2013-12-08, 09:07
Medlem
Kortfattat: Vi var tillsammans i 4 år, slut sen 2 år tillbaka. Han har ny tjej och dom träffades när vi var tillsammans och hade sex. Jag älskar honom fortfarande! Vad är det för fel på mig??? Jag är en smart och snygg tjej som studerar till ingenjör och älskar en nolla som honom!

Han brukar kontakta mig med några månaders mellanrum och då är han gullig och säger att han saknar mig och massa och vi träffas och har sex, för att sedan helt plötsligt inte höra av honom mer... Jag faller alltid tillbaka.
Tips på hur jag kan gå vidare och inte råka ut för att falla tillbaka igen! Han vill ses i jul, ska jag träffa honom och stå tyst och ge honom 2 minuter att prata? Eller ignorera sms, samtal, allting som att han inte finns?
Citera
2013-12-08, 09:46
Medlem
Jag förstår att det kan vara tufft att gå vidare, men det är något som du måste göra. Du skadar dig själv och din självkänsla när du inte går vidare. Skicka ett kort sms där du skriver att du har tröttnat på honom, hittat en annan och att du aldrig mer vill höra från honom. Även om det inte stämmer så kommer han förhoppningsvis lämna dig ifred - om inte så dissa tills han gör det. När han väl har slutat höra av sig så kan du gå vidare i lugn och ro. Det kommer ta tid och du kommer ångra dig och vilja att han skriver igen. Självdisciplin säger jag bara. Tvinga dig själv att släppa taget. Lycka till!
Citera
2013-12-08, 10:00
Medlem
Davalrofs avatar
Hitta inte på att du träffat någon annan.
Om du ska orka hålla dig från att falla tillbaka så måste du vara sann med dig själv i första hand. Säg precis som det är. Krångla inte till det för mycket så du snärjer in dig i dina känslor utan berätta som det är och stå upp för dig själv. Finns inget som kommer stärka dig mer än när du haft en svag stund (då man gärna vill ta kontakt med personen) och sedan tagit dig Själv tillbaks, utan att ha fallit tillbaks i ett gammalt mönster.

Önskar dig all lycka!
Citera
2013-12-08, 11:15
Medlem
Vet hur de där funkar, jag är kille och har gjort sådär mot ett ex.

Du är hans resverkort, han har dig för att få lite distans till andra tjejer, för att känna att han får uppskattning från andra håll också!

Han kontaktar dig, för att få känna att du finna kvar, sen hör han av sig efter några månader, för att sedan upprepa.

Jag höll på såhär tills jag själva för första gången fick känna hur det känns att bli utnyttjad och vara olyckligt förälskad i någon som man litat på men som lurat en..

Jag kom till insikt, bad om ursäkt och idag önskar jag att hon får träffa någon och vara lycklig, även fast jag tror att jag alltid kommer vara speciell för henne, men skulle aldrig medvetet såra henne eller leka med hennes känslor igen.. ibland är människor väldigt ego, men det bottnar oftast i att man är osäker, att man inte vågar vara själv och istället ljuger om att man tycker om någon mer än man egentligen gör.
Citera
2013-12-08, 11:22
Medlem
De bästa du kan göra är att inte träffa honom, vad han än säger, även fast han säger "du är den tjejen jag vill vara me, du är speciell och jag kommer alltid tycka om dig"

Nä skit i honom,svara inte på sms, om du ska träffa honom så måste di inse att du endast kommer ha honom som din vän, har han inte insett att han vill ha tillbaka dig på 2 år, så är det inte kärlek, han vill på.sin höjd ha dig tills den dag han träffar någon han tycker är bätte!

Men du får inte tro att detta har något med dig att göra, det finns miljoner killar som bara går och väntar på att få en kvinna som dig, och ju längre du väljer att gå och hoppas på honom, ju fler chanser missar du att träffa den killen som verkligen vill vara me dig och göra allt för dig!

Hans förlust,fatta den dan du kan ge en kille kärlek, och den killen njuter av varje sekund du är där, och som ger dig all sin kärlek..
Citera
2013-12-08, 11:53
Medlem
Tack för alla svar, så rara ni är!
Han fyllde år för några dagar sen och jag grattade inte honom.. Ett steg i rätt riktning för mig.
Jag har haft sex med andra killar efter honom men längtar efter honom varje gång... Dock börjar det kännas bättre än i början.
Citera
2013-12-08, 11:55
Medlem
Jag har skrivit en lista med hans negativa egenskaper och ett brev till mig själv som jag tar fram när jag har ett svagt ögonblick och vill kontakta honom/svara när han skriver... Tog de från "how i met your mother", men det funkar skitbra! Det påminner mig om hur mycket han sårade mig och att jag inte förtjänar det.

Det värsta han har gjort är nog att ha sex med sin tjej, sen komma och ha sex med mig 2 timmar efteråt... Han använde inte kondom med någon utav oss... Usch!
Citera
2013-12-08, 11:57
Bannlyst
Hitta en ny kärlek. Det är det enda som fungerar.
Citera
2013-12-08, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amaryllis92
Tack för alla svar, så rara ni är!
Han fyllde år för några dagar sen och jag grattade inte honom.. Ett steg i rätt riktning för mig.
Jag har haft sex med andra killar efter honom men längtar efter honom varje gång... Dock börjar det kännas bättre än i början.

Du säger själv att du är en smart snygg tjej, som pluggar till ingenjör, det finns garanterat en uppsjö av killar!

Hans förlust, seriöst!
Citera
2013-12-08, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amaryllis92
Jag har skrivit en lista med hans negativa egenskaper och ett brev till mig själv som jag tar fram när jag har ett svagt ögonblick och vill kontakta honom/svara när han skriver... Tog de från "how i met your mother", men det funkar skitbra! Det påminner mig om hur mycket han sårade mig och att jag inte förtjänar det.

Det värsta han har gjort är nog att ha sex med sin tjej, sen komma och ha sex med mig 2 timmar efteråt... Han använde inte kondom med någon utav oss... Usch!

Han är riktigt taskig, hande han brytt sig om dina känslor hade han aldrig träffat dig på de viset han gör.

Fan va skabbig kille, hur kan du ens tänka tanken på att snubben förtjänar någon som dig? Han verkar ju vara en riktig slyna!
Citera
2013-12-08, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zExe
Han är riktigt taskig, hande han brytt sig om dina känslor hade han aldrig träffat dig på de viset han gör.

Fan va skabbig kille, hur kan du ens tänka tanken på att snubben förtjänar någon som dig? Han verkar ju vara en riktig slyna!

Haha tack vad gulligt av dig =) dina svar gör mig glad!
Citera
2013-12-08, 12:29
Medlem
Jag repade hans fabriksnya mörkblåa bil... Massa vita streck blev det. Mådde dåligt efteråt men sen tänkte jag HAHA sådär går det när man beter sig som ett svin. Hindrade honom inte från att träffa mig som han gjrode trots att jag erkände att det var jag. (han visste nog det innerst inne ändå)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in