Citat:
Jag tror iofs inte att man är färdiga med alliansen. Jag tror att moderaterna kan hamna under 20% om de inte adresserar integrationsproblematiken. Centern är dödsdömt med sin nya agenda, och kd är en suck ifrån att hamna utanför riksdagen för gott. När alliansen är i spillror kommer folkpartiet att söka sig mot regeringsmakten igen, och jag tror inte de är för stolta för att regera med s och mp.Utan att göra några djupare analyser om rörelser mellan partierna, så ser det ju klart ut som att SD har snott i princip alla sina röster från Alliansen. Nästa steg blir alltså att börja plocka hem väljare från de rödgröna.
Och det ska inte vara omöjligt om samhällsutvecklingen fortsätter som hittills och SD spelar sina kort rätt.
Och det ska inte vara omöjligt om samhällsutvecklingen fortsätter som hittills och SD spelar sina kort rätt.Moderaternas enda alternativ tillbaka till makten kommer att vara tillsammans med SD, men dit är det ett par val.
Visst är potentialen hos v och s stor. Det är ju arbetare som förlorar främst på en generös invandringspolitik. Man får konkurrens om jobben och urholkad välfärd på en gång. Men för att SD ska ta nästa stora språng måste man göra några skönhetsförändringar. Nidbilder som Ekeroth och hans gelikar måste bort från offentligheten, och fler kvinnor måste släppas fram.
Dessutom borde man ge fler framträdande poster åt invandrare. Skötsamma invandrare är en annan viktig grupp som har stor potential. Inte minst rättspolitiskt ligger man nära många i denna grupps åsikter, och även här har många av invandrarna mest att förlora på fortsatt stor invandring.