2013-11-27, 18:22
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skotmisn
Så ett PM om nytt samarbete och ett annat om publiceringen av en ny sensor ska alltså få kursen, som redan stigit med 645%, att stiga med 67% till på ca en månad? Eller räknar du med bombardemang av nya PM? Jag kan vara ute på hal is när jag säger att jag är lite tveksam, eftersom jag inte orkar göra någon noggrannare analys av situationen.

Säger bara grattis om du kan plocka de där procenten, men jag stannar utanför.
Bristfälliga argument. Så om ett bolag stiger 200% kan det inte stiga 2000% till?

Jag var tveksam innan jag första gången gick in men allt som varit utlovat har hänt och nu tror jag på mina tipsare.

Någon som gick in imorse?
2013-11-27, 21:39
Medlem
Skotmisns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Bristfälliga argument. Så om ett bolag stiger 200% kan det inte stiga 2000% till?

Jag var tveksam innan jag första gången gick in men allt som varit utlovat har hänt och nu tror jag på mina tipsare.

Någon som gick in imorse?

Jo visst, håller med om att argumenten är bristfälliga. Det var snarare bara något att överväga innan man går in. Bolaget kan stiga hur mycket som helst, sannolikheten att det händer däremot, är inte hur stor som helst.

Hörde något om att ledningen och personal hade ett optionsprogram som tog slut i fredags också? Sen kommer tre PM på måndagen. Vet du något mer om det? Säger inte att det finns någon korrelation, bara lite nyfiken. Det låter ju faktiskt ganska suspekt, haha.
2013-11-28, 11:55
Medlem
Jag köpte 500st imorse när den dippade, får vi hålla tummarna nu då
2013-11-28, 20:18
Medlem
Nisseihangens avatar
Fick tips att investera i aktien när den låg på 11 kronor/aktie, lyssnade aldrig på tipset och grämde mig så klart något oerhört när den nu ligger såpass högt. Det sjukt låga pe/talet och otroliga hypen kring företaget gjorde att jag inte ville riskera att vara med när den eventuella bubblan spricker. Vad tror ni nu november, ska man köpa? Har jag tur så får dom någon stor order, antingen från microsoft eller någonstans i Asien, och har jag otur så visar det sig att det bara är en bubbla och andra aktörer på marknaden tar över eller produkten visar sig inte bli intressant för företag. Vad säger ni, ska jag hoppa på tåget?
2013-11-28, 20:27
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisseihangen
Fick tips att investera i aktien när den låg på 11 kronor/aktie, lyssnade aldrig på tipset och grämde mig så klart något oerhört när den nu ligger såpass högt. Det sjukt låga pe/talet och otroliga hypen kring företaget gjorde att jag inte ville riskera att vara med när den eventuella bubblan spricker. Vad tror ni nu november, ska man köpa? Har jag tur så får dom någon stor order, antingen från microsoft eller någonstans i Asien, och har jag otur så visar det sig att det bara är en bubbla och andra aktörer på marknaden tar över eller produkten visar sig inte bli intressant för företag. Vad säger ni, ska jag hoppa på tåget?
Tycker jag, däremot bör du kanske inte gå in för tungt om du inte hänger med i allt(vilket jag inte gör). Enligt min källa finns det enorm potential(deras material pekar på det) att nå 100kr redan nu i December men på längre sikt(slutet av 2014) tror JAG att vi kan ha 150-200kr men det beror helt och hållet på intresset för den nya sensorn och hur bemött fingeravtryckare blir i allmänheten.

Första triggern är nu order från främst Microsoft.

Ska man ligga tungt bör man vara 100% uppdaterad om man inte har starka källor att lita på.
2013-11-29, 10:26
Medlem
zorb89s avatar
STOCKHOLM (Direkt) Zwipe lanserar Zwipe Access Biometric Card, ett kontaktlöst biometriskt kort medkomplett fingeravtrycksavläsning och matchning direkt på kortet. Zwipe kort är utrustad med Fingerprint Cards touchsensor.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Snart 70kr. Order med Microsoft i december bör kunna ge ett lyft på 20-30kr så vi kanske kan se en bit över 100kr i slutet om bitarna faller väl.
2013-12-05, 12:24
Medlem
Några frågor:

Varför tror Ni att just Fingerprint kommer lyckas av alla de som håller på med liknande produkter?
De enda smartphone tillverkarna som tjänar bra med pengar är Apple och Samsung. Är det inte konstigt att Fingerprint inte fått någon av dessa som kund då? Varför satsa på små tillverkare som knappt tjänar något på sina produkter.

Prispress kommer ske i branschen förr eller senare. Hur påverkar detta Fing?

Jag har fått uppfattningen att tekniken endast är för smartphones i premium segmentet, stämmer det?
Vilka premium modeller kommer använda sig av bolagets teknik?

Apple valde touch i sin 5s och det ser smidigt ut. Hur pass bra är Fingerprints touchsensor? Finns det någon video eller demonstration som visar upp bolagets teknik?

Historien har många gånger visat att det inte räcker med att välja rätt bransch när man investerar. Även om biometrin är här för att stanna så måste man välja rätt bolag. Det känns som en enorm utmaning att klara av, ja nästan som ett lotteri. Jag skriver detta inlägg för att utmana Er som tror på bolaget att komma med svar på mina frågor.

Hälsning/Himmelsblått
2013-12-05, 18:32
Medlem
zorb89s avatar
Undra om vi får veta något om fujitsu nu snart..
2013-12-08, 15:13
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.eQualz.b

Får se om det blir någon rekyl imorgon, i sådana fall köper jag nog in mig. Har en känsla att de har Microsoft på krokarna, vilket vore oerhört stort så klart!

Vadå har en känsla att microsoft är på kroken? Det har ju förmedlats och bekräftats för många månader sedan...

edit: microsoft är inte bara på kroken, utan i ligger vackert och sprattlar i självaste håven!
2013-12-08, 15:47
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelsblått
Några frågor:

Varför tror Ni att just Fingerprint kommer lyckas av alla de som håller på med liknande produkter?
De enda smartphone tillverkarna som tjänar bra med pengar är Apple och Samsung. Är det inte konstigt att Fingerprint inte fått någon av dessa som kund då? Varför satsa på små tillverkare som knappt tjänar något på sina produkter.

Prispress kommer ske i branschen förr eller senare. Hur påverkar detta Fing?

Jag har fått uppfattningen att tekniken endast är för smartphones i premium segmentet, stämmer det?
Vilka premium modeller kommer använda sig av bolagets teknik?

Apple valde touch i sin 5s och det ser smidigt ut. Hur pass bra är Fingerprints touchsensor? Finns det någon video eller demonstration som visar upp bolagets teknik?

Historien har många gånger visat att det inte räcker med att välja rätt bransch när man investerar. Även om biometrin är här för att stanna så måste man välja rätt bolag. Det känns som en enorm utmaning att klara av, ja nästan som ett lotteri. Jag skriver detta inlägg för att utmana Er som tror på bolaget att komma med svar på mina frågor.

Hälsning/Himmelsblått

"Av alla de som håller på med liknande produkter"
Finns i princip 1 konkurrent i dagsläget (kan du nämna dessa alla du pratar om tack? så blir det lättare att bemöta dina argument). Alla andra bolag i genren (de flesta är döda nu) har koncentrerat sig på gammal teknik eller jobbar mot andra områden typ dörrar. FPC är nu inne på generation 4 av sin touchsensor medan de andra inte ens har utvecklat sin FÖRSTA (förutom authentec som apple köpt, ej konkurrent längre således). Problemet de möter är att de måste helt själva utveckla tekniken, det finns inget att gå efter. FPC har jobbat med sin touchsensor 14 år, tror du att andra företag bara kan ta igen den här tiden över en natt utan någon som helst vägledning (patentskydd du vet). Sedan optimera tekniken för den här marknaden. Det kommer ta tid, men givetvis kommer konkurrenter dyka upp med tiden (personligen tror jag det kan komma någon touchsensor om 1-2 år från konkurrent).

Samsung har ju inte haft någon sensor än i sina telefoner, så hur kan du ens tycka det är konstigt att de inte köpt sensorer från fpc?

För tillfället har fpc sensorer i 12 lanserade prylar från några av de största i asien. Bl.a. Konka, pantech (ägs till 10% av samsung) samt fujitsu. Man har även sensorer i bloombergs prylar och kinesiska banker. På senare tid har man påbörjat många samarbeten med smarta kort och betalkort. Här snackar vi STOR marknad utöver smartphones!

För att inte tala om Microsofts många goda uttalanden om FPC. De har ju byggt hela sitt nya operativsystem med biometrilösningar utifrån fpc teknik..

Här är en demonstration av fpc touchsensor gjord av microsoft. Spola fram till ca 3:30 om du vill se enbart själva demonstrationen och höra hur väl microsoft talar om den (finns 3 delar av presentationen om du vill se mer).

http://www.youtube.com/watch?v=_e-L2_as28Y

Min utmaning till dig blir att nämna alla dessa konkurrenter du talar om. Vad gäller ditt sista stycke där du nämner att det inte räcker med att finna rätt bransch utan också rätt företag, och drar paraleller med ett lotteri, så är väl ett lotteri med 50% chans vinst ganska bra? Särskilt med all den fakta som ligger bakom. Det talar nog snarare för mer än 50%....

Vänligen
2013-12-08, 15:58
Medlem
Pangon90s avatar
En riktig smällkaramell (pm) från 2012 som jag personligen är rätt så nyfiken på åtminstone:

"Fingerprint Cards (FPC) will further extend partnership with Miaxis in China and especially towards the Chinese banking sector"

"....Miaxis Biometrics Co. LTD, a leading provider of biometric products, and Fingerprint Cards AB, a leading provider of fingerprint sensors and systems, confirmed its partnership and cooperation regarding delivery of biometric products. Several hundreds of thousands of FPC1011F have already been shipped by Miaxis to all major Chinese banks...."

"....Miaxis is also involved in large Chinese government programs requiring fingerprint readers, related to the plan by the Chinese government to issue a new ID card for the whole Chinese population, storing fingerprint information on the ID card..."

Någon som har bra koll på china? Hur ter sig utvecklingen? Hur många bor i Kina? hehe..

Bara för sakens skull. Man måste väl få drömma lite.

1,3 miljarder sensorer * 2 dollar * 6,6 sek (väljer billig linjesensor inte touchen) = 17 miljarder haha!
Senast redigerad av Pangon90 2013-12-08 kl. 16:10.
2013-12-08, 16:14
Avslutad
Jag gjorde den analysen av Fingerprint för några dagar sen:
http://i.imgur.com/eHUAwGV.png

Med tanke på P/S-talet som ligger på 49 så har jag svårt att se att den ska upp. Stämmer det med HS-formationen så borde den trilla ner till mellan 6 och 11 kronor. (Fick en jävla massa skit för den här analysen på Avanza. Men jag står fast vid den)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in