2013-12-07, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Lyssna igen. Kvinnan talar i mobiltelefon. https://soundcloud.com/john-quarrel/kh-tr-klipp-2

Vid annat förhör trodde hon att chauffören talade i mobil .
Men Återigen...Finns det någon annan anledning till att hålla handen uppe vid bilkörning ?
Citera
2013-12-07, 17:36
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuarrelDeluxe
Ja exakt. Dra upp den telefonen och visa att den användes när Svensson susade förbi vittnet och gömnde sitt ansikte för att mördaren trodde han var osynlig. Perfekt manöver.

Tja, det har dragits i HD redan med advokatens gnäll, och det va ingen tyngd i detta direkt.
Indiciemål är komplicerade, men här har Hansson inget att hämta.

Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Vid annat förhör trodde hon att chauffören talade i mobil .
Men Återigen...Finns det någon annan anledning till att hålla handen uppe vid bilkörning ?

Dom där soundcloud klippen med väl valda delar kommer inte användas i Hovrätten i januari det är kasserat material. Nu får vittnet tala i klartext då åklagaren kommer ställa frågorna.
Sen är det ganska tydligt att Marina inte levde då vittnet säger att hon såg en kvinna köra en silverfärgad bil.
Än mindre en mobil som inte användes vid den tidpunkten.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-07 kl. 17:46.
Citera
2013-12-07, 17:41
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Rundkindad?
Då skulle det kunna vara stjärnadvokat Hansson som kör?

Ja eller en fyllesvullen Fredrik Svensson i brådskande ärende till bankomaten och ska stjäla 10.000 från Marina. Att familjen tolererade allt han bar ut från Marinas hem, men dom orkade väl inte sätta åt aset.
Det bli inbakat i rubriceringen mord.
Citera
2013-12-07, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Yttrande i Högsta domstolens mål Ö 1752-13; FS angående mord

Riksåklagarens kansli
Överåklagare

I förklaringen anförs att under den tidigare utredningen har polis och åklagare
inte sökt efter andra datorer eller mobiltelefoner som MJ kan haft tillgång till,
trots att viss indikation på en sådan möjlighet framkom under de tidigare
förhandlingarna.

Det är självklart att noggranna efterforskningar görs för att kunna ta del av telefon och datatrafik i en mordutredning. Jag har svårt att förstå vad det är advokat H närmare refererar till. Möjligen kan man tänka sig att vad som avses är vittnet KHs uppgift att den fordonsförare hon såg föreföll tala i mobiltelefon. Eftersom MJs kända telefoner inte användes just då skulle detta kunna tyda på
att MJ förfogade över ytterligare en telefon. Som jag tidigare redovisat talar denna omständighet, enligt min mening, istället för att det var någon annan än MJ som KH iakttog.

http://www.aklagare.se/PageFiles/10961/%C3%85M_2013-0544_yttrande.pdf

Det betyder att om man då har en känd telefon som använts så hade man tagit fram samtal på den så nej, sorry det håller inte. Man har i dag tagit fram flera sms som man inte hade med innan, så good luck Hansson det kan han behöva med veliga vittnen, som läser på i media, och ändrar sig allt eftersom.

Jävla trams advokat att hålla på med skiten och om P*r då fann en mobil, så¨ska det finnas samtal den 28 juli 2010 fattar inte Hansson detta?

Dessutom så har han tjafsat hos HD som inte brydde sig ett skit om Hanssons firmamobils prat.
Resningen beviljades, så han kan köra halmhatten med halmstrået i handen.

Fast om advokaten nu lyfter fram 3-4 skriftliga bevis från nytt sidomaterial så kan telefonen varit dold även för RÅ, eller så hittade P*r den senare än RÅ uttalar sig.

I värsta fall har jubelåsnan Sannerholm eller Polisen "dolt" den för RÅ. Ny rättsskandal ?

MH är skarp, han tar inte upp något om det inte behövs, han vet vad som funkar och inte.

Och återigen, bra jobbat P*r
Citera
2013-12-07, 17:46
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Kan M ha sökt på sin mobil på någon adress dit hon var på väg den 28e ?
"Dit hon var på väg"?

Är du säker på att hon var på väg någonstans?
Citera
2013-12-07, 17:46
Medlem
Citat:
Hon säger att det är silvergrå stadsjeep.
Hon säger att det är en blond, rundkindad kvinna med uppsatt hår.
Hon säger att det är troligt att föraren pratar i mobil.

Jag kommer inte på mycket mer än mobil om man får möte i hög hastighet.
Glass kanske ?
Tror du att chauffören rättade till en peruk ?

Uppenbarligen var det något som gjorde att hon bibehöll handen där istället för att ha båda på ratten.

Silvergrå vet jag inte om jag hört eller läst,grå har jag däremot hört.
Blondiner i ett sommarvarmt stenungsundsområde lär inte vara något ovanligt.
Och det är inte mindre troligt att att hon/han håller uppe handen som en form av tack.eller vem vet,
Kanske var chauffören rädd för att bli igenkänd ?
Citera
2013-12-07, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
"Dit hon var på väg"?

I SMSet stod det på väg till Li*köping.
.
Citera
2013-12-07, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Silvergrå vet jag inte om jag hört eller läst,grå har jag däremot hört.
Blondiner i ett sommarvarmt stenungsundsområde lär inte vara något ovanligt.
Och det är inte mindre troligt att att hon/han håller uppe handen som en form av tack.eller vem vet,
Kanske var chauffören rädd för att bli igenkänd ?

Tycker du att det låter så ?
https://soundcloud.com/john-quarrel/kh-tr-klipp-2
Citera
2013-12-07, 17:50
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Ja eller en fyllesvullen Fredrik Svensson i brådskande ärende till bankomaten och ska stjäla 10.000 från Marina. Att familjen tolererade allt han bar ut från Marinas hem, men dom orkade väl inte sätta åt aset.
Det bli inbakat i rubriceringen mord.
Jag har fått intrycket att systrarna och Marinas mamma och pappa har känt sig hotade
av FS på något sätt eller har jag helt missuppfattat detta?

Har FS besvärat familjen?
Citera
2013-12-07, 17:57
Bannlyst
Citat:
Jag har fått intrycket att systrarna och Marinas mamma och pappa har känt sig hotade
av FS på något sätt eller har jag helt missuppfattat detta?

Har FS besvärat familjen?
Att Svensson sprungit fritt i samhället har varit jobbigt nog för familjen.
Svensson har inte modet att hota någon. Det skulle slå tillbaka mot honom riktigt rejält om han skulle prova detta.
Citera
2013-12-07, 17:58
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Uppenbarligen var det något som gjorde att hon bibehöll handen där istället för att ha båda på ratten.
Ingen hon utan en HAN. En mördare som vill dölja sitt ansikte så långt det är möjligt.
Där har du SANNINGEN om den biten. En mördare som en stund dessförinnan också
gjort sig skyldig till likplundring genom att röva kontanter i storleksordningen 10 000 spänn
via bankomatuttag.

Och det kommer att fastslås vid den kommande rättegångsförhandlingen.
Citera
2013-12-07, 18:00
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
"Dit hon var på väg"?

Svårt att åka någonstans den 28 juli 2010 då hon inte levde. Hon låg dumpad i skogen på en väl vald plats.

PM Chefsåklagare Sannerholm resningsunderlaget.

Beträffande hennes användning av mobiltelefonen framkommer det tydligt i utredningen, via förhörsuppgifter, att Marina Johansson alltid svarade på sms, regelmässigt besvarade inkommande samtal och att hon alltid ringde upp när hon någon gång missat ett samtal. Den 28 juli förekommer flera fall som avviker från det nyss angivna, se punkten 8. Redan nu bör dock nämnas att en person vid namn KP, enligt egen uppgift, sms:ar Marina Johansson den 28 juli kl. 1.11 och att han aldrig fick svar på detta, dvs. inte ens sedan Marina Johansson i så fall hade vaknat på morgonen samma dag.

Analysen av mobil- och datatrafiken talar sålunda entydigt för att Marina Johansson blev mördad någon gång under natten den 28 juli.
Beträffande tänkbar tidpunkt för gärningen bör följande tilläggas. Fredrik Svensson uppger att han befinner sig i bostaden under kvällen den 27 juli till förmiddagen den 28 juli. Under förmiddagen lämnar, enligt honom, Marina Johansson bostaden, men att han inte vet vart hon skulle bege sig. Han berättar vidare att han lämnar bostaden under kvällen eftersom Marina Johansson bett honom om det med anledning av att hon skulle få besök av en man. Han beger sig då till nämnda Fässbergs kyrkogård i Mölndal, uppskattningsvis fem mil från Spekeröd. Uppgiften lämnar naturligtvis utrymme för att mordet skulle ha skett då, men som har konstaterats ovan tyder all utredning — utom just denna helt okontrollerbara uppgift — på att Marina Johansson då redan var död.

Antagandet framstår dessutom som mindre troligt genom ett sms som skickas från Marina Johanssons telefon den 29 juli kl. 10.01 till Fredrik Svenssons mobil, vilket i så fall skulle tala för att hon levde vid den tidpunkten. Det bör upplysas om att Fredrik Svensson inte vill kännas vid detta sms. Han menar att det är till följd av ett tekniskt fel eller liknande som sms:et registreras just den dagen.
Något utrymme för en mordtidpunkt efter den 29 juli kan i princip uteslutas.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-07 kl. 18:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in