2013-12-05, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardcorebobo
Ska avtjäna ett mindre straff på ett par månader. Har suttit tidigare men nu är det så att jag är i ett läge där jag undrar över en sak.
Fick inställningspappret för ett tag sen. Och det stog att jag skulle inställa mig omedelbart på "klass2anstalt".
Just nu är jag efterlyst skulle jag tro.
Så skulle jag kunna inställa mig på en annan anstalt? Och en annan klasssäkerhet?
Jag vill sitta på ett klass3, Så hur stor chans är det att jag skulle bli kvar på det stället jag inställer mig på isf?

Vilken info som helst skulle uppskattas.

Du är förmodligen "begärd införpassad" än så länge. Är du placerad på en tvåa och inställer dig försent så är det kört att sitta på en trea. Inställer du dig på en trea så kommer de skicka dig raka vägen till högre klass. Avståndet är irrelevant, TPT jobbar i hela Sverige.
Citera
2013-12-05, 13:47
Medlem
Citat:
Okej, dock är det nästan 100mil i mellan. Får se om om dom lägger resurser på det

Jo dom kör upp och ner, kors och tvärs.
Dom körde mig från Salberga till Huddinge Häktet en vända, fram och tillbaka på en dag, då hade dom plockat upp en kvinna som hade suttit högt upp i landet som satt i samma buss, och skulle läppa tokkvinnan på Färingsö, hörde ju personalen prata med varandra om en eventuell körning från Skåne till Sthlm som skulle inträffa dagen därpå.

Har hört att dem även kan flyga med fångar inrikes, sitter du med midjebälte och handklovar och 2-3 st personal på ett passagerarplan.

Så avståndet är dock inga problem för Kriminalvården..
Citera
2013-12-05, 13:53
Medlem
Stilnoctpeniss avatar
Hur blir det om man äter mkt mediciner, även narkotikaklassade när man åker in?
Citera
2013-12-05, 13:54
Medlem
Hardcorebobos avatar
Även om fängelset har båda ett klass 2 och 3? Ska dom verkligen ha mig ditt där jag ska inställa mig? Även om det finns plats på det klass 2/3 som jag inställer mig på
Citera
2013-12-05, 14:00
Medlem
Hardcorebobos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilnoctpenis
Hur blir det om man äter mkt mediciner, även narkotikaklassade när man åker in?
Har du recept på det så får du äta på
Citera
2013-12-05, 14:07
Medlem
Stilnoctpeniss avatar
Citat:
Har du recept på det så får du äta på

Tack för svar! Då får man iaf behålla sina godsaker om man skulle åka in någon gång
Citera
2013-12-05, 16:19
Medlem
Citat:
Även om fängelset har båda ett klass 2 och 3? Ska dom verkligen ha mig ditt där jag ska inställa mig? Även om det finns plats på det klass 2/3 som jag inställer mig på

På plats där du inställer dig, skriver du en anhållan att du vill bli placerad på ett annat ställe, har du tur så kanske du får stanna.lycka till man!
Citera
2013-12-05, 16:32
Medlem
Hardcorebobos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LedLampan
På plats där du inställer dig, skriver du en anhållan att du vill bli placerad på ett annat ställe, har du tur så kanske du får stanna.lycka till man!
Värt ett försök! Tack så mycket.
Må bäst
Citera
2013-12-05, 16:39
Medlem
Citat:
Värt ett försök! Tack så mycket.
Må bäst

Sköt dig själv och allt där inne, en 1/4 på straffet får du permissioner, klarar du din första 24tim utan problem så placeras du på klass 3 (öppen anstalt).
Citera
2013-12-05, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilnoctpenis
Tack för svar! Då får man iaf behålla sina godsaker om man skulle åka in någon gång

Räkna inte kallt med det! Benso försöker sjukvården på anstalt alltid trappa ner till atarax. De flesta narkotikaklassade läkemedel brukar de också sänka dosen på.
Citera
2013-12-05, 19:47
Medlem
Citat:

De kommer troligtvis att flytta dig till närmaste 2a. Har du väl inställt dig fel så gäller inte placeringsbeslutet längre. Har du DESSUTOM inställt dig sent så kan riskbedömningen gällande dig ändras ytterligare.
Citera
2013-12-05, 21:25
Medlem
KriminalvardenKVs avatar
Citat:
Ska avtjäna ett mindre straff på ett par månader. Har suttit tidigare men nu är det så att jag är i ett läge där jag undrar över en sak.
Fick inställningspappret för ett tag sen. Och det stog att jag skulle inställa mig omedelbart på "klass2anstalt".
Just nu är jag efterlyst skulle jag tro.
Så skulle jag kunna inställa mig på en annan anstalt? Och en annan klasssäkerhet?
Jag vill sitta på ett klass3, Så hur stor chans är det att jag skulle bli kvar på det stället jag inställer mig på isf?

Vilken info som helst skulle uppskattas.

nej, du ska gå till en klass 2a eller högre, lägre får du inte när du anses ha 'rymt'. dom kommer skicka dig till 2 eller 1 om du går till en 3: a.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in