• 1
  • 2
2013-12-08, 08:59
Medlem
Många jobbiga och hårda år att få ihop dessa pengar men har nu lyckats spara ihop 2mkr.
Jag har ingen aning om vad jag ska göra med pengarna? Kommer inte på någonting direkt som jag skulle vilja ha. Jag har absolut inge intressen om jag ska va ärlig, som jag skulle vilja "slösa" pengarna på.
Är inte intresserad av aktier heller..

Äger dock ingen bostad och jag skulle vilja ha en, men jag är lite osäker på om jag vill ha min framtid i Sverige. Har haft funderingar på att flytta tillbaks till hemlandet, köpa ett hus där och bilda en familj.
Frågan är dock vad fan man ska syssla med där borta då? 2mkr lär man inte komma långt med känns det som.

Jag är helt enkelt trött på att jobba, har jobbat i stort sett varenda dag sen jag var 15år. Är 24 ifall ni undrar och det är viktigt för er att veta. Är inte direkt intresserad av att börja plugga heller. Inte just nu iaf..
Citera
2013-12-08, 09:02
Bannlyst
Köp en BMW m6 2013 då var problemet löst. Kan du åka med den till ditt hemland.
Citera
2013-12-08, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ont93hasch19hat
Köp en BMW m6 2013 då var problemet löst. Kan du åka med den till ditt hemland.
jag har inga intresse i bilar alls. Läste du mitt inlägg ens?
Citera
2013-12-08, 09:08
Medlem
sucuks avatar
Investera pengarna givetvis och låt dem jobba åt dig, med tiden om du sköter dina kort rätt så kommer du kunna trappa ner allt vad arbete heter.
Citera
2013-12-08, 09:09
Medlem
Citat:
Läste hela troll inlägget, stod ingenting om att du inte har ett intresse för bilar där.
Sant. Dock skrev jag att jag inte har några intressen alls. Hade jag haft intresse för bilar hade jag väll tagit med det i mitt inlägg.
Citera
2013-12-08, 09:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zerevani
Sant. Dock skrev jag att jag inte har några intressen alls. Hade jag haft intresse för bilar hade jag väll tagit med det i mitt inlägg.
Va fan vill du ha ut av detta när du inte har några _intressen_ över huvud taget.
Citera
2013-12-08, 09:17
Medlem
Citat:
Va fan vill du ha ut av detta när du inte har några _intressen_ över huvud taget.
Förslag på vad jag kan göra med pengarna. Att jag själv inte har några intressen (va jag kommer på) betyder inte att du/ni inte kan komma på nåt som jag själv kanske inte har tänkt på tidigare. Skulle inte ha startat tråden annars. Varför är du så negativ? Fick du inte ligga inatt?
Citera
2013-12-08, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Investera pengarna givetvis och låt dem jobba åt dig, med tiden om du sköter dina kort rätt så kommer du kunna trappa ner allt vad arbete heter.
I vad? du får gärna komma med förslag
Citera
2013-12-08, 09:23
Medlem
sucuks avatar
Citat:
I vad? du får gärna komma med förslag

Du påstod dig inte ha något intresse av aktier, det behöver man inte ha, räcker att ha intresse av att förvalta sina pengar och få dem att växa - i ljuset av det så *blir* man intresserad av värdepapper.

Köp indexfonder, gärna avgiftsfria sådana, kanske komplettera med lite investmentbolag vilket i princip är fonder utan direkta förvaltningsavgifter.
Citera
2013-12-08, 09:27
Medlem
Citat:
Förslag på vad jag kan göra med pengarna. Att jag själv inte har några intressen (va jag kommer på) betyder inte att du/ni inte kan komma på nåt som jag själv kanske inte har tänkt på tidigare. Skulle inte ha startat tråden annars. Varför är du så negativ? Fick du inte ligga inatt?
Du verkar lite speciell... Någon ger dig tips om vad du kan använda pengarna till (vilket du efterfrågade) sedan lackar du ur och påpekar att du inte har _några intressen alls_, sedan ber du om tips på saker igen??

Varsågod, här har du en lista på saker du kan göra:

Camping
Tvätta/stryka
Politik
Bingospel
Heminredning/
pynta i hemmet
Studiecirklar/
kurser
Sjunga/spela
Scouting
Kläder
Hantverk
Personlig vård
Cykla
Idrottsevene.-
mangsbesök
Ströva i skog
och mark
Båtutflykter
Mindre
omfatt-
ande underhåll
och reparation
Fysisk tränings-
och
tävlings-
aktivitet
Jakt
Träarbete
Sticka/virka
Bad
Bilkörning/
motorcykel-
körning
Barnavård
Tennis
Matlagning/
bakning
Skidåkning
Muséer/
utställningar
Samlingar av
olika slag
Fiska
Läderarbete
Handla
Fotografera
Måla/rita
Trädgårdsskötsel
Sömnadsarbete
Kortspel
Främmande
språk
Kyrklig
verksamhet
Radiolyssning
Promenader
Bil/
båtreparationer
Brevskrivning
Dans
Golf
Fotboll
Lyssna på musik
Pussel
Semester
Husdjur
Bio
Tidnings och
tidskriftsläsning
Självstudier
Simning
Bowling
Umgås med
vän-
ner, släktingar,
familjen i
hemmet
Schack
Umgås med
vän-
ner, släktingar,
familjen utanför
hemmet
Bokläsning
Resa
Ordna fester
Kampsporter
Städning/
rengöring
Modellbygge
TV/Video
Konsert/
teater
Skridsko-
åkning
Dataspel
Ridning
Förenings-
aktiviteter
Tips och lotteri
Ekonomi, aktier,
obligationer
Citera
2013-12-08, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Du påstod dig inte ha något intresse av aktier, det behöver man inte ha, räcker att ha intresse av att förvalta sina pengar och få dem att växa - i ljuset av det så *blir* man intresserad av värdepapper.

Köp indexfonder, gärna avgiftsfria sådana, kanske komplettera med lite investmentbolag vilket i princip är fonder utan direkta förvaltningsavgifter.
Grejen är att jag har inte ett dugg koll på detta. Men jag ska läsa in mig på ämnet och få lite mer kött på benen.
Citera
2013-12-08, 09:31
Köp guld. En säker investering. Ligger lågt i pris just nu, och är lätt att förvara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in