen är borta, passet är borta, mobilen är borta.
- Sms från Marinas telefon om Li(d|n)köping, en plats som också FS nämner.
- Sovrummet åter låst efter mordet.
- FS undanhållande om information om gömställen i huset.

Vidare...
- FS likvaka på order av Marina, som FS gärna tackade ja till.
- Fyndplatsens placering.
- FS brottregister och det faktum att han är ett inneboende parasiterande ex.
- Den svullna handen.
- De stulna bilderna.
- Stora uttag görs på Marinas kort, pengar som senare antas återfinnas i FS:s plånbok, efter det lögnaktiga knarkköpet. FS var den enda som antas kunna Marinas kod. Skumt färgade kodnyckeln minns vi.
- Lögnerna, lögnerna lögnerna
- Alla märkliga omständigheter som tvunget måste ske under de dagar Marina försvinner.

Jag antar att HR är intresserad av att värdera ovanstående med den viktiga vetskapen att Marina dog där och då.
Citera
2013-12-10, 09:08
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Påföljden för narkotikabrott är fängelse upp till tre år. Att det har gått 3,5 år gör ingen skillnad.

Det beror på om brottet är ringa eller grovt. De flesta ringa narkotikabrott ger inte ett dugg, så mycket vet jag. Jag tror inte alls att kranen i fråga skulle få skaka galler 3,5 år. Möjligtvis skyddstillsyn.
Citera
2013-12-10, 09:09
Medlem
Docklands avatar
Citat:

Finns det någon deal eller straff-rabatt/immunitet vid dylika situationer som går att tillämpa officiellt?
Citera
2013-12-10, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Finns det någon deal eller straff-rabatt/immunitet vid dylika situationer som går att tillämpa officiellt?
Nej. Det finns diskussioner om att införa ett plea bargain-system, men det är extremt långt borta eftersom bland annat lagrådet och advokatsamfundet gör tummen kraftfullt ned.
Citera
2013-12-10, 13:50
Bannlyst
Citat:
Enligt narkotikastrafflagen är straffskalan från böter till tio års fängelse beroende på brottets art. Är du säker på att det är ett brott av normalgraden just?
Citera
2013-12-10, 13:53
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Man har inte frågat FS vart rampen var den 27e. Den kan varit temporärt flyttad på, arbete pågick.
letsdoit frågade Artmix 110910:
https://www.flashback.org/sp32783379
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Polisen har haft god tid att förhöra FS om rampen den 27e.
Artmix har redan besvarat frågan om rampens vara, eller inte vara - och svaret stäms nu givetvis av mot förre ägarens iakttagelser samt mot fyndet i Svartedalen.
Citera
2013-12-10, 13:54
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Nej. Det finns diskussioner om att införa ett plea bargain-system, men det är extremt långt borta eftersom bland annat lagrådet och advokatsamfundet gör tummen kraftfullt ned.

Tänk vad samhället kunde sparat stålar om det gick. Ett förhör med detta "sekretess"-vittne och allt kunde varit ur världen för evigheter sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in