2013-12-05, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virgina
Jag följde denna tråden när den började och har tittat in och läst då och då, några saker som fastnat i min skalle är:

Sålde inte MB en företagsbil precis vid händelsens tidpunkt!

Vad var det för anmälan VB hade gjort till polisen som dom inte vill ta upp? Det var väl ett hot hon anmälde om jag inte minns fel?

MB "trevliga" fru som säger att hon inte skulle fälla en tår?
Och så var det något om "kackerlackor", är hon främlingsfientlig, Fru MB?

Jag tror inte att KJ var ensam, han verkar inte smart nog!

Jo jag har också läst att han sålde en företagsbil?

Han sålde väl även sin Nissan några veckor efter mordet? Den bilen som hans dotter/som egentligen skulle överta?

Fru MB är nog bara svartsjuk!.. och fylld av vanmakt
Senast redigerad av giveawayyourlove 2013-12-05 kl. 17:21.
Citera
2013-12-05, 17:18
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Uppenbarligen finns det människor som inte lät sig övertygas lika lätt som domstolen. Varför inte respektera att alla inte tycker som du? Bara för att du tror på domstolen behöver inte alla andra göra det, finns rötägg även inom rättsväsendet.

Jag tror att KJ har med mordet att göra, men jag är absolut inte överbevisad, håller dörren öppen för att KJ inte var centralgestalten i den här makabra soppan.

Ja, det är ju där dom finns. Ta en funderare på TQ-fallet så blir det rätt uppenbart. Och G. L., en av landets högsta jurister, är ju inte ensam om rötäggstatus ..
Citera
2013-12-05, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Jo jag håller med dig, ett motiv hade MB men inte tillräckligt för att ta steget ut till ett så sjukt mord som detta faktiskt är även om MB verkar vara både brutal och fientlig.
Om det skulle vara MB som var skyldig, tror jag även mordet sett annorlunda ut. Ett snabbt mord och en snabb hantering.
Tillvägagångsättet tyder mer på antingen lustmord eller hatmord - då syftar jag på invandrarfientlighet som du skriver om vilket kan peka på att KJ faktiskt hade medhjälpare.

Han HATADE henne. 1. För att hon inte ville ligga med honom längre
2. För att hon hotade med återta polisanmälan/förstöra hans rykte och karriär
3. För att hon skulle berätta för frun
4. För att hon hade skällt ut honom - talat om för honom att han var ett svin och att INGEN ville ha honom
Citera
2013-12-05, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
4. För att hon hade skällt ut honom - talat om för honom att han var ett svin och att INGEN ville ha honom

Hur kan man hata någon och samtidigt ha kontakt med denne? Du vet att han hatade henne eller vad?
Tror ej heller att en utskällning av MB från VBs sida skulle verka på honom mer än ett myggbett. Ursäkta, men det du radar upp är rent av löjligt. Visst, ett litet motiv hade han, håller med men VB var inget hot mot MB, hon var en finne i röven. DET är en helt annan sak.
Det är ANs utbrott på MPSs sida allt detta liv runt MB bottnar i. Tror inte AN var riktigt nykter och inte heller förstod alvaret i försvinnandet när hon skrev det. Hade det blivit sådant liv kring MB om hon inte skrivit detta?

Det är inget hållbart motiv för detta sjuka mord anser jag. KJ är skyldig till mordet på VB och ska ha sitt straff. Punkt.
Citera
2013-12-05, 17:48
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove

Nu får du skärpa dig.

Du vräker ur dig påståenden som inte är sanna och bara finns i din imbecilla hjärna.
Du kan inte backa upp något av påståendena du just listat.

1. Är inte sant.
2. Är inte sant
3. Är gammalt och utspelade sig långt före VB:s död
4. Är inte sant

Vad som är sant att VB skickade en massa sms med utspel för att få MB att träffa henne.
Du tolkar en massa i utredningen, men kan inte tolka en desperat ung kvinna som sökte efter en fadersgestalt.
Citera
2013-12-05, 17:52
Medlem
Minns inte ANs facebookinlägg ordagrant, men kanske ANs facebookinlägg om att VB "kanske inte lever" speglar de raderade sista sms VB skickade till MB. Jag tror inte AN är inblandad i mordet, men det facebookinlägget visar möjligen att hon vet att VB skickat sms med rop på hjälp. Ett väldigt underligt sätt att uttrycka sig även om man är galen av svartsjuka. Kanske inte lever... Vad fick henne att ens tänka tanken att VB kanske inte lever?
Citera
2013-12-05, 17:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Nu får du skärpa dig.

Du vräker ur dig påståenden som inte är sanna och bara finns i din imbecilla hjärna.
Du kan inte backa upp något av påståendena du just listat.

1. Är inte sant.
2. Är inte sant
3. Är gammalt och utspelade sig långt före VB:s död
4. Är inte sant

Vad som är sant att VB skickade en massa sms med utspel för att få MB att träffa henne.
Du tolkar en massa i utredningen, men kan inte tolka en desperat ung kvinna som sökte efter en fadersgestalt.

Och hur vet du att hon sökte en fadersgestalt? Kan lika gärna vara sex hon var ute efter och ingenting annat.
Citera
2013-12-05, 17:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoyForFools
Minns inte ANs facebookinlägg ordagrant, men kanske ANs facebookinlägg om att VB "kanske inte lever" speglar de raderade sista sms VB skickade till MB. Jag tror inte AN är inblandad i mordet, men det facebookinlägget visar möjligen att hon vet att VB skickat sms med rop på hjälp. Ett väldigt underligt sätt att uttrycka sig även om man är galen av svartsjuka. Kanske inte lever... Vad fick henne att ens tänka tanken att VB kanske inte lever?

Den frågan har jag också funderat på. Känns som om hon faktiskt visste att VB var hotad till livet, och enda sättet att veta är att MB berättade för henne, han var nämligen den som hade kontakt med VB sist av alla.
Citera
2013-12-05, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är osmakligt hur man hudflänger en oskyldig person på den här kloaknivån.
Det är uppklarat och ändå ska man tvinga sig sprida illasinnade rykten om ett par som aldrig delgivits misstanke. Domstolen avvaktar den stora RPU och sen kommer domslutet. Det hela avhandlas som om att verkligheten inte existerar. Pinsamt.

De har inte delgivits misstanke, men polis och åklagare har haft dem (eller enbart mb) som potentiella gm. De har varit misstänkta. Du får det att låta som om de aldrig varit på tapeten. Du verkar förvånad över att några eller många här tycker att polisen inte gjort ett tillräckligt bra jobb. Vidare tycks du även veta att MB är oskyldig, även fast det inte utretts? Det är lite konstigt, att påstå att någon outredd person är oskyldig.
Visst, de har haft 8-timmars span på killen, men vad säger det? De har kollat telefonlistorna, men misslyckats totalt med hans sms. De har haft TAMA förhör utan att gå till botten med uppenbara lögner.
De har inte undersökt en enda bil, trots att de vet att VB och MB brukade åka ut i skogen och ha sex. De har inte undersökt hans restaurang som lägligt nog antagligen var inplastad för ommålning.

Varför har det varit sådan dålig undersökning?

Tyvärr har man inte gått till botten med detta förstahandsspår.

Och du är förvånad varför en hel del här inne inte accepterar den pajasutredningen med tillhörande åklagare som går åt fel håll.

Du vägrar att acceptera att vi andra ser det du inte ser.

Många här inne accepterar inte att man planerar att skicka in en kille på livstid när man inte gått till botten med det uppenbara.

Fine! Gör jobbet klart, eller hitta mordplats, mordvapen, händerna och tydliga spår efter KJ som binder honom till mordet. Alternativt få kj att erkänna och bevisa sig som mördare.

Lekmännen i TR tycker att det räcker, men frågan är vad hovrätten tycker.
Citera
2013-12-05, 18:23
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Som sagt tidigare.
Det är nästintill omöjligt att KJ utfört alla moment själv.

Många av de bevis åklagarna radat upp, stämmer inte. Exempelvis tejpen. Den har inget med mordet att göra. Tejpbitarna som hittades kunde INTE matchas till rullen som hittats. Ändå använder man den tejpen som en indicie.

Man har väldigt många lögner och outredda hål hos en som har motiv och kapacitet till att mörda en liten Thailändska som hotar Kungens ställning. Förstå hur lite värd hon var, men hur mycket problem hon kunde ha ställt till med. Nu fick detta mord oanat stor uppmärksamhet, mycket större än någon kunde ana innan, då planeringen och beslutet togs, att helt enkelt mörda stalkern. Jag tror inte att slumpen hjälpte MB och AN att bli av med deras värsta mardröm ever i livet. Jo, jag tror faktiskt att de svor och bråkade precis varenda dag om detta ämne. Mb fortsätter sätta på, och AN blir bara mer och mer förbannad. Känner du inte vibbarna? En omöjlig situation, som fick sin lösning den 4/5. Slump?
Nej! Vakna.

Det finns alltför mycket som saknas i denna saga, såsom mordplats, mordvapen, kroppsdelar osv.
Hittas detta så kan faktiskt hela ärendet svänga om, och då inser man även att de små spåren som pekar mot kj kanske bara var en liten del av hela styckmordet, alternativt inte ens en enda del (då planterat).

Kort och gott; man vill döma en kille som inte kan försvara sig själv verbalt, utan som enkelt faller in i de fällor man sätter upp i förhör och TR, kanske även neddrogad av läkemedel. Och utifrån hans egna vittnesmål bedömer honom tillsammans med de få tekniska bevisen som finns. En aspberger kille som man snärjer med kniviga argument och ledande frågor. Hur sjukt är detta?

Detta tillsammans skapar en mördare?
Man glömmer att bevisen är INGA bevis för att han mördat och styckat. Men KJ är inte kapabel att försvara sig muntligt i förhör eller tr, vilket leder till misstänksamhet. Lägg till en trött advokat som missat mycket.

Här inne nystar i precis alla delar och försöker få en helhetsbild av ett trovärdigt scenario. Visst spårar vi ibland, men det är ju essensen i det hela. Att få nya perspektiv.

Det finns dom som kan och vill ifrågasätta auktoriteter såsom polis, åklagare och tingsrätter. Vi sväljer inte allt de gör med hull och hår, som du tycks göra. Vi ifrågasätter deras metoder och inser att de kan göra fel, att de medvetet gör fel ibland. Som de tidigare i alla tider gjort. Lär av historien. Allt är inte svart eller vitt.

Jag håller helt med dig, Ju mer jag lyssnar på förhören med KJ i TR så framgår det att killen inte kan försvara sig för 5 öre på väldigt svaga bevis som går att snacka bort om man är klar i knoppen & inte borta på mediciner iallafall ge trovärdiga förklaringar på som sår tvivel hos TR.
Citera
2013-12-05, 18:27
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoyForFools

Kanske INTE vid liv så löd inlägget AN gjorde på MPS sida
Citera
2013-12-05, 18:31
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Jo jag håller med dig, ett motiv hade MB men inte tillräckligt för att ta steget ut till ett så sjukt mord som detta faktiskt är även om MB verkar vara både brutal och fientlig.
Om det skulle vara MB som var skyldig, tror jag även mordet sett annorlunda ut. Ett snabbt mord och en snabb hantering.
Tillvägagångsättet tyder mer på antingen lustmord eller hatmord - då syftar jag på invandrarfientlighet som du skriver om vilket kan peka på att KJ faktiskt hade medhjälpare.

'Lustmord eller hatmord ? Jag tror på både ock om KJ är inblandad.

Och jag tror som sagt att MB är inblandad, men han är inte regissören i detta, det var inte han som bestämde vad VB skulle genomlida. Har MB personligen inte på något sätt varit aktiv i gärningen förmodar jag att han är initiativtagare, dvs stämplat till mord på VB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in