2013-12-05, 23:25
Medlem
JensPulvers avatar
Sjukligt fel fokus i den här trådstarten.
Ja, bebisar skriker mycket. Det gjorde du med när du var bebis.
Jag skulle istället bry mig i hur det är för den där bebisen där det verkar bråkas så mycket.
Citera
2013-12-05, 23:26
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
Det är garanterat ett oacceptabelt beteende! Ring hyresvärden dag som natt. Om du ringer 4 samtal i veckan och om ditt fruntimmer också gör det så blir han illa tvungen att göra något åt saken. På han bara, var ett par ettriga jävlar.

Nej, det är inte alls garanterat ett "oacceptabelt beteende" att ha en bebis som skriker. Idiot.

Citat:
Du kan inte bli uppsagd för att ditt barn gråter. Bor man i ett flerbostadshus får man finna sig i att man hör grannar emellanåt. Det är naturligt eftersom man bor så nära varandra. Att höra barnskrik och barn som leker i normal omfattning är sådant man får räkna med.
-http://www.hemhyra.se/fraga-juristen/störning

Citat:
Att ni skulle riskera att bli vräkta på grund av störningar som vardagligt prat och barnskrik är inget ni ska vara rädda för. Detta anses vanligt förekommande och acceptabelt.
-http://lawline.se/answers/6181
Senast redigerad av ArturoBandini 2013-12-05 kl. 23:37.
Citera
2013-12-05, 23:29
Medlem
curiamobiliums avatar
Du har råd att bo i lägenhet men inte i radhus- ja
Du har inte pengar att bo i en ljudisolerad lägenhet - nä
Då blir det så.
Hundratusentals människor upplever detsamma.
Att det är bråk med vuxna människor? ja där kanske du kan göra något.
Att du hör en bebis skrika? Nä inte en chans. Inte en jääävla chans.
Du får stå ut och hoppas att du har samma acceptansnivå som när du skrek blöjan av dig.
Mitt råd…
Det är allvarligt menat och inte för att jag dissar dig då jag kan förstå att det är jobbigt:
Köp öronproppar! Då är ju problemet löst.
Allvarligt talat utan att försöka göra mig lustig alls.
Citera
2013-12-05, 23:30
Medlem
Först vågar du inte gå ner och säga till dom och nu stör ni er på ett stackars oskyldigt litet spädbarn. Kanske du som ska flytta?
Citera
2013-12-05, 23:36
Medlem
Normalliserads avatar
Öron proppar. Natt Skriket försvinner efter någon månad. Och ha lite respekt för dom små liven
Citera
2013-12-05, 23:37
Medlem
KidCoopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruktvatten
den kommer lugna ner sig i sinom tid, efter 2-3 månader sover han/hon troligen hela nätter och ni får er sömn tillbaka

jag hoppas innerligt att det är så!

Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
Det är garanterat ett oacceptabelt beteende! Ring hyresvärden dag som natt. Om du ringer 4 samtal i veckan och om ditt fruntimmer också gör det så blir han illa tvungen att göra något åt saken. På han bara, var ett par ettriga jävlar.

Citat:
Ursprungligen postat av JensPulver
Sjukligt fel fokus i den här trådstarten.
Ja, bebisar skriker mycket. Det gjorde du med när du var bebis.
Jag skulle istället bry mig i hur det är för den där bebisen där det verkar bråkas så mycket.

Klart vi har tänkt på vilken sjuk miljlö bebisen måste bo i, men det hjälper inte att den stör oss sjukt mkt.

Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Nej, det är inte alls garanterat ett "oacceptabelt beteende" att ha en bebis som skriker. Idiot.

Citat:
Ursprungligen postat av curiamobilium
Du har råd att bo i lägenhet men inte i radhus- ja
Du har inte pengar att bo i en ljudisolerad lägenhet - nä
Då blir det så.
Hundratusentals människor upplever detsamma.
Att det är bråk med vuxna människor? ja där kanske du kan göra något.
Att du hör en bebis skrika? Nä inte en chans. Inte en jääävla chans.
Du får stå ut och hoppas att du har samma acceptansnivå som när du skrek blöjan av dig.
Mitt råd…
Det är allvarligt menat och inte för att jag dissar dig då jag kan förstå att det är jobbigt:
Köp öronproppar! Då är ju problemet löst.
Allvarligt talat utan att försöka göra mig lustig alls.

Hyresgästen som bodde under oss innan hörde vi aldrig, det var inte förens detta par flyttade in.
O menar du att vi ska behöva gå runt med öronproppar dygnet runt för att kunna bo i våran lägenhet?

Citat:
Ursprungligen postat av EmporioX
Först vågar du inte gå ner och säga till dom och nu stör ni er på ett stackars oskyldigt litet spädbarn. Kanske du som ska flytta?

Vi har pratat med dom, men de är ett ungt par (runt 18-19 år gamla) o de klarar inte av att ta en mogen diskussion så de är hopplösa att prata med.
Citera
2013-12-05, 23:39
Medlem
KidCoopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Normalliserad
Öron proppar. Natt Skriket försvinner efter någon månad. Och ha lite respekt för dom små liven

Det har gått mer än en månad och skriket har inte försvunnit.
Hade grannarna inte stört oss med sitt bråkande ända sedan de flyttade in hade vi nog haft mer acceptans för bebisskriket, men eftesom att de som sagt stört oss med sitt bråkande så länge så känns det sjukt jobbigt att de även skaffade sig en bebis som inte kan hålla tyst.
Citera
2013-12-05, 23:40
Medlem
Normalliserads avatar
Du låter också ganska ung och omogen. Ohej
Citera
2013-12-05, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KidCooper
Vi har pratat med dom, men de är ett ungt par (runt 18-19 år gamla) o de klarar inte av att ta en mogen diskussion så de är hopplösa att prata med.

Hur beter de sig? På vilket sätt klarar de inte av att ta en mogen diskussion?
Citera
2013-12-05, 23:42
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Hyresgästen som bodde under oss innan hörde vi aldrig, det var inte förens detta par flyttade in.
O menar du att vi ska behöva gå runt med öronproppar dygnet runt för att kunna bo i våran lägenhet?

Hade den förra hyresgästen spädbarn?

Ja. Eller vänj er. Hur har ni tänkt att man ska få ett spädbarn att sluta skrika?

Citat:
Hade grannarna inte stört oss med sitt bråkande ända sedan de flyttade in hade vi nog haft mer acceptans för bebisskriket, men eftesom att de som sagt stört oss med sitt bråkande så länge så känns det sjukt jobbigt att de även skaffade sig en bebis som inte kan hålla tyst.

Så barnet har blivit en hel månad gammalt och är inte tyst än! Vilken överraskning! Antingen trollar du eller så är du utvecklingsstörd.
Senast redigerad av ArturoBandini 2013-12-05 kl. 23:50.
Citera
2013-12-05, 23:43
Medlem
JensPulvers avatar
Citat:
Bebisar kan för fan inte hålla tyst på kommando!
Försök ta lite vuxet ansvar nu istället och tänk inte bara på er själva. Ring socialen.
Citera
2013-12-05, 23:49
Medlem
KidCoopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmporioX
Hur beter de sig? På vilket sätt klarar de inte av att ta en mogen diskussion?

Sambon var nere och pratade med dom, det ända han fick var spydiga svar där dom bara försökte provocera honom ist, det går alltså inte att ha en vettig diskussion med dom om det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in