2013-12-03, 04:43
Medlem
Niramons avatar
Hej!

Håller på att förkovra mig i ämnet inomhusodling och just nu botaniserar jag i marknaden för kanalfläktar.

Är det någon av er som känner till denna fläkt (TT100 187m³/h) och kan hjälpa mig med
att ange måtten bredd/höjd/längd?
Funderar på att bygga en silencerbox till denna men risken är väl att det i slutändan blir alltför stort?

Hoppas på att någon av er har en likadan fläkt och kan hjälpa mig

Edit: Hittade själv!

B:167mm H:190mm L:246mm
Senast redigerad av Niramon 2013-12-03 kl. 05:03.
Citera
2013-12-06, 22:46
Medlem
Neverdancessobers avatar
har en sån 125 mm på lägst farten, ca 220m3/h väldigt låg volym så den du vill skaffa är nog ännu mindre ljudlig.

kan stå brevid den ca 2 dm och kan inte säga att jag hör den genom vanlig ljud i lägenheten när vent fläkten är igång.
Citera
2013-12-15, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neverdancessober
har en sån 125 mm på lägst farten, ca 220m3/h väldigt låg volym så den du vill skaffa är nog ännu mindre ljudlig.

kan stå brevid den ca 2 dm och kan inte säga att jag hör den genom vanlig ljud i lägenheten när vent fläkten är igång.

Jag har med den på 125mm och antar att du ventilerar ut till utsidan av huset. Jag ventilierar ut till insidan å då hörs det mycket tydligt via slangen Men är ett sånt ljud som är "jämt" å "lungt" så man vänjer sig vid det utan några problem alls =)
Citera
2013-12-15, 18:05
Medlem
Mystiqes avatar
Jag kan även rekommendera Ljudisolerad ventilationsslangar, det minskade en hel del ljud.

Det finns två nackdelar med den:

. Innan man börja bygga upp sin odlingsområde, låt ventislangen köras på 24h (utblås ut från lägenheten) för att bli av med onödiga isoleringsmaterial samt andra skräp.

. Den är mindre flexibel än vanlig ventislang...

Annars är jag rädd nöjd, har ej köpt från hemsidan som du länkade men den hemsidan är grön och vänner till mig är nöjda med deras service.

mvh M
Senast redigerad av Mystiqe 2013-12-15 kl. 18:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in