2013-12-05, 19:20
Medlem
Hej!
Det såhär att jag har varit kär i en blyg tjej bra länge, har börjat fått kontakten med henne för kanske två månader sedan. Jag berättade hur jag kände för henne för en månad sen, hon sa att hon inte visste vad hon kände. Vi sms:ar ganska ofta och ibland är det hon som inleder det och via sms är hon jätte trevlig, men oftast när jag pratar med henne IRL så är hon avikande och kortfattad. Vi får
lixom aldrig ögonkontakt när vi pratat, hon tittar alltid åt något annay håll. Det är mest SMS när vi har pratat, men vi är typ med samma kompisar så vi har lärt känna varandra så.
Vi går sista året på gymnasiet i samma klass.
Jag funderar på att dra iväg det här sms:et till henne:
hej "namn" ja ska sluta skriva till dig nu för ja börja fatta att du inte gillar mig/tycker jag är dryg :S de är bara lite svårt när man tycker om nån o den inte gillar ensjälv på samma sätt kan ju erkänna att ja har varit kär i dig i typ nästan 2 år, men det behöver du inte direkt säga till nån xD men aja, ja hoppas att vi inte blir ovänner elr nått, ha det gött "namn", vi syns väll på skolan ^^

Hjälp uppskattas! Och ni får ursäkta om det är dåligt skrivet, skriver från mobilen!
Citera
2013-12-05, 19:26
Medlem
MsOprofessionells avatar
Du kan ju börja med att ta bort alla gubbar från meddelandet innan du skickar. Ser skitfånigt ut. Speciellt när man talar om något allvarligt.
Citera
2013-12-05, 19:28
Medlem
NovaOculuss avatar
Hon kommer att ta det som ett första aprilskämt så dåligt som du stavar och alla vidriga smileys.

Vill du ha henne så bjuder du ut henne över SMS, inte fegisvägen.

Sedan på dejten kan du släppa bomben, se till att ha 100% swag den dagen.
Citera
2013-12-05, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsOprofessionell
Du kan ju börja med att ta bort alla gubbar från meddelandet innan du skickar. Ser skitfånigt ut. Speciellt när man talar om något allvarligt.
Haha, jo, kan ju vara en början! Tur att jag skrev här först då! Fast hon är
själv ganska flitig att använda dom, det där är typ hennes sätt att skriva, men jag ska ta bort dom i medelandet om jag skickar det.
Citera
2013-12-05, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Hon kommer att ta det som ett första aprilskämt så dåligt som du stavar och alla vidriga smileys.

Vill du ha henne så bjuder du ut henne över SMS, inte fegisvägen.

Sedan på dejten kan du släppa bomben, se till att ha 100% swag den dagen.
Är inte fegisvägen genom SMS?
Citera
2013-12-05, 19:35
Medlem
Ta bort alla smileys, ser ut som om du skulle vara 13 år...

Skriv inte sms:et alls, det är bara desperat att skriva något sådant. Om du vill ha en reaktion så är det bättre om slutar skriva till henne, så att hon reagerar på varför du slutade skriva till henne.

Men skicka bara inte det där sms:et, det är fruktansvärt!

Eftersom ni går i samma klass så är det bättre att du tar henne till sidan och frågar om ni ska hitta på någonting, att sms:a kommer man inte långt på!
Citera
2013-12-05, 19:38
Medlem
Skohornets avatar
Jag det lät ju som en redig trosvätare den där dikten.. största hobbyn är poesi förstår jag?

Du har ju dessutom redan berättat för henne? Vad ska du få ut av att smsa henne att du tror att hon tycker att du är jobbig och att du har svansat efter henne i 2(!!) år men det slutar med en tragisk sms-confession? Vad sänder det ut för signaler tro...

Jaja, lycka till TS.

1 13.50 "Åh, jag förstod inte första gången när du erkände din kärlek för en månad sedan.. jag kommer över ikväll, vad ska jag ha på mig?"

x 1.20 "Nej jag tycker inte att du är jobbig, men det är nog bäst om vi bara är vänner ^^ xD :P"

2 5.00 "Sluta spamma ner mig! Jag har, tro det eller ej, redan märkt såhär efter 2 år att du är kär i mig. Dra åt helvette. Hör aldrig av dig igen. Bög."

Vad tror ni om oddssättningen angående svaret? Posta gärna resultatet efteråt TS.
Citera
2013-12-05, 19:38
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubervonduber
Är inte fegisvägen genom SMS?
I sms: Lust att fika imorgon efter skolan?
I verkligheten: Du jag har starka känslor för dig.

Hoppas detta svar reder ut missförståndet.
Citera
2013-12-05, 19:39
Medlem
Brmcs avatar
Ja, för att ställa folk mot vägen brukar fungera bra eller? Särskilt då när du redan påpekat det för henne.

"Hörru, du. Ja, du! Blyga tjejen. Jag har varit kär i dig men eftersom du inte visar att du är kär i mig skiter jag i dig. Men jag avslutar såhär lite drygt och ger dig dåligt samvete. Ha det."

Nä du. Fråga om hon vill träffas istället för att vara så jävla pushig. Vad är det med alla människor att vara så jävla pushiga? Gosh. Ta lite betablockare för helvete.
Citera
2013-12-05, 19:40
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skohornet
Jag det lät ju som en redig trosvätare den där texten..

Du har ju redan berättat för henne? Vad ska du få ut av att smsa henne att du tror att hon tycker att du är jobbig och att du har svansat efter henne i 2(!!) år men det slutar med en tragisk sms-confession? Vad sänder det ut för signaler tro...

Jaja, lycka till TS.

1 13.50 "Åh, jag förstod inte första gången när du erkände din kärlek för en månad sedan.. jag kommer över ikväll, vad ska jag ha på mig?"

x 1.20 "Nej jag tycker inte att du är jobbig, men det är nog bäst om vi bara är vänner ^^ xD :P"

2 5.00 "Sluta spamma ner mig! Jag har, tro det eller ej, redan märkt såhär efter 2 år att du är kär i mig. Dra åt helvette. Hör aldrig av dig igen. Bög."

Vad tror ni om oddssättningen angående svaret? Posta gärna resultatet efteråt TS.

2, definitivt.

PS
Citera
2013-12-05, 19:50
Medlem
mexicokes avatar
Nä nu får du ta och coola dig lite, du påpekar flertalet gånger hur blyg hon är. Hur vet du att hon är blyg förresten, baserar du det endast på den fallerande ögonkontakten? Ni kanske har svårt att klicka bara. Och ge fan i dom där jävla smsen, vilken apa som helst kan etablera smskontakt. Ring en sväng eller knalla över istället vettja!
Citera
2013-12-05, 20:35
Medlem
Åh herregud vilken plågsam tråd...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem