2013-12-09, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
På vilka sätt anser du utredningsläget sämre nu än första gången FS häktades?
Om det inte finns ett enda bevis eller indicie mot FS som du skriver varför sitter han där han sitter i så fall?
Vilka är dom 176 personerna som skall utredas?Lista tack.

Jag skrev just det, prova att läsa noga.

FS bör försättas på fri fot vid nästa häktningsförhandling.

Listan hittar du som sidomaterial R29-6, bara att hämta ut från HR.
MrsMagoo kan kanske hjälpa dig ?
Citera
2013-12-09, 21:18
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
På vilka sätt anser du utredningsläget sämre nu än första gången FS häktades?
Om det inte finns ett enda bevis eller indicie mot FS som du skriver varför sitter han där han sitter i så fall?
Vilka är dom 176 personerna som skall utredas?Lista tack.

HD ha beviljat resning, så utredningen ser bra ut, och några alternativ finns inte.
29 november ska han häktas om. Så rättegången drar igång vecka 2 om det nu håller tidsmässigt.

Listan innefattar familj och vänner så det där skitsnacket kan du bortse ifrån det gjorde i alla fall HD:
Citera
2013-12-09, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nja, önsketänkande är att mördaren åker fast och att ingen döms på otillräcklig bevisning. Och så länge som till 24 juli går det nog inte att dröja med åtalet.

Jag tycker bevisläget ser sämre ut än 2011. Vad tycker du själv? Vad finns det kvar av bevis mot FS? Något vittne? DNA? Fingeravtryck? Mobilmastning?
Då är vi helt överens mördaren är fast och kommer att dömas. Du borde googla 24/7, det har inget med 24 juli att göra, bara som ett tips.

Jag tycker det ser ljust ut med åtalet mot mördaren FS, för honom själv är det nattsvart.
Citera
2013-12-09, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
HD ha beviljat resning, så utredningen ser bra ut, och några alternativ finns inte.
29 november ska han häktas om. Så rättegången drar igång vecka 2 om det nu håller tidsmässigt.

Listan innefattar familj och vänner så det där skitsnacket kan du bortse ifrån det gjorde i alla fall HD:

Om du tar bort manliga vänner & familj, vad blir det då från de 176 ?
150 ?
100 ?
75 ?
50 ?
Citera
2013-12-09, 21:24
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jag undrar hur trovärdigheten gällande KH blir nu med smygmobilen ?
Hade MJ smugit ned denna "smygmobil" i sin väska eller ficka den 28/7?
Citera
2013-12-09, 21:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Då är vi helt överens mördaren är fast och kommer att dömas. Du borde googla 24/7, det har inget med 24 juli att göra, bara som ett tips.

Jag tycker det ser ljust ut med åtalet mot mördaren FS, för honom själv är det nattsvart.
Tycker du att någon ska dömas på otillräcklig bevisning.? Eller anser du att det finns tillräckligt med bevis mot FS? Vad finns det kvar av bevis mot FS? Något vittne? DNA? Fingeravtryck? Mobilmastning?
Citera
2013-12-09, 21:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Ja, familjemedlemmar finns. Och vänner hade hon många. Väldigt många.
Citera
2013-12-09, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

Bra utredningsfråga, eller hur ?
Citera
2013-12-09, 21:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det tror jag inte. Den låg i en skrivbordslåda. Man kan tycka att polisen borde titta i skrivbordslådor under brottsplatsundersökningar. Och sängar...
Citera
2013-12-09, 21:33
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Indicier finns många, mot just FS. Det är dessa som kommer skicka FS in i buren. Det var samma race i Arbogatråden; en "tävling" i att hitta misstag i utredningen. Samtidigt struntade dessa misstagsorienterade postare totalt i brottsoffrens väl och ve. Kryddat med lite brottsofferförakt och öknamn på de utredande parterna. Samma här. Grattis?

Och för min del får du gärna utveckla den hemliga mobilen, filten samt varför du besökte fyndplatsen 2 ggr samt dina iakttagelser därifrån. Jag är idel öra.

Det är inget märkvärdigt med mobilen, som tillverkades 1997-98. Ett gammalt mobilnummer och en oanvänd mobil för den tiden runt mordet.
Listorna har numera kommit fram i dagsljuset som man talat om i 3 år som alla sexkontakterna ska finnas på. Vid en närmare granskning innefattar listan vänner, familj, jobbarkompisar, andra bekanta.
Inget märkvärdigt alls kan jag säga, och det är ungefär som att en mobil blir något så vansinnigt att det inte finns rim och reson för det. Inte minsta underlag för ett skit kan jag konstatera.

Marina va singel sen ett år tillbaka och hade rätt att både chatta och tala med killar om hon så önskade, sen att man får det till alternativa gärningsmän utan minsta underlag blir lite av ett spektakel utan gränser. Det såg man då den nakna karlen med röven på bilden dök upp vad man vill åstadkomma för reaktioner och insinuera om. Nåväl facit säger något helt annat, och dokument från polisens sidomaterial i handen på Hansson blir det mest förvrängda fantasi påståenden man kan tänka sig.

Flipp on försvann som en dimfigur ur handlingen då det uppdagades att säljaren till flipperspelet va kontaktad. Kranen vet jag inte var den tog vägen, men frågan är väl om den ens fanns.
Sen andra mindre seriösa påståenden har ju hela tiden saknat verklighetsförankring, så nu är det ett annat rättsläge, som ska prövas, och tipset är att Hanssons svammel kommer inte ha någon inverkan på utfallet.
Citera
2013-12-09, 21:34
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jag skrev just det, prova att läsa noga.

FS bör försättas på fri fot vid nästa häktningsförhandling.

Listan hittar du som sidomaterial R29-6, bara att hämta ut från HR.
MrsMagoo kan kanske hjälpa dig ?
De va inte mycket och komma med det du skrev.Det bevisar inte att FS skulle vara oskyldig.

Om det är nån som anser listan intressant så får väl nån lägga ut den.I nuläget verkar inte listan intressera nämnvärt.
Själv tänker jag inte hämta ut något ifrån HR om det är helt ointressant.
Citera
2013-12-09, 21:35
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tycker du att någon ska dömas på otillräcklig bevisning.? Eller anser du att det finns tillräckligt med bevis mot FS? Vad finns det kvar av bevis mot FS? Något vittne? DNA? Fingeravtryck? Mobilmastning?
Det är just dessa frågor HovR kommer ta ställning till. Fri bevisprövning. Vad tror du själv om utgången?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in