Citat:
Ursprungligen postat av
Alibabasson
Du har inte ens förstått ett uns av det jag har skrivit och du säger att jag ska korrigera dig om du har fel.
Jodå, det har jag nog. Det låter mest som det är ett argumentationsknep som du drar till med när det blir jobbigt. Om jag skulle ha missförstått dig så får du gärna tydliggöra vad du menar.
Citat:
Först och främst så ger du mig ett klipp där det står en ateist och propagerar.
Jaha, vad vill du egentligen ha sagt med detta? Ett försök att skjuta Hitchens trovärdighet i sank och därmed göra hans åsikter irrelevanta eller nått liknande?
Citat:
Och vad skulle han stå och säga om inte allt som är oppasligt om Gud? Jag blir föga förvånad med andra ord.
Va? Vad försökte du få fram här? Och du skriver detta direkt efter att du anklagat någon annan för att ha ett uruselt språk...
Men försöker du få fram att han skulle ha fel i sak så får du gärna påtala angående vad och varför.
Citat:
De budord eller råd som han kommer med är det inte alla som vill följa, det finns ingen gemensam nämnare för dessa men de tio budorden är en nämnare för alla kulturer och religioner och detta kan man inte komma från.
Och du tror att alla vill följa de tio du hänvisar till? Du tror att det är skapta på ett visst sätt för att alla vill följa dem? Jag tror du får tänka ett varv till angående detta. När du gjort det så är du välkommen tillbaka och då, om du håller fast vid det senare förklara varför du anser "dina" tio budord skulle vara bättre.
Citat:
Det är bara positivt med dessa budord och inte till skada för någon eller något.
Verkligen? Hedersmord? Eller det kanske inte är något som existerar i din världsfrånvarande världsbild? Du vet, när släktingar dödar en för att man inte hedrar de val som ens släktingar, oftast fadern, gjort åt en.
Citat:
Följer man dessa så får man ro i själen och kroppen.
Tala för dig själv.
Resterande som du valde att inte bemöta antar jag tills vidare att du ger mig rätt i.