Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-02, 20:40
  #56233
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hörde det till vanligheterna att VB ibland inte besvarade MB:s sms ? Om inte, borde väl MB rimligen blivit orolig över uteblivet svar från VB och misstänkt att något kunde ha hänt henne - oberoende av vilken inställning han hade till deras fortsatta relation. Tyder starkt på att MB visste vad som inträffat redan den 6 maj ..

Nej det hörde inte till vanligheterna, även om han uppger i något förhör att hon ibland höll sig lite undan när hon måste plugga. Dock finns en dag under mätperioden - 8 mars - då de inte hade någon kontakt alls. Samt några dagar då mess till/från VB utgjorde 6% eller mindre av totalen.

Den enklaste och tristaste förklaringen tror jag är att han helt enkelt tyckte det var skönt att hon höll sig undan ett tag. Sista veckans facebookkonversation andas uppgivenhet från VB, avbrutet av små känsloutfall och man kan nog gissa att SMS:en såg ungefär likadana ut. När hon så tystnar så kan han ägna sig åt allt annat han håller på med. Kanske hade han börjat sakna henne efter några dagar.

Facebook 1 maj:
Citat:
Du behöver inte vara ovänner med mig bara för vi gjorde slut:@ fattar du inte att man kan fortfarande vara
vänner men man röra inte varann. Jag har sagt tidigare behöver inte vara rädd jag ska inte röra dig inte ens titta
på dig.
12:23
Vatchareeya Bangsuan
Jag gillar dig inte längre än bara som bästa vän och tränare så du kan vara lugnt!
torsdag
21:52
Vatchareeya Bangsuan
förlåt jag använder svordomar jävla m#cke varför försvann du
21:57
Vatchareeya Bangsuan
ett år och två månader betyder inte något för dig? jag hatar dig och jag vet att du hatar mig också när jag håller
på såhär. jag undrar om det finns mer ord som är värre än hatar för jag gör det mer än vad ordet betyder. du
gjorde slut jag sagt inte något emot men sen är vi ovänner hels plötsligt också.
22:47
Vatchareeya Bangsuan


Sen har det ju spekulerats massor i Bergs känslor: Hat, passion och gudvetallt. Om man skippar spekulationerna och istället tittar vad han skrev och hur han reagerade när Vatchareeya öppnade sig och berättade om alla sina känslor för honom:


Citat:
#godnattochförlåtvisyns #tillveckan#påträningkarate #atbushidocenter
00:38
Vatchareeya Bangsuan
Du får inte vara kåt och ta i mig heller annars blir detsamma om och om igen och glömmer aldrig
den 23 mars
09:14
Vatchareeya Bangsuan
Du är duktig jag vet du kan kontrollera dej att inte vara k.t när du ser mig annars svårare för mig att glömma
09:45
Vatchareeya Bangsuan
Jag vill glömma men hur ska jag glömma dej har du nå tips? Jag har prov nästa vecka svårt för jag älskar dig
fortfarande alldeles för mycket.
10:02
Vatchareeya Bangsuan
Tårar rinner nyss jag känner mig dåligt jag började älskar dej innan jag visste att du är gift. Jag borde inte ha sagt det till dej jag borde inte testat med dej jag har känslor och är för känslig
10:07
Vatchareeya Bangsuan
Det känns pinsamt jag vågar inte träffa dej mer. Förlåt för allt vi gjorde tillsammans det är mitt fel. Tack för träning tack för skjutsen tack för att du hämtade mig i luleå flera gånger
Kan du messa mig om det händer att du inte kan komma och hlla i träning? Jag kommer om det är sempai som håller. Pinsamt att träffa dej
10:21
Micke Berg
Du kan komma och träna oavsett vem som håller i träningen. Nu ska jag jobba.

Jag tror hon var ett tidsfördriv för honom, inget annat. Han hade nog säkert kunnat bli förbannad på henne rejält om hon hotat med att kontakta hans fru. Han kanske till och med hade hotat henne. Men mörda och stycka henne? Nä - det är bara överhettade fantasier härinne där ett antal personer har gött varandra och fixerat sig vid en bild de nu inte kan släppa.
Citera
2013-12-02, 20:49
  #56234
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nej det hörde inte till vanligheterna, även om han uppger i något förhör att hon ibland höll sig lite undan när hon måste plugga. Dock finns en dag under mätperioden - 8 mars - då de inte hade någon kontakt alls. Samt några dagar då mess till/från VB utgjorde 6% eller mindre av totalen.

Den enklaste och tristaste förklaringen tror jag är att han helt enkelt tyckte det var skönt att hon höll sig undan ett tag. Sista veckans facebookkonversation andas uppgivenhet från VB, avbrutet av små känsloutfall och man kan nog gissa att SMS:en såg ungefär likadana ut. När hon så tystnar så kan han ägna sig åt allt annat han håller på med. Kanske hade han börjat sakna henne efter några dagar.

Facebook 1 maj:



Sen har det ju spekulerats massor i Bergs känslor: Hat, passion och gudvetallt. Om man skippar spekulationerna och istället tittar vad han skrev och hur han reagerade när Vatchareeya öppnade sig och berättade om alla sina känslor för honom:




Jag tror hon var ett tidsfördriv för honom, inget annat. Han hade nog säkert kunnat bli förbannad på henne rejält om hon hotat med att kontakta hans fru. Han kanske till och med hade hotat henne. Men mörda och stycka henne? Nä - det är bara överhettade fantasier härinne där ett antal personer har gött varandra och fixerat sig vid en bild de nu inte kan släppa.

Tidsfördriv? Hm, tid är väl det enda MB inte hade?
Citera
2013-12-02, 21:22
  #56235
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Hon som såg ledsen ut, enligt vittne, hade ju sandaler på sig.

Ja så kanske det var. Vittnet Camilla B såg i vart fall inga skor enligt FUP-förhören och jag har inte hört att hon ska ha nämnt något om det i rättegången heller. Det vore så fall en uppgift som en minnespsykolog skulle fästa mycket låg tilltro till av skäl jag försökt förklara flera gånger i tråden nu och som gäller ett flertal vittnen, även såna som är "dåliga" för min mördarkandidat KJ.
Citera
2013-12-02, 21:25
  #56236
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tidsfördriv? Hm, tid är väl det enda MB inte hade?

Uppenbarligen tog han sig tid... Petade in ett litet SMS eller två när små luckor uppstod, klämde in en liten "dejt" när en större lucka uppenbarade sig.

Att döma av vad som kan utläsas ur FB-konversationen så förefaller det ju ändå som han talar sanning på den punkten att han gjort försök att bryta relationen på det sexuella planet.
Citera
2013-12-02, 21:33
  #56237
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
FUP

C*tttaliya svarade att Vatchareeya tog böckerna i en plastpåse, hon vet inte vad det var för plastpåse. C*ttaliya är säker på detta. Det var fysikböcker och något anteckningsblock som Vatchareeya tog med sig när hon gick.

Varför sa KJ att han gav VB en plastpåse att lägga sina böcker i när hon redan hade en? Var det VB egen plastpåse som han t ex. drog över hennes huvud kanske?

Jag tror att det normala var att hon hade böckerna i en plastpåse - för att hon var rädd om dom. Såvitt jag förstår så lånade hon kurslitteraturen från biblioteket.

Nu skulle hon bli upphämtad av KJ och förmodligen tänkt sig att bli avlämnad hemma senare, så hon tog dom i handen.

Sedan blev det ändrade planer och då behövde hon en plastpåse.

Så tror jag det var. Med betoning på tror.
Citera
2013-12-02, 21:36
  #56238
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Uppenbarligen tog han sig tid... Petade in ett litet SMS eller två när små luckor uppstod, klämde in en liten "dejt" när en större lucka uppenbarade sig.

Att döma av vad som kan utläsas ur FB-konversationen så förefaller det ju ändå som han talar sanning på den punkten att han gjort försök att bryta relationen på det sexuella planet.

Jag håller med dig, jag tror också så. Men tror att han inte kunnat bryta definitivt, och när tillfälle har givits, så har han tagit tillfället i akt, svårt att låta bli, typ. Eller på ren svenska, han kunde inte motstå frestelsen, helt normalt tycker jag och har inga moraliska pekpinnar angående det.
Citera
2013-12-02, 21:37
  #56239
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Foreigner ditt jävla miffo - T*bias Berg är INTE syskon med MB. Det är en uppgift du gripit ur luften och presenterar som fakta. (Jag har kollat med folkbokföringen för jag blev så trött på dig)

Dina övriga spekulationer är som vanligt av allt intresse utom för folk som griper efter karatehalmstrån.

"Dom bouur pa samme ädress - I N T E R E S A N T!"

Och sen är folk i stora miljonstaden Boden facebookvänner med en tjej som KJ känner och som gått med och letat i skallgången - klart det tyder på en mordkomplott!

Ni som tror att den här pajasen på allvar har något att komma med borde ta er en allvarlig funderare på hur ni värderar fakta...
Inte syskon, men MB's mamma hette B och föddes -44, och TB's pappa heter B och föddes -51. TB och MB kan vara kusiner. Det glömde du att berätta.
__________________
Senast redigerad av Quarrel 2013-12-02 kl. 21:43.
Citera
2013-12-02, 21:40
  #56240
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror att det normala var att hon hade böckerna i en plastpåse - för att hon var rädd om dom. Såvitt jag förstår så lånade hon kurslitteraturen från biblioteket.

Nu skulle hon bli upphämtad av KJ och förmodligen tänkt sig att bli avlämnad hemma senare, så hon tog dom i handen.

Sedan blev det ändrade planer och då behövde hon en plastpåse.

Så tror jag det var. Med betoning på tror.

Varför tror du inte på VB mor?

C*tttaliya svarade att Vatchareeya tog böckerna i en plastpåse, hon vet inte vad det var för plastpåse. C*ttaliya är säker på detta. Det var fysikböcker och något anteckningsblock som Vatchareeya tog med sig när hon gick.

Hon säger ju att dottern tog böckerna i en plastpåse, finns det någon speciell anledning till att du tror på en annan historia?
Citera
2013-12-02, 21:42
  #56241
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför tror du inte på VB mor?

C*tttaliya svarade att Vatchareeya tog böckerna i en plastpåse, hon vet inte vad det var för plastpåse. C*ttaliya är säker på detta. Det var fysikböcker och något anteckningsblock som Vatchareeya tog med sig när hon gick.

Hon säger ju att dottern tog böckerna i en plastpåse, finns det någon speciell anledning till att du tror på en annan historia?
En anledning kan vara att KJ hade ingen anledning att ljuga om det, oavsett om han är mördaren eller inte.
Citera
2013-12-02, 21:48
  #56242
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror att det normala var att hon hade böckerna i en plastpåse - för att hon var rädd om dom. Såvitt jag förstår så lånade hon kurslitteraturen från biblioteket.

Nu skulle hon bli upphämtad av KJ och förmodligen tänkt sig att bli avlämnad hemma senare, så hon tog dom i handen.

Sedan blev det ändrade planer och då behövde hon en plastpåse.

Så tror jag det var. Med betoning på tror.

Det är väldigt sorgligt med dig att du till och med tror mer på den snart dömde mördaren än på offrets mamma. Vad är det för information du sitter på som vi andra saknar? Vad är det som gör att du anser dig kunna bedöma detta bättre än sittande rätt som hörde alla vittnesutsagor och förhör i realtid, såg alla reaktioner live och dessutom - vilket du inte gjort - kunde ta del av det som stod i hans BUP-journaler.

Om hon hade räknat med skjuts - varför sa hon då för övrigt inte ifrån när han korkade upp en öl? Eller det kanske var det hon gjorde?
Citera
2013-12-02, 21:53
  #56243
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför tror du inte på VB mor?

C*tttaliya svarade att Vatchareeya tog böckerna i en plastpåse, hon vet inte vad det var för plastpåse. C*ttaliya är säker på detta. Det var fysikböcker och något anteckningsblock som Vatchareeya tog med sig när hon gick.

Hon säger ju att dottern tog böckerna i en plastpåse, finns det någon speciell anledning till att du tror på en annan historia?

Hon har ändrat sin version vad gäller påsen. I förhör 11 maj (s. 975):

Citat:
Normalt brukar Vatchareeya ta med sig böcker och studiematerial i en vanlig plastkasse men hur hon gjorde just denna dag, såg hon inte.
Citera
2013-12-02, 21:53
  #56244
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Inte syskon, men MB's mamma hette B och föddes -44, och TB's pappa heter B och föddes -51. TB och MB kan vara kusiner. Det glömde du att berätta.

Så jävla urfånig kommentar. Jag har inte forskat i hans vidare släktförhållanden eller påstått att de inte skulle kunna ha några släktband whatsoever. Sysslingar, bryllingar - vad spelar det för roll? Det väsentliga är att Foreigner sprider felaktigheter i tråden och hänger ut folk i tråden helt poänglöst och utan ens något förslag om VARFÖR de skulle vara inblandade. Tror han att Bergs från Lakaträsk är nån slags somalisk klan som idkar blodshämnd och sen håller varandra om ryggen där ute i ödemarken?

Med tanke på allt skvaller i tråden så är det väl f.ö. konstigt att vi inte hört ETT LJUD vad jag kan minnas om dessa hemska människor och deras vilda framfart. Det hade ju varit lite mer intressant om det hade varit nån tattarsläkt med eget arkivskåp uppe på polishuset i Boden. Men nä... ingenting. Inte ens den huvudmisstänkte enligt vissa detektiver har efter vad som kunnat utrönas ens varit åtalad tidigare i sitt liv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback