2013-12-06, 17:13
Medlem
Murkelpurkels avatar
Tjena jag vill göra en backup på mina foton på min Iphone, då jag ska skicka den på lagning till fabriken.
Skärmen är helt sönder och det är omöjligt att låsa upp telefonen.
itunes säger att den är låst och att jag därför inte kan ladda in bilderna på datorn.

HUR fasiken gör jag?
Citera
2013-12-06, 17:33
Medlem
Bongomans avatar
Gör backup innan det händer något.
Citera
2013-12-06, 18:22
Medlem
Det kommer kosta rätt mycket att skicka in den till ett ställe och laga skärmen, se till att få en prisuppgift innan. Annars kan du alltid köpa och laga själv med hjälp av youtube filmer. Har själv handlat ifrån www.iphonedelar.se skärm till min iPhone 4, men såg att de även har till iPhone 5.
Citera
2013-12-06, 18:27
Medlem
tzjs avatar
Hårdvara - Mac --> Tele - felsökning och problem
/Moderator
Citera
2013-12-06, 18:39
Medlem
Murkelpurkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbback
Det kommer kosta rätt mycket att skicka in den till ett ställe och laga skärmen, se till att få en prisuppgift innan. Annars kan du alltid köpa och laga själv med hjälp av youtube filmer. Har själv handlat ifrån www.iphonedelar.se skärm till min iPhone 4, men såg att de även har till iPhone 5.

det går på försäkringen.
men problemet är att jag måste göra en backup på den för att de kommer byta ut mobilen till en ny, allt är trasigt på den.
Jag kan starta den och se halva skärmen men inte göra något på den..
Citera
2013-12-06, 19:07
Moderator
Rassas avatar
Om det bara är bilderna du behöver tanka över till datorn så kanske det funkar med Bildinsamling istället för iTunes?
Citera
2013-12-06, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murkelpurkel
det går på försäkringen.
men problemet är att jag måste göra en backup på den för att de kommer byta ut mobilen till en ny, allt är trasigt på den.
Jag kan starta den och se halva skärmen men inte göra något på den..

Men brukar inte självrisken vara minst 1500kr? Kommer ihåg att den låg runt det för mig , kändes inte lönt då.
Citera
2013-12-09, 11:01
Medlem
Murkelpurkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Om det bara är bilderna du behöver tanka över till datorn så kanske det funkar med Bildinsamling istället för iTunes?

Bildinsamling? hur menar du nu?

Citat:
Ursprungligen postat av fbback
Men brukar inte självrisken vara minst 1500kr? Kommer ihåg att den låg runt det för mig , kändes inte lönt då.

nej, har drulleförsäkring.
Citera
2013-12-09, 12:49
Medlem
Kan du starta telefonen så räcker det att koppla in den i datorn. Sen klickar du så du ser alla hårddiskar etc, den kommer hamna där. Leta dig in i biblioteket där bilderna ligger på mobilen, markera alla o kopiera till önskad mapp på datorn.
Citera
2013-12-10, 15:13
Medlem
Murkelpurkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imser
Kan du starta telefonen så räcker det att koppla in den i datorn. Sen klickar du så du ser alla hårddiskar etc, den kommer hamna där. Leta dig in i biblioteket där bilderna ligger på mobilen, markera alla o kopiera till önskad mapp på datorn.

det funkar inte.
säger att den inte får någon åtkomst till enheten och mappen som visas är tom.
Citera
2013-12-10, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murkelpurkel
Tjena jag vill göra en backup på mina foton på min Iphone, då jag ska skicka den på lagning till fabriken.
Skärmen är helt sönder och det är omöjligt att låsa upp telefonen.
itunes säger att den är låst och att jag därför inte kan ladda in bilderna på datorn.

HUR fasiken gör jag?

- Mac eller Windows?
- iPhone 4, 4S, 5, 5C eller 5S?
- iCloud? Har du iCloud görs en backup automatiskt så fort du har din telefon i laddaren och ansluten till wifi. Har du dessutom Bildström igång så syncas dina bilder till din bildström automatiskt. Du kan komma åt din bildström via Mac, Windows, Apple TV eller annan iOS-enhet.

- Du kan synka en telefon med iTunes som har låst skärm. Du behöver inte låsa upp skärmen för att kunna göra en backup via iTunes.
- Om du kör Mac. 1: Gör backup via iTunes 2: eller Starta appen Bildinsamling och ta bilderna därifrån.
Windows: Följ guiderna här: http://support.apple.com/kb/HT4083?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE

Om inget av detta går så är troligtvis din telefon mer skadad än vad du tror.
Senast redigerad av CMakaroni 2013-12-10 kl. 15:43.
Citera
2013-12-10, 17:24
Medlem
Första gången man kopplar in telefonen till iTunes måste man låsa upp telefonen. Annars skulle vem som helst kunna sno all ens information trots att telefonen är låst. Min gissning är att Murkelpurkel inte tidigare haft telefonen inkopplad. I så fall är det nog tyvärr svårt att göra backup
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in