2013-12-06, 17:49
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabasson
Det var en liknelse som du får tolka själv men tolka den korrekt eller försök i alla fall.

Nej du har fel, om gud alltid vet vilken väg du väljer så är universum determenistiskt och fri vilja existerar inte, påstår du motsatsen får du bevisa att så är fallet för dina predikningar duger inte, i så fall påstår jag helt enkelt att du har fullständigt fel och har missupfattat verkligheten totalt
Citera
2013-12-06, 17:50
Medlem
Alibabassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Underbart. Jag visar att du argumenterar oärligt...och du svar med : "Och?"

Du visar ingenting mer än en massa önsketänkande. Det får du IOFs göra.

Citat:
Mer papegoja-retorik. Det roar mig kungligt att du inte har något att komma med. Samtidigt som det är en smula sorgligt....

Du tycker det? no shit!

Citat:
Det har inte HELLER något med dess "felfria" utformning att göra. Din oförmåga att kunna fokusera på sakfrågan börjar snart bli i Islampeace-klass.

Vad är Islampeace och titta du kan ju svaret. No shit!

Citat:
Jag konstaterar det. Vilket inte är svårt eftersom det är allt du presenterat hittills. Förstår du skillnaden?

Du påstår saker och tror själv på det. Bra där.

Anser du inte att gud med säkerhet existerar?[/quote]
Citera
2013-12-06, 17:50
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Det var en liknelse som du får tolka själv men tolka den korrekt eller försök i alla fall.

Liknelse? På vilket sätt är det en liknelse? En liknelse med vad?
Citera
2013-12-06, 17:51
Medlem
Alibabassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Nej du har fel, om gud alltid vet vilken väg du väljer så är universum determenistiskt och fri vilja existerar inte, påstår du motsatsen får du bevisa att så är fallet för dina predikningar duger inte, i så fall påstår jag helt enkelt att du har fullständigt fel och har missupfattat verkligheten totalt

Det har du all rätt i världen att tycka och tro men jag har redan gett dig massvis med liknelser och förklaringar. Engagera dig och väl en av dessa.
Citera
2013-12-06, 17:52
Medlem
Alibabassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Liknelse? På vilket sätt är det en liknelse? En liknelse med vad?

Det kan man fråga sig. Försök själv först så återkommer jag om du behöver hjälp på traven.
Citera
2013-12-06, 17:57
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Det kan man fråga sig. Försök själv först så återkommer jag om du behöver hjälp på traven.

Idiot. Jag ställer upp ett logiskt påstående, du svarar med en liknelse som du vill att jag själv ska tolka. Så jävla meningslöst.
Citera
2013-12-06, 18:05
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Du visar ingenting mer än en massa önsketänkande. Det får du IOFs göra.

"Min pappa är starkast"-retoriken är tillbaka.

Citat:
Du tycker det? no shit!

Jag konstaterar det utifrån fakta på bordet. Du förstår, det är just baseringen på fakta som skiljer en utbildad människas ord från en koranviftande snickerisnackare.

Citat:
Vad är Islampeace

Du skulle älska honom. Men bara som en vän, för alla vet ju att gud hatar bögar.

Citat:
och titta du kan ju svaret. No shit!

Så du erkänner själv att du inte ämnar bemöta sakfrågan. Det här blir bara bättre och bättre.

Citat:
Du påstår saker och tror själv på det. Bra där.

Jag VET att du inte förstår skillnaden. Det har liksom framgått vid det här laget.

Du svarade aldrig på min fråga. Anser du inte att gud med säkerhet existerar?
Citera
2013-12-06, 18:12
Medlem
Alibabassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Idiot. Jag ställer upp ett logiskt påstående, du svarar med en liknelse som du vill att jag själv ska tolka. Så jävla meningslöst.

Kunde du inte låta bli och skriva idiot? Den är din syn på det hela och jag kan inte hjälpa det.
Citera
2013-12-06, 18:13
Medlem
guderis avatar
Citat:
Det har du all rätt i världen att tycka och tro men jag har redan gett dig massvis med liknelser och förklaringar. Engagera dig och väl en av dessa.

Nej du nu får du allt förklara dig, jag är inte intresserad av dina hittepå liknelser. Svara på frågorna vi ställer och styrk dina egna påståenden det är så en diskussion fungerar, har du inget att komma med är du oseriös och bara här för att predika, och tro mig det finns ingen här du har övertygat utan du har snarare lyckats få dig själv att framstå som tämligen dum.
Citera
2013-12-06, 18:16
Medlem
Alibabassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
"Min pappa är starkast"-retoriken är tillbaka.

Jag har aldrig använt mig av den retoriken vill jag minnas.

Citat:
Jag konstaterar det utifrån fakta på bordet. Du förstår, det är just baseringen på fakta som skiljer en utbildad människas ord från en koranviftande snickerisnackare.

Vad bra att du är utbildad. Men vem sa nåt om koranen? Den har du fått bakom fotknölen.

Citat:
Du skulle älska honom. Men bara som en vän, för alla vet ju att gud hatar bögar.

Jag älskar skaparen ja. Det har du uppfattat rätt, resterande av din retorik får du stå för själv.

Citat:
Så du erkänner själv att du inte ämnar bemöta sakfrågan. Det här blir bara bättre och bättre.

Det har jag redan gjort. På vilket sätt blir det bättre?

Citat:
Jag VET att du inte förstår skillnaden. Det har liksom framgått vid det här laget.

Det vet du va? No shit

Citat:
Du svarade aldrig på min fråga. Anser du inte att gud med säkerhet existerar?

Jag anser att en skapare är nödvändig.
Citera
2013-12-06, 18:16
Medlem
Alibabassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Nej du nu får du allt förklara dig, jag är inte intresserad av dina hittepå liknelser. Svara på frågorna vi ställer och styrk dina egna påståenden det är så en diskussion fungerar, har du inget att komma med är du oseriös och bara här för att predika, och tro mig det finns ingen här du har övertygat utan du har snarare lyckats få dig själv att framstå som tämligen dum.

Var sa jag att jag ville övertyga någon? Och vem säger att jag är skyldig att förklara mig?
Citera
2013-12-06, 18:17
Medlem
guderis avatar
Citat:
Var sa jag att jag ville övertyga någon? Och vem säger att jag är skyldig att förklara mig?

Varför skriver du då här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in