Citat:
Ursprungligen postat av
Marqueso
En riktigt stor DJ, typ Hardwell. Borde ju vara en drömbokning för Bråvalla med tanke på hypen det har varit krig honom det senaste året.
Iron Maiden, headliner i första släppet skulle nog vara väldigt bra för Bråvalla för att sälja mycket. Även BMTH känns aktuellt.
Veronica Maggio och kanske Lars Winnerbäck. Tror inte riktigt på Håkan då han turnerat så länge nu, men de andra två är aktuella med nya album och alltid populära.
Sen kanske Foo Fighters, som väl ska turnera nästa år, eller Arctic Monkeys som är oerhört hyllade för sitt senaste album. Vad tror du själv?
Sjukt svårt att gissa faktiskt då man inte vet storlek på akterna eller hur många som ska släppas, per dag.
Metal/Hardcore: BMTH känns jävligt förutsägbart faktiskt. Kan inte allt för mycket inom den genren men även möjligt att Iron Maiden kommer som jag skrivit förr och som även du skriver. Bråvalla behöver ett starkt första släpp.
Dance: Skrillex, Major Lazer eller en Sverige-exklusiv bokning av antingen Sebastian Ingrosso, Steve Angelo eller Axwell.
Svenska soloakter: Veronica Maggio är störst inom den genren bakom Håkan Hellström. Tror vi kan räkna med att se henne på Bråvalla inför sin största publik någonsin. Om hon inte släpps i det här släppet, så kommer hon kanske senare.
Håkan kan även ligga bra till för en 2014-exklusiv bokning precis som Thåström gjorde iår.
Sen ligger väl namn som Krunegård, Daniel Adams-Ray, Oskar Linnros bra till.
Rock/Indie: Den enklaste och svåraste genren egentligen. Väldigt mycket ute på vägarna och finns en hel del att rabbla upp, men håller det relativt kort.
QOTSA, Fall Out Boy, The Offspring, Flogging Molly, Dropkick Murphys. Vet inte vilken genre jag ska sätta Linkin Park eller Placebo under?
Skrivit tidigare att just Linkin Park är ett band jag verkligen tror Bråvalla kommer att boka, och det håller jag fast vid.
Frågan är om Bråvalla kommer ha en Indie-akt som headline. I så fall kanske Arcade Fire kan ligga bra till trots allt. Annars är det ju namn i olika storlek som Arctic Monkeys, Franz Ferdinand, The 1975, The Wombats, Kings of Leon, Belle & Sebastian, The Black Keys och Haim.
Sen ska ju även Northside släppa en riktig bomb i veckan, en akt som eventuellt kan komma att hamna på Bråvalla också.
Känner mig ändå inte nöjd med mina gissningar haha. Men kan inte slänga ut hur mycket som helst heller. Ju mer namn jag slänger ut ju större chans får jag ju att få rätt och jag vill inte slänga ut band bara för att
Citat:
Ursprungligen postat av
latahunden
Vågar nästan satsa en månadslön på att Martin garrix kmr bli bokad.. Synd tt det inte går att tippa för hade lätt lagt en lön på den gissningen

Aldrig sett någon vara så säker på att en akt kommer att bli bokad haha!