2013-12-07, 12:35
Medlem
8711s avatar
Hmm. Ingen Demoskop idag heller. Då får vi nog anta att dom skjutit på den till nästa fredag denna månaden istället. Om den inte kommer på måndag eller så.

Då blir det så här istället då:

SCB Onsdag 4 december klockan 09.00. Kommit. Stor ökning. Från 7,7% till 9,3%.
Yougov Måndag 9 december. Viss uppgång väntad.
Demoskop Fredag 13 december. Nedgång väntad efter stor ökning senaste månaden.
Sifo Söndag 15 december. Viss uppgång väntad.
United Minds Måndag 16 december. Viss uppgång väntad.
Sentio ?? ?? Uppgång väntad.
Senast redigerad av 8711 2013-12-07 kl. 12:41.
2013-12-07, 14:56
Avslutad
Ekeroth, Westling mfl måste lära sig att sluta provocera och hämnas för att de blivit provocerade. Det tjänar ingenting över huvudtaget och ger bara motståndarna yterliggare vatten på sin kvarn. Att snacka om att det är synd om alla vita som mördats i Sydafrika samma dag som Mandela dött som Westling är så jävla otaktiskt

Särskilt som Ekeroth vill vara rättspolitisk talesperson så behövs förtroende. Jag hoppas verkligen Jomshof fattar detta och behåller den rättspolitiska posten för sig själv.

Avpixlat är bra för att elda på och skapa en sammanhållning särskilt vid uppmärksammade brott och liknande. Men när de då och då skriver idiotartiklar så man undrar vad fan som hände i hjärnkontorer så är det också en belastning. SD är i behov av en seriös nyhetsmedia.
2013-12-07, 15:03
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Ekeroth, Westling mfl måste lära sig att sluta provocera och hämnas för att de blivit provocerade. Det tjänar ingenting över huvudtaget och ger bara motståndarna yterliggare vatten på sin kvarn. Att snacka om att det är synd om alla vita som mördats i Sydafrika samma dag som Mandela dött som Westling är så jävla otaktiskt

Särskilt som Ekeroth vill vara rättspolitisk talesperson så behövs förtroende. Jag hoppas verkligen Jomshof fattar detta och behåller den rättspolitiska posten för sig själv.

Avpixlat är bra för att elda på och skapa en sammanhållning särskilt vid uppmärksammade brott och liknande. Men när de då och då skriver idiotartiklar så man undrar vad fan som hände i hjärnkontorer så är det också en belastning. SD är i behov av en seriös nyhetsmedia.
Jag håller med, frånta Ekeroth och Westling Twitter möjligheter, NU! Även om de understundom är ganska dugliga så saknar de helt taktiskt sinnelag.
2013-12-07, 15:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jepp, riktigt jävla korkat.
2013-12-07, 15:48
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Detta tillsammans att den typiske SD:are är en ogift, inrikes född man utan barn, 18-24 år, i sydsverige, privatanställd arbetare, LOmedlem, med en lön som medelsvensken. Utbildningen är grundskola och bostaden är en hyresrätt.

Detta säger oss framförallt att denna typ av personer är mindre styrda av vad som är socialt acceptabelt.

Min pappa tillhör det konservativa lägret i en gammal superborgerlig småstad, och ojoj vad han och hans kompisar bland Rotarymedlemmar och borgerliga kommunalpolitiker är emot invandring - men trots detta har de inte en tanke på att välja SD - det ingår liksom inte i deras koncept.

Det är inte lätt att bryta igenom i etablissemanget med ett budskap som i decennier ansetts vara ofint. Men verkligheten kryper närmare och närmare även för dessa kretsar - den börda som dagens invandring utgör, kan inte sopas under mattan i all oändlighet.

Så länge de etablerade partierna inte tar tag i det eskalerande invandringseländet kommer SD obönhörligen även att växa bland de grupper som inte motsvarar bilden i citatet.
Senast redigerad av FritzDaCat 2013-12-07 kl. 15:56.
2013-12-07, 16:13
Medlem
Arbetarbroders avatar
Tycker man märker någonting i samband med att Sverigedemokraterna växer. Innan valet 2010 och de inte hade plats i Riksdagen så hörde man relativt sällan att folk röstade på SD, och när jag hörde de så var det i privata sammanhang.
Efter valet 2010 och de kom in i Riksdagen så började fler tala om invandringspolitiken och jag tycker SD har belyst den frågan hyggligt bra. Folk* har mer koll på hur stor invandringen till Sverige är nu jämfört med tidigare som jag upplever det, och det i sig leder till ökat stöd för Sverigedemokraterna.
Exempelvis trodde tydligen många att regeringen under Alliansen tagit i mot mycket mindre invandrare än Socialdemokraterna när de är tvärtom.

Efter senaste opinionsundersökningen från Demoskop där SD fick 9.4% så märkte jag av hur medelålders kvinnor på mitt arbete talade om "hur man fått nog nu", "syriska flyktingar" och hur Sverigedemokraterna blev allt större och framförallt uttryckte väldigt många, troligen sossar i botten de flesta av dem, ett stöd för Sverigedemokraterna.

Att bli rumsrent är viktigt för SD och de använder många olika metoder för att lyckas. Tror själva uppgången i såna här undersökningar i sig är en viktig bit, att människor känner att de inte är "ensamma" och en röst på SD inte känns som en röst på en "neo-facistisk sekt" eller liknande.

*folk = människor jag träffar på i min vardag
2013-12-07, 18:05
Medlem
Utan att belägga det vidare, så påstår jag följande: SD verkar vara något sånär stabila kring 10% i opinionsmätningarna för tillfället. Grovt uttryckt.

1. Vad tror ni skulle krävas för att SD skulle göra ett liknande steg i opinionsmätningarna som skedde förra hösten?
2. Hur tror ni SD utvecklas fram till valspurten (oaktat själva valresultatet)? Ökar eller minskar?
2013-12-07, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vredesmodet
Utan att belägga det vidare, så påstår jag följande: SD verkar vara något sånär stabila kring 10% i opinionsmätningarna för tillfället. Grovt uttryckt.

1. Vad tror ni skulle krävas för att SD skulle göra ett liknande steg i opinionsmätningarna som skedde förra hösten?
2. Hur tror ni SD utvecklas fram till valspurten (oaktat själva valresultatet)? Ökar eller minskar?

Sverigedemokraterna har aldrig tidigare ökat såhär i mellanvalsperioderna, det är helt unikt och i samtliga val har SD ökat pga. ökad uppmärksamhet kring valet. Det var nog ingen som trodde att SD skulle ligga på 10 % ett år innan valet 2014 efter riksdagsinträdet. 10% var vårat mål efter valspurten nästa år..

Sverigedemokraterna kommer möjligen ligga och skvalpa omkring 10 % nu fram till EU-valet då det blir ännu ett skutt för att sedan skutta en gång till efter slutspurten i valrörelsen inför riksdagsvalet. Spännande tider
2013-12-07, 18:14
Medlem
Citat:

Jag har kommit till samma slutsats. Avpixlat är extremistiskt, inte på grund av ämnesval eller ens åsikter, utan för att de:

1. Begår övertramp mot publicistisk etik i form av sakfel och uthängningar av privatpersoner med namn och bild.

2. Får kortslutning med jämna mellanrum och skriver saker som är helt cepe.

Det finns ett enormt behov i Sverige efter ett parti som har SD:s inriktning, men håller man inte nivån drar många väljare öronen åt sig. Problemet är att det är svårt att skaka fram ett alternativ till Avpixlat, som fyller något slags grundbehov av mediakanal, för resurserna saknas.

/SD-trollet
Senast redigerad av CharlieLindh 2013-12-07 kl. 18:32.
2013-12-07, 19:37
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Jag håller med, frånta Ekeroth och Westling Twitter möjligheter, NU! Även om de understundom är ganska dugliga så saknar de helt taktiskt sinnelag.

Sällar mig också till kören. Jag har hela tiden sagt att Ekeroth är en riktigt impulsivt stolpskott som kanske fungerar när SD är ett 2-procents-parti. Den tiden är dock förbi och nu platsar han inte längre, SD är för stort för honom, och om SD ska upp på 15% måste den här typen av personer tas bort från de högre positionerna.

Ekeroth är bra när han inte är i affekt, och det händer alldeles för sällan, det duger inte.

Jimmie Åkessons tal på landsdagarna som var mycket balanserat och förtroendeingivande ska inte behöva solkas ner av idiottwittrande på det här sättet, det är verkligen helt onödigt och ger inget mervärde till SD någonstans.

Man kan absolut vara syrlig i kommentarer på twitter, men det ska inte vara på mellanstadienivå när man sitter som ledamot för SD i Riksdagen.
Senast redigerad av RingRing2014 2013-12-07 kl. 19:52.
2013-12-07, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Sällar mig också till kören. Jag har hela tiden sagt att Ekeroth är en riktigt impulsivt stolpskott som kanske fungerar när SD är ett 2-procents-parti. Den tiden är dock förbi och nu platsar han inte längre, SD är för stort för honom, och om SD ska upp på 15% måste den här typen av personer tas bort från de högre positionerna.

Ekeroth är bra när han inte är i affekt, men detta duger inte.

Jimmie Åkessons tal på landsdagarna som var mycket balanserat och förtroendeingivande ska inte behöva solkas ner av idiottwittrande på det här sättet, det är verkligen helt onödigt och ger inget mervärde till SD någonstans.

Fast det är väl Westling och Avpixlat som gjort bort sig i samband med Mandelas död? Har Ekeroth också varit på banan?

/SD-trollet
2013-12-07, 19:50
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Fast det är väl Westling och Avpixlat som gjort bort sig i samband med Mandelas död? Har Ekeroth också varit på banan?

/SD-trollet

Ekeroth är ständigt på banan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in