2013-12-06, 20:38
Medlem
Buonasera!

Förra omgången avslutades med två fantastiska matcher (för den neutrale) och veckan fortsätter med omgång 15, som smygstartar redan ikväll med Bologna-Juventus, med avspark alldeles strax.

Fredag
20:45 Bologna-Juventus (TV4 Sport Xtra)

Lördag
18:00 Livorno-Milan (TV4 Sport Xtra)
20:45 Napoli-Udinese (TV4 Sport Xtra)

Söndag
12:30 Roma-Fiorentina (TV4 Sport Xtra)

15:00 Hellas Verona-Atalanta
15:00 Sampdoria-Catania
15:00 Torino-Lazio (TV4 Sport Xtra)
15:00 Cagliari-Genoa
15:00 Sassuolo-Chievo

20:45 Inter-Parma (TV4 Sport Xtra)
-----------------------------------

Tabell:
2013-12-06, 20:52
Medlem
Stivalis avatar
"Ubriachi di Montenegro" stod det på en banderoll med bild på Mirko Vucinic!

Berusade av Montenegro alltså. Håller med, jag är också eld & lågor över Montenegro som har ett unikt gammaldags jordbrukslandskap med extrem biologisk mångfald. Kan nog endast finnas i delar av Rumänien också. Hoppas innerligt att resurser tillsätts för att bevara denna pärla som Montenegro utgör så att man inte förvandlar allt till en konstgödslad åker eller planterad granskog som här hemma.

Jaja. OT, men jag ville bara pusha för Montenegro för alla som är intresserade av historiska jordbrukslandskap.
2013-12-06, 20:52
Medlem
qhz.s avatar
Det är ju inget fel på trycket från Bolognas curva i alla fall. Fantastiskt.
2013-12-06, 21:01
Medlem
rockstarkillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Det är ju inget fel på trycket från Bolognas curva i alla fall. Fantastiskt.
Ne, riktigt festligt!
2013-12-06, 21:05
Medlem
anteri17s avatar
Hemskt trubbig backlinje en handfull ggr i Bologna hittills.
2013-12-06, 21:08
Medlem
Spinnacers avatar
Tycker Juves gula kit är fulast i Serie A, passar inte heller. Det svarta och det rosa var bättre.
2013-12-06, 21:11
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Hemskt trubbig backlinje en handfull ggr i Bologna hittills.

Dom har svårt utan Daniele Portanova. Jag satt precis & tänkte posta min elva till VM med Portanova i laget. Kom dock på att kontinuitet är att föredra & att det vore dumt att peta Bonucci & Barzagli vilket jag gjorde. Så jag sket i det.
2013-12-06, 21:19
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Dom har svårt utan Daniele Portanova. Jag satt precis & tänkte posta min elva till VM med Portanova i laget. Kom dock på att kontinuitet är att föredra & att det vore dumt att peta Bonucci & Barzagli vilket jag gjorde. Så jag sket i det.

Mm. Dessutom är det taktiskt självmord att spela utpräglat manman-försvar mot Juves forwards. Blir stora hål där Marchisio och Vidal älskar att löpa in i. Verkar ha rättat till det lite nu.
2013-12-06, 21:30
Medlem
rockstarkillas avatar
Tråkigt att Vucinic kliver av, skön lirare.
2013-12-06, 21:35
Medlem
Försöksdjurs avatar
Jävla domare att veva med kortet!
2013-12-06, 21:46
Medlem
qhz.s avatar
Det har väl sett ut som väntat tycker jag. Juventus kontrollerar och Diamanti är den enda som är förmögen att skaka Juve. Så jävla härligt att se Diamanti spela fotboll. Hade han jämt gått runt med blicken i ögonen som han har på fotbollsplanen så hade han suttit inspärrad på valfri psykiatrisk klinik. Det ser ut som att han är benägen att skjuta huvudet av någon.

Annars tycker jag att Ogbonna ser precis så risig ut som han har gjort under hela sin vistelse i Juventus. Håller i bollen för länge, blir stressad vilket följs av slarviga uppspel. Jag skulle nog sträcka mig till att kalla honom flopp, i alla fall med tanke på att han är i ett Juventus med ambitionen att tillhöra toppskitet i Europa.
2013-12-07, 17:59
Medlem
Spinnacers avatar
Det är dags
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in