2013-12-08, 20:50
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amalrik

Jag har gett frågan tidigare fick sms.
Läs mina inlägg.
Nytt smart och seröst.
Det är oseriöst att inte erbjuda möjligheten att rösta på något "övrigt" parti.

Det är intressant att de har så många som svarar. Men man kan ju undra vilka och hur många som inte svarar. Hur de står dig lär vi först veta efter valet - jag utgår från att de är nya.

Är det ingen som vet något om detta opinstitut? T ex vem har beställt och betalat för de citerade undersökningarna om partisympatier.
Senast redigerad av Madagascar 2013-12-08 kl. 21:03.
2013-12-08, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det är oseriöst att inte erbjuda möjligheten att rösta på något "övrigt" parti. Det är intressant att de har så många som svarar. Men man kan ju undra vilka och hur många som inte svarar. Hur de står dig lär vi först veta efter valet - jag utgår från att de är nya.

Är det ingen som vet något om detta opinstitut? T ex vem har beställt och betalat för de citerade undersökningarna om partisympatier.

Exakt, vad undersökningen säger spelar egentligen ingen roll innan man vet vilka som är bakom företaget, om det är ansett som "seriöst" samt vem som beställt undersökningen.
2013-12-08, 21:10
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menpalla
SD 16,2% GRATTIS ÖZZ NUJEN TIMBUKTU PASCALIDOU OCH CO

ÅK HEM !

Utmärkt att detta välrenommerade undersökningsinstitut nu äntligen visar SDs rätta nivå. Precis vad vi i tråden vetat länge. 16,2% är nästan var sjätte svensk. En tidsfråga innan moderaterna är omkörda.
2013-12-08, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menpalla
SD 16,2% GRATTIS ÖZZ NUJEN TIMBUKTU PASCALIDOU OCH CO

ÅK HEM !

Haha ungdomsminnen
"Så ta första bästa plan och ge dig av
Ta med Pascalidou i din andra hand
Och jag hoppas & jag ber att vingarna går av"

OnT: Är det ingen som använder Twitter och vet hur nämnda personer kommenterar denna undersökning?
2013-12-08, 21:29
Medlem
Citat:
Hur vet du det?
Har du varit med i undersökningen?
2013-12-08, 21:29
Medlem
Citat:
Det är oseriöst

Visst är det intressant och viktigt att ta den betalande beställarens politiska agenda i beaktning - det kan ju påverka.

Om man hypotetiskt fick betalt av en rabiat SD-hatare till chefredaktör som försöker ljuga ned SD-siffror i TV-soffan genom att "rätta" programledaren, samtidigt som han uttryckligen varnar för att "för höga" siffror kan ge SD vind i seglen - ja då är det ju tänkbart att ett mindre nogräknat institut i mätningen efter hans tillträde kapar ett par procent, trots att de andra visar på rekordnivåer och sedan ligger på löjliga 8,5% månad efter månad.

Hypotetiskt, alltså.
2013-12-08, 21:34
Medlem
Ostrobothnias avatar
[quote=amalrik|46496549]
Citat:
Ursprungligen postat av Skrev

Jag har gett frågan tidigare fick sms.
Läs mina inlägg.
Nytt smart och seröst.
Alltså man både får frågan och svarar via sms? Ny nisch?
2013-12-08, 21:38
Medlem
Citat:

Inte alls övriga kan inte komma in.
Det rör sig bara om konstant ynkliga ca 1,5%
fördelar på många främst då skämtpartierna PP och FI.
Senast redigerad av amalrik 2013-12-08 kl. 22:11.
2013-12-08, 21:41
Medlem
Citat:
Rör sig om ynkliga 1,5% främst
skämtpartier som PP och FI.
0.4% verkar det vara i den senaste undersökningen.
2013-12-08, 21:42
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
"SD förklarar inte hur invandring ska stoppas"

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/sd-forklarar-inte-hur-invandring-ska-stoppas_8799492.svd

Är det samma dåre som under frågestunden på Timbros seminarium yrade om detta? Det är ju ganska illa för M om de har representanter som inte förstår att den lagstiftande församlingen har makt att ändra på saker. Alla beslut som fattats tidigare är skrivna i sten och riksdagens uppgift är att hjälplöst luta sig tillbaka i stolarna och vänta till nästa val, enligt denna förvirrade moderatkvinna.

Märkligt att SvD tog in detta debattinlägg, som tycks bygga på ren okunskap. Men det finns väl ingen kvar på Svenskan utom en receptionist och VDn.

Man kan raljera kring detta, men det finns en poäng i att SD och även Sverige-vännerna i allmänhet har varit dåliga på att kommunicera hur oerhört enkelt det är att drastiskt lägga om (dra ned) invandringsvolymerna. Ett riksdagsbeslut är allt som krävs, ungefär som att besluta om att vägbygge. Information om det intressanta Lucia-beslutet är ett bra case att pumpa ut till de många svenskar som är på väg till insikt och Sverige-engagemang.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Luciabeslutet

Flashback-bunkern vet allt om detta; de flesta andra gör det inte. Invandrarkramarna skiter på sig när de inser hur enkelt det är att dra ned svarting-insläppet till ett minimum.

Alltså, SD-bunker och FB-bunker: informera om hur enkelt det faktiskt är att stoppa massinvandringen.
2013-12-08, 22:13
Medlem
[quote=Ostrobothnia|46497684]
Citat:
Alltså man både får frågan och svarar via sms? Ny nisch?

Stämmer vad jag vet. Jag har bara läst om sms när jag kollade på Internet.
2013-12-08, 22:13
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Hur vet du det?
Har du varit med i undersökningen?
Frågan är formulerad i tidigare inlägg. Av amalrik tror ja. Man fick bara välja på nuvarande 8 riksdagspartier alternativt Vet Ej.

Citat:
Rör sig om ynkliga 1,5% främst
skämtpartier som PP och FI.
What what what? Övriga partier "kan inte komma in" och därmed är det seriöst att utesluta möjligheten att välja dem i en opundersökning!!??

Jag minns att det var ett annat parti som tillhörde gruppen övriga, jag kommer inte ihåg vilket, men det var bara några år sedan, och se på fan - de kom in
Senast redigerad av Madagascar 2013-12-08 kl. 22:16.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in