2013-12-05, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är osmakligt hur man hudflänger en oskyldig person på den här kloaknivån.
Det är uppklarat och ändå ska man tvinga sig sprida illasinnade rykten om ett par som aldrig delgivits misstanke. Domstolen avvaktar den stora RPU och sen kommer domslutet. Det hela avhandlas som om att verkligheten inte existerar. Pinsamt.

Okej.. intressant. Du "vet" alltså att MB och VB inte möttes upp under mordnatten?
Citera
2013-12-05, 16:44
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Okej.. intressant. Du "vet" alltså att MB och VB inte möttes upp under mordnatten?

Jag skiter i MB för han är inte åtalad för mord och kommer inte åtalas.
Har du missat domstolens uttalande i detta fallet? Övertygande bevisning, så vad du håller på med är kanske inte direkt anslutet till den verklighet som råder. Det är högst osmakligt att hänga en människa som inte är med längre i det verkliga fallet dvs.
Citera
2013-12-05, 16:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
MB blev nog väldigt frustrerad och förbannad efter att ha fått detta SMS:

ca 1 dygn innan hon blev mördad skrev hon:
23:38
Vatchareeya Bangsuan
ska aldrigt mer ligga med dig hatar dig jag är säkert på att hon gör det också för hon tappade förtroende för
dig)) tillslut så har du ingen kvar. tur att ni har företag tillsammans annars hade hon gjort slut med mig. Du verkar inte gillar när vi älskade dig.

Kanske en felskrivning, hon istället för han? Som det står nu ser det ut som om VB och AN också hade ett förhållande.

När vi älskade dig? Tillsammans i samma säng eller var för sig?
Citera
2013-12-05, 16:48
Medlem
Buddisch13s avatar
Lyssnar på förhöret med MB i TR...Lite intressanta saker kommer fram tex sms han fick 4/5 som han raderade direkt utan att läsa, Eftersom det sms inte går att ta fram & Vbs mobil inte har hittats så tror jag att det sms är väldigt viktigt, Kanske inte för skuldfrågan men för att MB fick kännedom i det sms om att VB liv va i fara & att han sket i det eller inte trodde på henne...´Men nu visade det sig att det sms va livsavgörande
Citera
2013-12-05, 16:50
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Det här som är mycket obehagligt vad exakt menar du att det är bortsett från själva knivdödandet och styckningen?

Jag menar att mordet på Vatchareeya Bangsuan - en svartskalle/"blattetjej" i många blonda och blåögdas ögon - kan ha undertoner av rasism. Jävla hemskt om det ligger korn av sanning i den misstanken, men jag skulle inte utesluta det. Samtliga inblandade är knappast rassar, det tror jag inte, men någon av dem tror jag är det. Säger inte att det är mordmotivet, det tror jag bottnar i MB:s och VB:s relation, som MB inte lyckades ta sig ur utan att tillgripa den drastiska lösningen att mörda VB - men rasistisk inställning kan ha gjort det lättare för NN att delta i det här. Vi får se hur det utvecklar sig.
Citera
2013-12-05, 16:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag skiter i MB för han är inte åtalad för mord och kommer inte åtalas.
Har du missat domstolens uttalande i detta fallet? Övertygande bevisning, så vad du håller på med är kanske inte direkt anslutet till den verklighet som råder. Det är högst osmakligt att hänga en människa som inte är med längre i det verkliga fallet dvs.

Uppenbarligen finns det människor som inte lät sig övertygas lika lätt som domstolen. Varför inte respektera att alla inte tycker som du? Bara för att du tror på domstolen behöver inte alla andra göra det, finns rötägg även inom rättsväsendet.

Jag tror att KJ har med mordet att göra, men jag är absolut inte överbevisad, håller dörren öppen för att KJ inte var centralgestalten i den här makabra soppan.
Citera
2013-12-05, 16:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Lyssnar på förhöret med MB i TR...Lite intressanta saker kommer fram tex sms han fick 4/5 som han raderade direkt utan att läsa, Eftersom det sms inte går att ta fram & Vbs mobil inte har hittats så tror jag att det sms är väldigt viktigt, Kanske inte för skuldfrågan men för att MB fick kännedom i det sms om att VB liv va i fara & att han sket i det eller inte trodde på henne...´Men nu visade det sig att det sms va livsavgörande

Så tror jag också, har för mig att jag också skrivit om det som en möjlig förklaring till AN Facebookskriverier. MB berättar för AN att VB verkar vara hotad till livet, AN säger att MB ska skita i det. Jag misstänker att det ligger ganska nära sanningen.

Hur skulle MB och AN framstå om det uppdagades att de hade kunnat rädda livet på VB men medvetet lät mordet ske?
Citera
2013-12-05, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Så tror jag också, har för mig att jag också skrivit om det som en möjlig förklaring till AN Facebookskriverier. MB berättar för AN att VB verkar vara hotad till livet, AN säger att MB ska skita i det. Jag misstänker att det ligger ganska nära sanningen.

Hur skulle MB och AN framstå om det uppdagades att de hade kunnat rädda livet på VB men medvetet lät mordet ske?

Både MB och AN ville ju se henne DÖD
Citera
2013-12-05, 17:08
Medlem
Jag följde denna tråden när den började och har tittat in och läst då och då, några saker som fastnat i min skalle är:

Sålde inte MB en företagsbil precis vid händelsens tidpunkt!

Vad var det för anmälan VB hade gjort till polisen som dom inte vill ta upp? Det var väl ett hot hon anmälde om jag inte minns fel?

MB "trevliga" fru som säger att hon inte skulle fälla en tår?
Och så var det något om "kackerlackor", är hon främlingsfientlig, Fru MB?

Jag tror inte att KJ var ensam, han verkar inte smart nog!

Verkar dessutom som om polisen tycker att detta fallet är klart nu när dom fått KJ, tror inte det är så enkelt och efter månader av hårt arbete vill dom få ett slut på det hela och fira jul med sina familjer och det skall alla vara nöjda med.
Senast redigerad av Virgina 2013-12-05 kl. 17:43. Anledning: Läst lite mer i trådens senare inlägg
Citera
2013-12-05, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanske en felskrivning, hon istället för han? Som det står nu ser det ut som om VB och AN också hade ett förhållande.

När vi älskade dig? Tillsammans i samma säng eller var för sig?

hehe.. ja det va nog det smset som fick bägaren att rinna över för MB!
Citera
2013-12-05, 17:10
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Det är osmakligt hur man hudflänger en oskyldig person på den här kloaknivån.
Det är uppklarat och ändå ska man tvinga sig sprida illasinnade rykten om ett par som aldrig delgivits misstanke. Domstolen avvaktar den stora RPU och sen kommer domslutet. Det hela avhandlas som om att verkligheten inte existerar. Pinsamt.

Men vad ÄR verkligheten, MrsMagoo ? Det finns ju inget handfast bevis att KJ mördat VB. Indicium i form av blodbesudling i KJ:s bil, javisst, det är ostridigt - men blodbesudlingen BEVISAR INTE att han mördat henne.
Citera
2013-12-05, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
MB har det mest uppenbara motiv som jag har sett på väldigt länge. Övriga inblandade tror jag är KJ med fascination för att döda någon genom stryp- och knivvåld - samt ytterligare någon inblandad som delar KJ:s stryp- och knivvariant + är hatiskt inställd till invandrare, dvs någon med politisk hemvist i en högerextremistisk organisation.
Jo jag håller med dig, ett motiv hade MB men inte tillräckligt för att ta steget ut till ett så sjukt mord som detta faktiskt är även om MB verkar vara både brutal och fientlig.
Om det skulle vara MB som var skyldig, tror jag även mordet sett annorlunda ut. Ett snabbt mord och en snabb hantering.
Tillvägagångsättet tyder mer på antingen lustmord eller hatmord - då syftar jag på invandrarfientlighet som du skriver om vilket kan peka på att KJ faktiskt hade medhjälpare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in