2013-12-05, 20:07
Medlem
Tattuerade mig i tisdags, över brösten.
Hur länge borde man vänta med gymmet? Och varför?
Om det är pga svettet osv borde det ju inte vara så farligt om man duschar direkt efteråt, eller är det för att man "tänjer ut" kroppen? eller att blodet tunnas ut osv
Egna erfarenheter, hur länge väntade ni med träningen?
Citera
2013-12-05, 20:17
Bannlyst
Sju dagar cirkus det tycker jag är lagom det beror ju också på hur den har läkt.
Citera
2013-12-05, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ont93hasch19hat
Sju dagar cirkus det tycker jag är lagom det beror ju också på hur den har läkt.
Ja okej, hur bedömmer man om den läkt "tillräckligt"?
Citera
2013-12-05, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niggilicious
Ja okej, hur bedömmer man om den läkt "tillräckligt"?
Är det din första tatuering? Den ska inte ha några sår, och huden ska inte vara rå, se till så den inte bara har ytläkt. Läkningen brukar normalt sett ta mellan 8-14 dagar!
Citera
2013-12-06, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ont93hasch19hat
Är det din första tatuering? Den ska inte ha några sår, och huden ska inte vara rå, se till så den inte bara har ytläkt. Läkningen brukar normalt sett ta mellan 8-14 dagar!
Ja det är min första, men om jag kör lite ben och cardio iaf då? det borde väll inte vara några större problem
Citera
2013-12-06, 19:39
Medlem
MrTaiwans avatar
Va fan, tattuerar de 14isar numera?
Citera
2013-12-09, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggilicious
Tattuerade mig i tisdags, över brösten.
Hur länge borde man vänta med gymmet? Och varför?
Om det är pga svettet osv borde det ju inte vara så farligt om man duschar direkt efteråt, eller är det för att man "tänjer ut" kroppen? eller att blodet tunnas ut osv
Egna erfarenheter, hur länge väntade ni med träningen?

Så länge du bara ska gymma så är de ju inga problem! Ja, om du då inte råkar tappa skivstången på dig över brösten. Bicepscurl funkar utan problem.

Eller så kör du ben och löper i en vecka tills den har läkt om du känner dig osäker.
Citera
2013-12-09, 01:25
Medlem
Träna på! Jag tränade dagen efter utan problem
Citera
2013-12-11, 06:59
Medlem
Wretch32s avatar
Du kan helt klart träna dagen efter.
Men hade jag som dig tatuerat bröstet, så hade jag knappast kört bröst dagen efter..

Sikta på att köra något som i princip inte aktiverar bröstmuskeln på något vis.
När jag tatuerat mitt bröst så körde jag Ben dagen efter och körde lite lågintensiv Cardio 2 dagar efter, för att ge ett exempel.

Sen om du har gjort en monstersittning och är helt slut, så skulle jag inte heller rekommendera dig att ens träna dagen efter.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in