Citat:
Ursprungligen postat av
hubbe
Hej!
Vi har startat ett nytt airsoft lag och skulle behöva en logga då vi ska göra lag-patchar.
Är det någon som är sugen på att hjälpa oss?
Lagets namn är Defensio Group North:65°.
Själva grunden tänkte vi skulle vara skulle vara en svart rektangel, tex en sån
här med silvergrå text. Kompassens mitt ska vara vit för att på så sätt symbolisera gradtecknet.
Här finns en kladd med bläck, dock fel namn och felstavad (typsnittet på bokstäverna är som sagt en kladd).
Jag ser att du redan har fått förslag på logga, men jag kunde inte låta bli och göra en när jag såg din skiss. Blev jävligt taggad när jag såg skissen och sen har ni ett rätt fräckt namn också.
I sanningens namn så är inte mitt förslag speciellt lämpad för tygemblem eller dylikt, men som tryck på flagga, t-shirt eller på en eventuell hemsida, då rockar den fett.
Dessutom så har jag bara tagit tillvara på ett par av dina idéer, vidareutvecklat några och uteslutit andra. Men summa summarum så är det ändå ganska nära ditt eget förslag.
Tänk rostiga tanks, skitiga bunkerväggar och stadsruiner, där har du färgerna. Namnet blev åt grå/gråsilverhållet.
Genom att ta bort bokstaven "o" i ordet "group" så skapade jag utrymme för att smyga in ett kikarsikte i loggan och för att få den att "dofta" ännu mera "combat"
Orginalet är i liggande A4-storlek och upplösningen på 300 dpi.
Länk till en bild på den
http://forumbilder.se/CGCJ9/defensiogroupnorth65
och projektet kan jag mejla till dig som en Photoshopfil, om du vill.
Jag skickar också ett pm till dig om detta inlägget