2013-12-09, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det enda Fredrik får knalla till efter häktet är Kumla för utredning om var han ska avtjäna sitt straff.
Hovrätten ser ingen ändring av misstankegrad, och det håller hela vägen in i mål

Det beror på hur MH spelar sina kort i nästa förhandling.
Jag skulle säga att risken är överhängande.

Det finns inte ett skit.

Faktum är att det finns fler frågor än svar med den nya utredningen.
Fler frågor än någonsin.

Åtalet bör läggas ner så länge.
Citera
2013-12-09, 19:46
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Tja, det finns ett PM på sid.35 där det står att telefonerna INTE är under samma mast när SMS sändes 28e.

Nejding ljög FS & advokaten MH rakt upp i ansiktet. Svart på vitt.

Ja jag såg det. Pinsamt att sitta och ljuga på det viset. Borde vara straffbart i den position han besitter.
Citera
2013-12-09, 19:48
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Varför skulle Marina behöva ha en smygtelefon, varför behöver Marina ringa smygsamtal i sitt egna hem
Svaret är parasiten som bodde i källaren vilken är FS Detta säger allt om FS
Vem i MJ:s närvaro är den kriminella skummisen vem misshandlar och våldför sig på barn, kvinnor och djur........Svar: FS
Kan någon komma med någon annan konkret trolig gm
Marina sov troligen när hon mördades av FS
Citera
2013-12-09, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja jag såg det. Pinsamt att sitta och ljuga på det viset. Borde vara straffbart i den position han besitter.

Det är straffbart och allvarligt. Jävla Stasifasoner.

Nejding har lagt ett nytt lågvattenmärke i den svenska Polis historien.
Citera
2013-12-09, 19:52
Medlem
Finlisas avatar
Vad drömde du sen????

Fs kommer inte att knalla hem på många år hur mycket du än önskar det. Har fs ett hem? Nej det har han ju inte, han har varit inneboende hos ett flickebarn för han hade ingenstans att ta vägen och han fick ta första bästa som han lyckades manipulera.

Tycker du inte att det är bra att en mördare åker fast och får stå för sina gärningar? Det är just detta som sker i detta fallet inom kort.

Vad får dej att så envist tro att fs är oskyldig? Du greppar efter varenda halmstrå och har en fantasi som är utöver det vanliga. Har du aldrig någonsin trott att fs är skyldig? För han är ju skyldig så det stänker om det

Citat:
Det är inte säkert att det blir rättegång.
Nästa häktningsförhandling kan misstankegraden sänkas och då knallar FS hem.
ÅK får överväga att lägga ner åtalet.

MH visste vad han pratade om.
Citera
2013-12-09, 19:54
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Varför skulle Marina behöva ha en smygtelefon, varför behöver Marina ringa smygsamtal i sitt egna hem
Vem i MJ:s närvaro är den kriminella skummisen vem misshandlar och våldför sig på barn, kvinnor och djur........Svar: FS

Tja, han får numera sitta och nöta arslet på en brits i häktet misstänkt för mord på högsta misstankegraden. Hovrätten anser att misstanken är lika stark som HD, så fantasierna flödar fritt.

Jag tror aldrig jag sett en nöjdare överåklagare som Ericsson vid häktningen i HD:
Värre såg Hansson ut han ska fabulera om en gammal tegelsten till mobil som bevis.

Men om han ber snällt kan han få titta på polisen material igen och se om han finner något att matcha sin bevisning med. Kanske han hittar något som sänt röksignaler?
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-09 kl. 19:56.
Citera
2013-12-09, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Vad drömde du sen????

Fs kommer inte att knalla hem på många år hur mycket du än önskar det. Har fs ett hem? Nej det har han ju inte, han har varit inneboende hos ett flickebarn för han hade ingenstans att ta vägen och han fick ta första bästa som han lyckades manipulera.

Tycker du inte att det är bra att en mördare åker fast och får stå för sina gärningar? Det är just detta som sker i detta fallet inom kort.

Vad får dej att så envist tro att fs är oskyldig? Du greppar efter varenda halmstrå och har en fantasi som är utöver det vanliga. Har du aldrig någonsin trott att fs är skyldig? För han är ju skyldig så det stänker om det

176 alternativa gärningsmän, och inte ett spår efter FS ?

Samt en utredning som gått ut på att ljuga, manipulera och dölja ?
Citera
2013-12-09, 19:59
Medlem
Finlisas avatar
Skärp dej, landa på jorden och var realist, det finns inga 176 alternativa gärningsmän, det vet du lika bra som jag. Hur långt kan du gå för att försvara en mördare?

Jag håller med dej om att fs bara ljuger, manipulerar och döljer saker, han är sådan som person så jag är inte ett dugg förvånad.

Citat:
176 alternativa gärningsmän, och inte ett spår efter FS ?

Samt en utredning som gått ut på att ljuga, manipulera och dölja ?
Senast redigerad av Finlisa 2013-12-09 kl. 20:04.
Citera
2013-12-09, 19:59
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN

Jaaa.. varför skulle hon behöva en smygtelefon? Det kan ju finnas olika skäl till det. Ett är det du uppger, att FS kanske blev sotis. Ett annat är att hon gick bakom ryggen på honom? Så där som män oftast anklagas för att göra, men sanningen är ju den att även kvinnor gör sånt.

Nu hade hon ju haft denna mobil från 1999-2010 och P*r kände igen den som smygmobilen. Det var nog en hon haft för det syftet en längre tid som jag tolkar det.
Citera
2013-12-09, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Åklagaren behöver inte ta upp ärendet. Om han inser att det är kört ska han ta tillbaka åtalet.
Jag har inte påstått att åklagaren behöver föra målet. Ditt scenario att åklagaren tar tillbaka det är lika troligt som att det verkligen är en tomte som delar ut julklappar till typ fem miljarder människor.
Citera
2013-12-09, 20:07
Bannlyst
Citat:

Åtalet bör läggas ner så länge.
Du vill fria honom för gott menar du. Hur stor bedömer du chansen att få ytterligare en resning?
Citera
2013-12-09, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Skärp dej, landa på jorden och var realist, det finns inga 176 alternativa gärningsmän, det vet du lika bra som jag. Hur långt kan du gå för att försvara en mördare?

Jag håller med dej om att fs bara ljuger, manipulerar och döljer saker, han är sådan som person så jag är inte ett dugg förvånad.

Hur många av de 176 tycker du är alternativa gärningsmän ?
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in