2013-12-06, 10:47
Medlem
elliezs avatar
Jag känner mig väldigt ensam i den här staden. Har inga direkta vänner här och inte heller någon partner längre. Jag har kollat sidor som typ Badoo och Happypancake och börjat prata med några som varit trevliga men som jag sedan tappat kontakten med. Dels för att jag suger på att upprätthålla kontakt med folk och dels för att jag planerar en flytt tvärs över landet till hösten.
Bör jag vara ensam fram till min flytt för att slippa uppbrott pga avstånd, eller kan ett distansförhållande fungera i ung ålder? Jag är less på att känna mig så sjukt ensam men vågar varken bli för bra vän eller tillsammans med någon då jag vet att jag ska flytta.
Citera
2013-12-06, 11:01
Medlem
Distansförhållande är dödsdömt men att skaffa vänner borde inte vara omöjligt? Går du i skola eller jobbar du? Börja t.ex. gymma och prata med folk.

Ett alternativ är ett KK-förhållande om det är sexet du är ute efter.
Citera
2013-12-06, 11:02
Medlem
elliezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sj6
Distansförhållande är dödsdömt men att skaffa vänner borde inte vara omöjligt? Går du i skola eller jobbar du? Börja t.ex. gymma och prata med folk.

Ett alternativ är ett KK-förhållande om det är sexet du är ute efter.

Sex klarar jag mig utan faktiskt. Det jag saknar är någon att komma hem till, sova med, dela tid och närhet med och känslor. Det där klassiska.

Nya vänner är så svårt att skaffa. Jag varken pluggar eller jobbar utan har aktivitetsersättning. Planerar dock att flytta för att plugga i höst.
Citera
2013-12-06, 11:06
Medlem
m0rtals avatar
Bara att du drar ett pm!
Citera
2013-12-06, 11:06
Medlem
Man kan inte ha för många vänner, så stäng inte in dig själv bara för att du ska flytta. Om du träffar en tjej och det blir seriöst mellan er så kanske hon överväger att följa med om ni båda vill det?
Citera
2013-12-06, 11:29
Medlem
Normalliserads avatar
Ja släng iväg ett pm yo
Citera
2013-12-06, 11:44
Medlem
elliezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0rtal
Bara att du drar ett pm!

Haha till dig? ^_^

Citat:
Ursprungligen postat av Love-is-Pain
Man kan inte ha för många vänner, så stäng inte in dig själv bara för att du ska flytta. Om du träffar en tjej och det blir seriöst mellan er så kanske hon överväger att följa med om ni båda vill det?

Jag är tjej själv, men ja om jag träffar en tjej eller kille jag gillar så kanske det inte måste ta slut. Dock ska jag bo på internat och där borde det kunna vara svårt att bo med någon
Citera
2013-12-06, 13:06
Medlem
Det 'är bara o stå ut tills du har hittat ett fast ställe att vara på. om du ska börja plugga så är det inga problem med att få vänner.
Citera
2013-12-06, 14:19
Medlem
absques avatar
Du har inga gamla vänner du kan börja ta kontakt med igen då? Annars kan du ju försöka flytta redan nu och skaffa något skitjobb i staden tills nästa höst och på så vis kanske lär känna lite folk och känna till staden i förväg!
Citera
2013-12-06, 14:22
Bannlyst
Jag förstår det precis. Jag har precis flyttat utanför Sverige, ensam. Jag känner absolut inga här, under 8 månader har jag träffat på en person som var bekant med min kusin, som skulle gå och bli kär i mig, så nu kan jag inte träffa henne mer heller.

Jag har inte haft jobb heller, så har suttit 8 månader innanför fyra väggar i stort sett vilket är enormt påfrestande, känner mig oerhört ensam hela tiden. Det är riktigt tufft att flytta ifrån sina vänner och sitt liv och börja om, trodde det skulle vara så mycket enklare.

Och knarket här kostar x2 vad det gör i sverige. Så det lilla jag lever på just nu räcker till ett par gram röka, sen går resten på mat och nödvändigheter, så min rastlöshet är helt klart över det normala snittet.
Senast redigerad av Prixm 2013-12-06 kl. 14:24.
Citera
2013-12-06, 14:27
Medlem
Är du kille? Vänj dig.

Är du tjej?

1. Kolla på en kille på krogen/stan/skolan/gymmet.

2. Le. I värsta fall le två gånger mot samma person.

3. Han tar troligtvis kontakt (om inte, upprepa steg ett och två) prata, byt nummer och se om ni kommer överens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in