2013-12-05, 22:47
Medlem
jenny.perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Oredan har inte åkt fast menar du? Var är han nu sedan tre år tillbaka?

Precis, Liam är med på tv, med i debattprogram. han har gjort film, han har skrivit en bok. Än idag är det pga av sin historia som han är med i rampljuset.

Vad ser Liam ifrån sin balkong? Jo, värdedepån i Västberga, som blev rånad av en helikopter.

Jo kompis. Jag känner mycket väl till Herr Oredsson. Skulle till och med våga gissa på att jag känner till honom tidigare och bättre än vad du gjorde.
Jo jag vet också att han sitter inne just nu.

De som säger att Liam var smartare än Oredsson tror jag är snett ute. Oredan var riktigt klips redan i mycket tidiga år. De som känner till vet väl om hans några av hans spektakulära brott som tex det där med skyltfönstret i K-stad. Men det kände du väl också till Xtroverto som har sådan inblick?
Citera
2013-12-05, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenny.persson
Jo kompis. Jag känner mycket väl till Herr Oredsson. Skulle till och med våga gissa på att jag känner till honom tidigare och bättre än vad du gjorde.
Jo jag vet också att han sitter inne just nu.

De som säger att Liam var smartare än Oredsson tror jag är snett ute. Oredan var riktigt klips redan i mycket tidiga år. De som känner till vet väl om hans några av hans spektakulära brott som tex det där med skyltfönstret i K-stad. Men det kände du väl också till Xtroverto som har sådan inblick?

Ett skyltfönster i metropolen Karlstad? Hahahahaha. Han må ha varit hur klipsk som helst, han är det fortfarande i mångt och mycket, men nu sitter han på sin längsta volta nånsin och i detta fallet var han inte speciellt smart. Synd att en så skärpt kille tar med kumpaner som grinar i häktet och inte sköter sig rent allmänt. Jag tror Jonas är vansinnig nu när han läst FUP och set hur klantig flera har varit. Men det var han som tog med dem.

Kostsam läxa, minst sagt.

Dessutom har snuten inspelade samtal där Colombianer snackar om att det var tur för Jonas att snuten tog honom, annars hade de gjort det. Plus att han är skyldig folk i Spanien pengar. Hyfsat jobbigt.

Nä, då skulle jag jävligt mycket hellre varit i Liams kläder.
Senast redigerad av xtroverto 2013-12-05 kl. 23:09.
Citera
2013-12-05, 23:09
Bannlyst
Citat:
Oredan har inte åkt fast menar du? Var är han nu sedan tre år tillbaka?

Precis, Liam är med på tv, med i debattprogram. han har gjort film, han har skrivit en bok. Än idag är det pga av sin historia som han är med i rampljuset.

Vad ser Liam ifrån sin balkong? Jo, värdedepån i Västberga, som blev rånad av en helikopter.

Blev depån rånad av en helikopter, hur fan då?
Citera
2013-12-05, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zvennen
Blev depån rånad av en helikopter, hur fan då?
Haha, har du inte hört talas om helikopterrånet?
Citera
2013-12-05, 23:31
Bannlyst
Citat:
Haha, har du inte hört talas om helikopterrånet?

Jo men hade ingen aning om att helikoptern var ensam GM.
Citera
2013-12-05, 23:38
Medlem
Citat:
Jo men hade ingen aning om att helikoptern var ensam GM.
Jaså du menar så, din rackare

Organisatör sägs vara en viss jugge som numera bor i Belgrad, som ingick i Örnligan. En av Liams bästa vänner. Liam tog själv upp detta i tv, att han såg depån från sin balkong, sedan filmade de därifrån så¨man såg utsikten. Undra vem som kläckte idén.
Citera
2013-12-05, 23:43
Bannlyst
Citat:
Jaså du menar så, din rackare

Organisatör sägs vara en viss jugge som numera bor i Belgrad, som ingick i Örnligan. En av Liams bästa vänner. Liam tog själv upp detta i tv, att han såg depån från sin balkong, sedan filmade de därifrån så¨man såg utsikten. Undra vem som kläckte idén.

Vissa saker får man ta med en nypa salt. Kanske så att han vill ta till sig äran? Och nej, Mila* är inte hjärnan bakom den kuppen.

Då vet jag mer än vad du tror killen.

Kan ge dig ett tips då eftersom du hört för mycket och tror på det. Innan depån rånades ca 6 månader tidigare så renoverades depån, sen börjar historian gå isär. Mila* hit Liam dit. Du får bilda en egen uppfattning om det men så mycket som jag vet så har det med byggandet att göra. Du förstår nog vad jag vill säga i det här...
Citera
2013-12-05, 23:51
Medlem
Citat:
Vissa saker får man ta med en nypa salt. Kanske så att han vill ta till sig äran? Och nej, Mila* är inte hjärnan bakom den kuppen.

Då vet jag mer än vad du tror killen.

Kan ge dig ett tips då eftersom du hört för mycket och tror på det. Innan depån rånades ca 6 månader tidigare så renoverades depån, sen börjar historian gå isär. Mila* hit Liam dit. Du får bilda en egen uppfattning om det men så mycket som jag vet så har det med byggandet att göra. Du förstår nog vad jag vill säga i det här...

Konstigt då att han som hade helikoptern, träffade G (finns på film, båda har erkänt att de träffats), som sedan reste ner och snackade med Milan. Finns massa avlyssnade samtal mellan G och Milan, där de snackar om att de måste hitta en 'kranförare'. Du har inte läst FUP märker jag. Serbisk polis var ju de som tipsade svensk polis om rånet. Och det mest komiska, Milan messar en smiley till G på morgonen, strax efter rånet. Undra vad han menade med den. Han har aldrig messat en smiley så tidigt innan.

Är de som sitter för rånet oskyldiga?
Senast redigerad av xtroverto 2013-12-06 kl. 00:05.
Citera
2013-12-06, 00:09
Bannlyst
Citat:
Konstigt då att han som hade helikoptern, träffade G (finns på film, båda har erkänt att de träffats), som sedan reste ner och snackade med Milan. Finns massa avlyssnade samtal mellan G och Milan, där de snackar om att de måste hitta en 'kranförare'. Du har inte läst FUP märker jag. Serbisk var ju de som tipsade svensk polis om rånet. Och det mest komiska, Milan messar en smiley till G på morgonen, strax efter rånet. Undra vad han menade med den. Han har aldrig messat en smiley så tidigt innan.

Först får du avmaska mer på namnet G. har inte läst fuppen. sen så kanske dem som är hjärnan i det hela har bett om hjälp av andra men jag lovar dig grabben, om du tittat på videon så ser du hur dom tillväagår exakt utan springa höger eller vänster. och knappast att man kan se hela vägen in från liams balkong eller vad tror du? Mannen!
Citera
2013-12-06, 00:15
Bannlyst
Citat:
Konstigt då att han som hade helikoptern, träffade G (finns på film, båda har erkänt att de träffats), som sedan reste ner och snackade med Milan. Finns massa avlyssnade samtal mellan G och Milan, där de snackar om att de måste hitta en 'kranförare'. Du har inte läst FUP märker jag. Serbisk polis var ju de som tipsade svensk polis om rånet. Och det mest komiska, Milan messar en smiley till G på morgonen, strax efter rånet. Undra vad han menade med den. Han har aldrig messat en smiley så tidigt innan.

nej.dom som sitter inne är skyldiga. men en sak, reza har aldrig haft något med det rånet att göra.
Citera
2013-12-06, 00:18
Medlem
Citat:
Först får du avmaska mer på namnet G. har inte läst fuppen. sen så kanske dem som är hjärnan i det hela har bett om hjälp av andra men jag lovar dig grabben, om du tittat på videon så ser du hur dom tillväagår exakt utan springa höger eller vänster. och knappast att man kan se hela vägen in från liams balkong eller vad tror du? Mannen!
G är Goran, en serb. Han sitter för rånet, är de som sitter oskyldiga? Om inte, så har Milan haft ett finger med i spelet för det är han som instruerat Goran. Milan förekommer också i utredningen, men det fanns inga bevis.

Läs vad Milan sa om Örnligan i en kroatisk tidning (Telegrafica eller nåt) 1995, något han säger att han tar tillbaka nu. Han sa att de var ett stenhårt, slutet gäng killar som höll käft och som åkte fast för en bråkdel av vad de gjorde.

Nog om det, Jonas sitter, Liam är ute.
Citera
2013-12-06, 00:20
Medlem
Citat:
nej.dom som sitter inne är skyldiga. men en sak, reza har aldrig haft något med det rånet att göra.
Han sysslar med att sno damväskor istället, och åka fast för det också. Han skulle Liam sparkat näsan av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in