En som kanske är i chock och kan inte hantera sina känslor på ett normalt sätt.
Som jag skrev så menar jag att både skriva det OCH vara skyldig till mordet. Och den omvända psykologin blir då att hon eventuellt är skyldig, men skriver så för att styra tanken åt "vilken skyldig människa skulle skriva så?". Att hon skrev det som oskyldig är klart förståeligt med tanke på känslorna där.
Tack. Tycker det är ett väldigt underligt sätt att uttrycka sig om man vet lika lite som alla andra vid den tidpunkten.
Ja precis, varför skulle VB INTE vara vid liv, förstår inte hur AN ens kunde komma på tanken. Antingen visste hon, anade, eller hört något tidigare om att VB ligger risigt till, det tror jag. Kanske har KJ hotat henne och det har VB berättat för MB som i sin tur fört det vidare till AN.
Han HATADE henne. 1. För att hon inte ville ligga med honom längre
2. För att hon hotade med återta polisanmälan/förstöra hans rykte och karriär
3. För att hon skulle berätta för frun
4. För att hon hade skällt ut honom - talat om för honom att han var ett svin och att INGEN ville ha honom
Tror inte MB hatade VB, han är säkert mer rationell, övervägande och framåtblickande än att han skulle mörda VB av hat. Däremot förelämpade hon honom och uttryckte sig kränkande, det är väl troligt, men det triggar inte till mord. Snarare mördade han henne, eller stämplade till mord på henne, av rädsla för vad hon kunde ställa till med eftersom han hade våldfört sig på henne.
Senast redigerad av MBoudine 2013-12-05 kl. 18:45.
En sak som jag funderat på...
Onsdagen 8.e maj drar KJ ihop en sökgrupp för att på kvällen söka igenom cykelvägen från Bodsvedjan till Sävast.
Varför sker då denna insats vid den tidpunkten? Jo KJ har fått rätt på att MS nästa morgon ska genomsöka området exakt var vet han inte men han vet(genom pressen säger han?) att polisen har mobilsignalerna från VB.I förhören uppger KJ med bestämdhet att VB skulle gå hem,men med en av dom medsökande 8:maj säger han att VB skulle gå till Sävast i något ärende.Kj får kompisarna att ställa upp och man söker efter cykelvägen nu vet ju KJ att någon kropp inte finns där den ligger redan på Väderkvarnshöjden någonstans men han vill ändå kolla om det kan finnas ev.spår kvar.För här på cykelvägen hann KJ upp VB när hon mycket riktigt var på väg till MB i Sävast ,den enda person som hon kunde vända sig till efter vad som hänt tidigare under kvällen hos KJ och det är vad messandet mellan VB och MB handlade om.Här på cykelvägen någonstans mördades VB och kroppen gömdes skyndsamt undan för att senare transporteras vidare.Kj deltager sedan i sökandet men han är mest intresserad av vilka områden som ska genomsökas utifall han behöver flytta kroppen igen.
Kan han ha inspirerats av denna artikel den 8/5, i kuriren
Citat:
" - Jag kan inte kommentera exakt vilket område det handlar om. Men vi har indikationer på att hon i alla fall har befunnit sig i området där vi nu söker, säger Ulf Sköld.
På Missing peoples facebooksida och enligt tips till Norrbottens-Kuriren ska det vara mycket aktivitet kring
Bodsvedjan och motionsspåret vid en zon norr om Sävast. Där finns ett skogsområde, cirka 2,5x1,8 kilometer stort, i princip omöjligt att gå vilse i."
Jag håller helt med dig, Ju mer jag lyssnar på förhören med KJ i TR så framgår det att killen inte kan försvara sig för 5 öre på väldigt svaga bevis som går att snacka bort om man är klar i knoppen & inte borta på mediciner iallafall ge trovärdiga förklaringar på som sår tvivel hos TR.
Vänta nu lite. "väldigt svaga bevis som går att snacka bort om man är klar i knoppen & inte borta på mediciner iallafall ge trovärdiga förklaringar på som sår tvivel hos TR.."
Det är ju exakt det han har försökt gjort i varje förhör sedan blodet uppdagades, eller? Han har från första början sagt att någon måste ha planterat det. Vad mer kan man ge för förklaring vare sig man är skyldig eller oskyldig? Hur ska han förklara bort det på ett mer trovärdigt sätt anser du?
KJ gör bort sig fatalt när polisen i förhöret delgiver honom "blod beviset" då han utbrister "Hur har blodet hamnat i min bagagelucka!?!?" INNAN förhörsledaren överhuvudtaget berättat för honom att det är just där dom hittat besudlingarna. Att han senare försöker rädda sig med att han antog att det var där pga att han sett så mycket CSI är ju bara löjligt. Att han senare under TR förhandlingen konstruerat det än mer med att säga att han hade märkt det om det vore i själva bilen pga klädseln (något han inte hunnit ljuga ihop under polisförhören vill jag minnas) gör det bara än mer solklart att han hela tiden varit medveten om att hennes döda kropp befunnit sig i hans bagagelucka.
Vidare beskriver ju hans bästa kompis det troliga mordvapnet under förhör i TR. Ett verktyg som han flera gånger sett hemma hos KJ men som efter VBs död plötsligt inte går att finna någonstans i hans lägenhet, där det flera gånger påträffats innan. Märkligt..
Visst det skulle vara spännande och än mer intressant ifall det skulle dykt upp ytterligare en twist i detta tragiska fall men som så många gånger för så är det den person som senast såg offret i livet (av vad som är känt) som också är mördaren. Tingsrätten anser det, varje person som lever i verkligheten och inte mitt i ett avsnitt av Morden i Midsummer anser också det. "Tyvärr" så är KJ mördaren och det är bara att inse detta, hur spännande det än är att spekulera.
De har inte delgivits misstanke, men polis och åklagare har haft dem (eller enbart mb) som potentiella gm. De har varit misstänkta. Du får det att låta som om de aldrig varit på tapeten. Du verkar förvånad över att några eller många här tycker att polisen inte gjort ett tillräckligt bra jobb. Vidare tycks du även veta att MB är oskyldig, även fast det inte utretts? Det är lite konstigt, att påstå att någon outredd person är oskyldig.
Visst, de har haft 8-timmars span på killen, men vad säger det? De har kollat telefonlistorna, men misslyckats totalt med hans sms. De har haft TAMA förhör utan att gå till botten med uppenbara lögner.
De har inte undersökt en enda bil, trots att de vet att VB och MB brukade åka ut i skogen och ha sex. De har inte undersökt hans restaurang som lägligt nog antagligen var inplastad för ommålning.
Varför har det varit sådan dålig undersökning?
Tyvärr har man inte gått till botten med detta förstahandsspår.
Och du är förvånad varför en hel del här inne inte accepterar den pajasutredningen med tillhörande åklagare som går åt fel håll.
Du vägrar att acceptera att vi andra ser det du inte ser.
Många här inne accepterar inte att man planerar att skicka in en kille på livstid när man inte gått till botten med det uppenbara.
Fine! Gör jobbet klart, eller hitta mordplats, mordvapen, händerna och tydliga spår efter KJ som binder honom till mordet. Alternativt få kj att erkänna och bevisa sig som mördare.
Lekmännen i TR tycker att det räcker, men frågan är vad hovrätten tycker.
Mitt fetade:
Vad är det Ni ser.. för Ni är trådens foliehattar och tråden nedlusas av era foliehatt poster som inte har ett uns bäring i verkligheten.
Det var två lagmän och tre nämndemän (som var fyra från början) som lämnade beslutet om att åtalade skall kvarstanna i häktet (rättspsyk) och genomgå en stor P7'a innan dom faller.
"övertygande bevisning förebringats om att den tilltalade begått åtalad gärning"
Rätten förstärktes från start av TR's ordförande med en extra lagman just p.g.a. att det var ett indiciemål.
Ja precis, varför skulle VB INTE vara vid liv, förstår inte hur AN ens kunde komma på tanken. Antingen visste hon, anade, eller hört något tidigare om att VB ligger risigt till, det tror jag. Kanske har KJ hotat henne och det har VB berättat för MB som i sin tur fört det vidare till AN.
Eller så finns det ca 3 alternativ vid ett försvinnande - 1. Vill vara borta 2. Har blivit utsatt för nåt, våld eller olycka 3. Tagit sitt liv.
Söker man alls efter händerna mera, eller väntar man på att nån ska snubbla ner i luckan där KJ gömt dem?
Kan nån ge kartan där alla sökningar och områden är märkta?
Jag följde denna tråden när den började och har tittat in och läst då och då, några saker som fastnat i min skalle är:
Sålde inte MB en företagsbil precis vid händelsens tidpunkt!
Vad var det för anmälan VB hade gjort till polisen som dom inte vill ta upp? Det var väl ett hot hon anmälde om jag inte minns fel?
MB "trevliga" fru som säger att hon inte skulle fälla en tår?
Och så var det något om "kackerlackor", är hon främlingsfientlig, Fru MB?
Jag tror inte att KJ var ensam, han verkar inte smart nog!
Verkar dessutom som om polisen tycker att detta fallet är klart nu när dom fått KJ, tror inte det är så enkelt och efter månader av hårt arbete vill dom få ett slut på det hela och fira jul med sina familjer och det skall alla vara nöjda med.
Ang om MB sålde en företagsbil precis vid händelsens tidpunkt!
Jo det ser så ut, i förhör med ES, medlem i Missing People, står det i FUP sidan 78
"Det är också känt att Mikael Berg satt ut en liten röd skåpbil av fabrikat Ford
modell eventuellt Cori till försäljning på Blocket. På ena sidan av bilen stod det
Suchi och Te."
Det konstiga är ju att MB aldrig nämner denna röda Ford skåpbil, när han i förhör tillfrågas om vilka bilar han har och har haft och om han nyligen sålt några av dessa bilar!
Inte heller hans fru AN nämner denna röda Ford skåpbil!
Och lägg senn till att varken polisen och/eller åklagren, och/eller försvararen tar upp denna röda Ford skåpbil och konfronterar MB med den och varför han döljt denna uppgift???
Så dvs att MB har gjort sig av med hela 3 bilar i dagarna/veckorna after VB försvinner.
Undrar om MB klantat till det och använt 3 olika bilar till 3 skumma transporter av något som lätt lämnar bevismaterial i bilarna, och därför kjände sig illa tvungen att gjöra sig av med dom alla 3???
Ang din fråga: " Vad var det för anmälan VB hade gjort till polisen som dom inte vill ta upp? Det var väl ett hot hon anmälde om jag inte minns fel?
"
Här är ett inlägg jag postade i går som møjligtvis kan gje svar på din fråga:
Men jag är inte enig med FUP-12 och skriver varför jag inte är det i detta inlägg:
Det är möjligt att det är händelsen med LJ det handlar om.
Problemet är bara att LJ, som var en vänn av VB, säger att den händelsen du talar om hände hemma hos LJ själv, altså innomhus, i Luleå och att det hände den 12 Mars, altså 17 dagar tidigare + att AH sa att våldtäkten den 29 Mars hände i Boden, utomhus och av okänd man och altså den 29 Mars.
FUP 1044
Citater:
"På fråga så tror LJ att det här inträffade den 12/3."
Hur kan man hata någon och samtidigt ha kontakt med denne? Du vet att han hatade henne eller vad?
Tror ej heller att en utskällning av MB från VBs sida skulle verka på honom mer än ett myggbett. Ursäkta, men det du radar upp är rent av löjligt. Visst, ett litet motiv hade han, håller med men VB var inget hot mot MB, hon var en finne i röven. DET är en helt annan sak.
Det är ANs utbrott på MPSs sida allt detta liv runt MB bottnar i. Tror inte AN var riktigt nykter och inte heller förstod alvaret i försvinnandet när hon skrev det. Hade det blivit sådant liv kring MB om hon inte skrivit detta?
Det är inget hållbart motiv för detta sjuka mord anser jag. KJ är skyldig till mordet på VB och ska ha sitt straff. Punkt.
Jag tror att VB kan ha hittat på vad som helst att hota/straffa MB med, kom ihåg att VB tidigare pressade pengar, 1000 kr tror jag att det va, av killen LJ i Luleå i Mars 2013, annars skulle hon anmäla honnom för våldtäkt OCH VB påstod ochså att denne LJ tagit hennes oskuld, vilket ju var løgn iom VB ju hadde haf sex med i allafall KJ och MB både i 2012 0ch 2013. VB tvingade ochså denne LJ till att sluta på karateklubben i samma momang.
Jag tror att det är möjligt att VB på allvar hotat MB både med att hon var med barn (en løgn) och att ville behålla barnet och att nu skulle AN äntligen få reda på alting, om hon ochså hotat med att anmäla Mb för våldtäkt? ja vem vet?