2013-12-08, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gillargrillat
Det verkar vara många som är med i HA i många år och när dom varit medlemmar i många år kommer det fram att dom aldrig platsat.
Jag säger inte att dessa två plastade. Jag är inte så insatt. Men för mig är det konstigt att så många platsar sämre och sämre i HA ju längre dom verkar vara med.
Precis som på en vanlig arbetsplats. Tiden går och folk blir äldre, och håller du inte den nivån företaget kräver av dig så kan du få gå.

Det är ju så, vissa förändras mer än andra med tiden, och det tar sig uttryck på olika sätt.

Sedan kan det vara så att vissa som varit med länge tror att de ska särbehandlas, att vissa regler inte gäller för dem. Tiden sätter sina spår i en del.
Citat:
Men det är kanske så att nya medlemmar också blir utkastade utan att det skrivs om dom här på FB.

Självklart, och vissa hinner inte ens bli medlemmar innan de får ägna sig åt annat.
Citera
2013-12-09, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Precis som på en vanlig arbetsplats. Tiden går och folk blir äldre, och håller du inte den nivån företaget kräver av dig så kan du få gå.

Det är ju så, vissa förändras mer än andra med tiden, och det tar sig uttryck på olika sätt.

Sedan kan det vara så att vissa som varit med länge tror att de ska särbehandlas, att vissa regler inte gäller för dem. Tiden sätter sina spår i en del.

Självklart, och vissa hinner inte ens bli medlemmar innan de får ägna sig åt annat.
Ok då förstår jag. Hög omsättning på medlemmar är deras taktik. Verkar ju lite jobbigt att städa toaletter i flera år för något som inte är forever. Jag är förundrad över hur man tänker när man vill gå med i en så tung västklubb som HA. Man får hela sin omgivning (arbetskollegor, släkten, vänner) emot sig och får säkert sparken från jobbet. Ändå vill man gå med där när man precis vilken dag som helst kan bli utslängd. Luktar högrisk aktivitet lång väg.
Citera
2013-12-09, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gillargrillat
Ok då förstår jag. Hög omsättning på medlemmar är deras taktik. Verkar ju lite jobbigt att städa toaletter i flera år för något som inte är forever. Jag är förundrad över hur man tänker när man vill gå med i en så tung västklubb som HA. Man får hela sin omgivning (arbetskollegor, släkten, vänner) emot sig och får säkert sparken från jobbet. Ändå vill man gå med där när man precis vilken dag som helst kan bli utslängd. Luktar högrisk aktivitet lång väg.
Härligt med folk som har koll. Inte många rätt där.
Citera
2013-12-09, 09:34
Medlem
Bara KronQvist man läser om, är det bara han som är med i HA Norrköping?
Eller hur många medlemmar har dom?
Citera
2013-12-09, 16:00
Medlem
InDrogoVeritass avatar
....
Senast redigerad av InDrogoVeritas 2013-12-09 kl. 16:09.
Citera
2013-12-09, 18:28
Medlem
Morticians avatar
Citat:
Har du läst FUP? Eller vilken info har du som underlag? Jag vet inte alls varför detta skedde eller varför. Så utifrån det så kan jag inte säga så mycket, förutom att jag inte tror att mGM skulle ge sig på någon oprovocerat, i synnerhet inte en kvinna. För han är inte den typen.

Du tog ju fram en lista, jag är nästan säker på att du inte kan hitta något om brott mot kvinnor.

Låt säga att denna hemlöse uppträdde provokativt och att mGM och han började tjafsa, som sedan gick överstyr, och att denna kvinna blev inblandad för att hon kanske själv la sig i och ville hjälpa mannen, och tog tag i mGM, eller gjorde något mot honom, så kan ju han av ren reflex ha fredat sig åt det hållet utan att ha hunnit registrera att det är en kvinna.

Och förresten -- vad vet du om kvinnan? Var det en vanlig Svensson eller var det en argbigga som var full och hetsig? Vet du det? Om inte, så är det nog bättre att invänta mer info.

Det är ett tänkbart scenario. Så länge vi inte vet upprinnelsen till det hela så kanske man inte ska dra några slutsatser.
Du lyckade skriva ett inlägg till där du i princip inte klarar av att svara på de rakt ställda frågorna jag hade.
Citera
2013-12-09, 18:34
Medlem
Morticians avatar
Citat:
Målsäganden NN har hörts och uppgett att hon arbetar natt och ofta är ute och går med sin hund, en schäfer, just på natten. Den aktuella natten fick hon se tre män sparka på en man som låg på rygg på marken. Om sparkarna träffade såg hon inte. Spontant ropade hon bl.a. ”nu får ni för helvete sluta” och rörde sig fram mot männen.
De slutade sparka och hon fortsatte fram mot mannen på marken för att se hur det var med honom. De tre männen ångrade sig och återupptog sparkandet. I det skedet var hon så nära att hon kunde se att sparkarna träffade. Mannen låg på marken och gnydde. När hon hade hunnit ända fram gav sig männen på henne istället. En av männen, den mest aktive av dem, gav henne ett knytnävsslag som träffade vid örat. Han stod mitt framför henne med de båda andra männen vid sidan av sig. Hon såg stjärnor och ramlade omkull på marken.
Alla tre männen sparkade henne när hon låg ner, och mannen som hade tilldelat henne slaget var mest aktiv. Hon lyckades ta sig upp och fick då ett knytnävsslag på andra sidan av ansiktet, av samme man som hade slagit det första slaget. Även av detta slag såg hon stjärnor. Hon ramlade till marken igen och fick åter sparkar mot kroppen av alla tre männen. Mannen som hade slagit henne var åter mest aktiv. Båda gångerna låg hon på rygg på marken och kunde därför se rakt upp.
Automatiskt fokuserade hon på den som var mest aktiv (dvs. orsakade mest våld mot henne). Hur många sparkar hon fick totalt vet hon inte – hon räknade inte. Sparkarna träffade henne på kroppen och det gjorde ont. Hon lyckades resa sig upp och den mest aktive mannen försvann in i vad som såg ut att vara ett garage. De båda andra männen stannade kvar och attackerade henne verbalt. Bl.a. kallade de henne för hora.
Länk till domen http://minfil.org/r7X5d4b2b3/Dom_Kronqvist_misshandel_heml_s.pdf

Modiga killar den enda modiga här är kvinnan som försökte stoppa en grov misshandel som tre skithögar gör sig skyldiga till så modiga är moppepojkarna i HA att de är tvungna att vara 3 för att våga ge sig på en hemlös och en kvinna som försöker stoppa den grova misshandeln. Fy fan.
Senast redigerad av Mortician 2013-12-09 kl. 18:56.
Citera
2013-12-09, 18:57
Medlem
veyloons avatar
http://www.expressen.se/gt/manga-vapen-hittades-hos-hells-angels-man/

Citat:
Polisen har också hittat en batong och en träklubba i mannens bil och föremålen anses ha varit menade att användas som vapen vid brott mot liv eller hälsa, enligt åtalet. Enligt Norra Halland var klubban märkt med "Red Devils Trelleborg", "666" och mannens smaknamn.

Vem är detta som håller till i Halland?
Citera
2013-12-09, 20:23
Medlem
Citat:
Att han skulle varit inblandad i den grejen har jag aldrig hört, och spontant säger mitt minne att han flyttade dit senare. Jo det måste det vara.

Jag tar tillbaka det där om Ångpannegatan blandade ihop det lite!
Citera
2013-12-10, 15:08
Medlem
kisamak99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sidsvensson
Skinnklädda bögar sparkar på stolar, häftigt.

Är du sarkastisk nu eller? Klart att dom är häftiga

Ännu häftigare var också att dom lätt sin "broder" bli gripen som ingenting efter att ha lekt upplopp stämning. Pinsamt!
Senast redigerad av kisamak99 2013-12-10 kl. 15:11.
Citera
2013-12-10, 17:50
Medlem
Ingen som kan berätta mer om HA Norrköping?
Hur många medlemmar finns det, osv.
Är det bara HA som styr och ställer i Peking, eller finns konkurrenter?
Citera
2013-12-10, 19:27
Medlem
Morticians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trolltider123
Ingen som kan berätta mer om HA Norrköping?
Hur många medlemmar finns det, osv.
Är det bara HA som styr och ställer i Peking, eller finns konkurrenter?
Den här killen och hans bror burkar springa runt och göra sattyg också men styr och ställer gör de inte https://www.facebook.com/rocky.boutros.3?fref=ts
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in