2013-12-08, 14:02
Medlem
Stivalis avatar
Höll inte Destro på & tokjublade förra säsongen också med avdragen tröja & utvisning?

De Sanctis enhandsräddning på frispark är en sådan där grej som kan finnas i veckans sammandrag med smäktande musik till.
2013-12-08, 14:04
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Mattia Destro i dunjacka skymtade förbi i bakgrunden, han var på väg att knäppa dagens fjärde Sofiero.

Hahaha http://imgur.com/SiuRfPJ
Senast redigerad av Spinnacer 2013-12-08 kl. 14:07.
2013-12-08, 14:15
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Hahaha http://imgur.com/SiuRfPJ

Fantastisk bild.
2013-12-08, 14:18
Medlem
4522s avatar
Haha, Destro utbytt.
2013-12-08, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Destro!

Vad säger du nu Pellebelle?

E: Var Totti på väg in?
Jo för tusan! Jag har dock placerat honom på läktaren så.
2013-12-08, 14:19
Medlem
Stivalis avatar
Helt ofattbart dåligt av Orsato att visa ut Pjanic där. Är det jag som inte kan reglerna till den här sporten? Har alltid trott att gula kort, och framförallt röda, ska vara brutala grejer & rejält fuffens.
2013-12-08, 14:21
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Helt ofattbart dåligt av Orsato att visa ut Pjanic där. Är det jag som inte kan reglerna till den här sporten? Har alltid trott att gula kort, och framförallt röda, ska vara brutala grejer & rejält fuffens.

Blir ju ofta gult kort när man uppenbart förstör spelet, särskilt vid ett bra omställningsläge.
2013-12-08, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali

Nej, hur länge har du kollat på fotboll? Han fällde honom endast för att stoppa ett lovande anfall = gult
2013-12-08, 14:39
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malchik
Nej, hur länge har du kollat på fotboll? Han fällde honom endast för att stoppa ett lovande anfall = gult

Har kollat på fotboll så länge att jag minns tiden då man kunde fällas 15 gånger utan att bli utvisad. Allting skulle kunna räknas som lovande anfall i så fall. Jag tycker att man bör befinna sig någorlunda nära målet om det ska räknas som lovande anfall.

Sen stör jag mig som fan på töntar som gafflar om att idrotter som ishockey, handboll & amerikansk fotboll är så mycket hårdare & att fotboll är för fjollor. Även då engelsk fotboll vs italiensk fotboll. När spelare visas ut för minsta lilla bekräftas den bilden tyvärr. För det handlar inte bara om situationen i sig utan även i det större perspektivet att spelare inte vågar köra på utan istället bara joggar runt & försöker "screena av".

Teknisk fotboll ska inte främjas genom regelverk. Det vackra med tekniska nummer är när lirare lyckas finta bort motståndarna trots att de hänger som klasar & försöker sätta stopp med alla medel.
2013-12-08, 14:54
Medlem
Tror på vinst för Zazasuolo idag. Ett riktigt mysigt lag som bara har växt allt eftersom säsongen lidit. Berardi och Zaza är morgondagens stjärnor!
2013-12-08, 15:13
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Klockan 15.00 har vi årets finsmakarmatch, Sassoulo-Chievo, med både Paloschi och Floro Flores, min Fantacalcio-anfallsduo.

Snarare årets provsmakarmatch. Potentaterna i Romarriket hade ju provsmakare till hjälp som skulle smaka av maten. Låter glassigt men på den tiden var giftmord ett sätt att ha ihjäl folk som var svåra att komma åt.

Att kolla på Sassuolo-Chievo känns lika inspirerande som att jobba som provsmakare.
2013-12-08, 15:23
Medlem
1-0 Torino. Kamil Glik såklart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in