Citat:
Det som loggas i den är samma info - vilken cell mobilen kopplas upp mot + tidsstämpel.
Kruxet är att man kan inte säga att mobilen kom från 3G-cellen artilleribat 270°, som täcker KJs bostad, eftersom mobilen kan ha flyttat sig ur den cellen mellan 19.31 och 20.38 utan att det loggas någonstans. (däremot om det i det tidsspannet hade skett en händelse(sms, samtal, växelanrop etc), hade det loggas i den cell telefonen befann sig i)
Kruxet är att man kan inte säga att mobilen kom från 3G-cellen artilleribat 270°, som täcker KJs bostad, eftersom mobilen kan ha flyttat sig ur den cellen mellan 19.31 och 20.38 utan att det loggas någonstans. (däremot om det i det tidsspannet hade skett en händelse(sms, samtal, växelanrop etc), hade det loggas i den cell telefonen befann sig i)
Utan alla dessa tekniska resonemang så ställer jag bara den enkla frågan.
Varför svarar inte VB på sista sms från MB 19.31..
Hon har tidigare sen 17-tiden svarat inom 15 minuter och då två gånger i rad (möjligtvis delade sms) men efter sista sms från MB 19.31 så svarar hon inte.. varför.
Svaret är enligt mitt förmenande att hon hade inte fysisk möjlighet att besvara sms'en.. vad styrker detta, ja hon har svarat på sms' från MB oftast väldigt fort och även skickat ca 75% fler sms till MB än hon mottagit från samma person.
VB hade inte möjlighet att efter sms 18.40 att fysiskt använda sin mobil för hade hon haft det hade hon svarat MB inom ca 10-15 minuter då sista sms anländer 19.31.
Efter 18.40 så har någon och det är KJ berövat VB möjlighet att använda sin mobiltelefon, att dessa 2G/3G omkoppling om jag får använda det uttrycket som mobil lekman, där har något rent fyskiskt hänt med VB's mobil och det är högst sannolikt att det är KJ som utför manövern på hennes mobil.. den andra förklaringen är att kanske Jesus klev ner på jorden och tog ut simkortet men det verkar aningen långsökt.
Men svara iaf på frågan, varför svarar inte VB på sms 19.31 då hon tidigare gjort det ganska skyndsamt både denna dag och rent statistiskt som framkommit i FUP.
Sen vad det gäller lejonbacksvägen och Q-s lilla promenad som skulle styrka.. vadå.. är bara bullshit för genom kontakter med orienterare som var involverad i etapp 5 O-ringen (Åberget) så är detta vägval helt osannolikt.. det är en helvetes uppförsbacke till toppen på vagsträckningen och sen lika utför mot sävastvägen.. finns inte en chans i världen att någon VB skulle tagit denna och högst ogästvänliga väg genom bushen då det vore aningen enklare att gå ca 700 meter framåt och nå torpgärdsleden och både gång/cyckelbana in mot Boden eller mot Sävast om nu hon skulle ha det som mål...men hon har aldrig gått där.
Däremot finns i förhör med KJ punkter och platser/vagsträckningar som nämns och där finns svaren på gåtan därom är jag övertygad.. det är ett spel i bubblan och det gäller att sticka hål på bubblan så rätt information rinner ur.
Nu bidrager jag med KJ tänket som motvikt till strömmen av poster som pekar ut MB och snart hela Boden.. jag är helt övertygad att jag har rätt för karatespår och annat bullshit är bara deckarintriger, detta är verkligheten och den råder.
Har en länk till karta över området från lantmäteriet.. säger kanske inget för de som inte kan läsa karta men säger en del för de som kan just läsa av en karta. Hoppas min länk funkar för jag är ingen datanörd och har där brister i kunskap.
http://kso.lantmateriet.se/kartsok/kos/index.html?mapE=806142&mapN=7313067&markerECoord=8 06394&markerNCoord=7316581&placeName=Boden&zoom=6& mapType=terrangkartan