2013-12-05, 06:45
Medlem
Va? Jag fattar inte ett skit av den här tråden kan nog sammanfatta för en idiot?
Citera
2013-12-05, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av targusx
Shit!
Alldeles för paranoid såhär inpå småtimmarna, fick samma resultat som alla andra lyckats få fram, men nu verkar jag inte få det längre? Har installerat DoNotTrack etc för att vara extra säker på att foliehatten befinner sig långt över öronen, säkerligen någonting jag gjort för att få det att ändras men ändå, kanske google bevakar tråden ändå?

Verkar som om min tråd dödade det..
Nu när det är åtgärdat måste ju google komma med svar på vad det berodde på.
Inga svar, sen när man börjar komma dom på spåren röjer dom undan bevisen?
Osar cover up lång väg.
Citera
2013-12-05, 09:14
Medlem
-snW-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÄruBängEller!
Osar cover up lång väg.
Men eru bäng eller?
Citera
2013-12-05, 09:51
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÄruBängEller!
Osar cover up lång väg.

Det kan vara delvis mitt fel också... Jag tänkte skriva en krönika om det (såklart med länkar hit, eftersom det var tack vare denna tråd jag upptäckte det), och därför kontaktade jag Googles svenska presskille. Antagligen har han gjort något åt saken. Han har dock inte återkommit till mig än, förhoppningsvis gör han det under dagen.
Citera
2013-12-05, 10:28
Medlem
Borta nu, testa om ni kan runka, tror inte det går längre.
Citera
2013-12-05, 10:35
Medlem
Känner att detta är ytterst konstigt då jag faktiskt inte kunde runka igår... Kan det här ha något med det att göra?

brb låsa fönstrerna
Citera
2013-12-05, 11:02
Medlem
raggsockan-83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashborn
T'ramadol blev ju besegrad under Súb'utechseh-eran, bara stråtrövare som finns kvar av hans forna armé. Själv är han ju inspärrad i solsystemet rheijhab.

Ni glömmer bort att X'anors dotter Lady Lyrica förrådde sin far genom att stjäla den heliga kartan. För att sen söka upp T'ramadol och tillsamans med den fasansfulle H'eroin mörda sin far. När fadern var död skulle de sedan ta över hela solsystemet.. Trodde alltid detta bara var en myt, men det här är uppenbarligen ett tecken, då Lady Lyrica avskyr män som runkar.. Bara jag som märkt att det inte har vart samma sak att runka de senaste dagarna? När man tillslut inte får upp krabaten hur mycket man än försöker.. Det är DÅ kriget börjar..
Citera
2013-12-05, 11:15
Medlem
Jag känner att jag är genuint nyfiken på varför det stod "killar kan inte runka" under en viss period.
Jag besöker denna tråd med jämna mellanrum för att se ifall någon smart IQ-nörd har listat ut vad som har skett, eller ifall någon rentav kanske har kontaktat google eller vad fan som helst.
Nu möts jag mest av en massa sjukt jävla tråkiga låtsasberättelser där folk försöker skriva ihop en ny "Liftarens guide till galaxen"-roman och ibland brukar sådana här skämt bli roliga.
Inte nu, pojkar, inte nu. Det är bara irriterande att kolla igenom tråden efter ny info efter som 50-80% av alla nya inlägg besår av folk som tror de är roliga.
Jag förstår att ni försöker skämta med alla konspirationsteoretiker och de pajaserna som tycker att det är obehagligt att killar inte kan runka, men denna gången har inte flashback lyckats.
T'ramadol? H'eroin? Kom igen, vafan!
Citera
2013-12-05, 11:18
Medlem
nanoballes avatar
Bästa tråden på länge. Säger en del om Flashback nuförtiden.
Citera
2013-12-05, 11:37
Medlem
[SIC]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OpusSpicatum
Borta nu, testa om ni kan runka, tror inte det går längre.
Jorå nu funkar det igen
http://i.imgur.com/K0YDy.gif
Citera
2013-12-05, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GietteBra
Jag känner att jag är genuint nyfiken på varför det stod "killar kan inte runka" under en viss period.

Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag är ingen webbutvecklare så jag är inte helt hemma på hur "robots.txt" fungerar ihop med olika sökmotorer, men en tanke som slår mig är att den mata-tag som hänvisar till "robots.txt" ligger efter sidans title-tag och eftersom sidtiteln förändras vid sökning är det ju inte helt otänkbart att titeln fortfarande hamnar i deras cache eftersom deras sökrobot snappar upp den informationen innan innehållet i "robots.txt".

Hur ofta en sida indexeras av Google vet jag inte, men om det jag beskriver ovan faktiskt stämmer så kommer nya sökresultat dyka upp som titel för dessa sidor när roboten varit där och grötat igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Kul upptäckt men är det inte så att det helt enkelt råkade vara den sista svenska sökningen som gjordes innan Google lade till en "robots.txt" för att själva söksidan inte längre skulle lagras i deras cache?

Lite kul förstås att det blev just den sökningen i Sverige men tar man en titt på andra länder så finns det i alla fall en del spår där också.

Så är det nog.

Det är helt enkelt så att Google indexerat en sådan sökning och att söksidan "https://www.google.se/?gws_rd=cr&ei=" därför cachat sidan med den rubriken.

Det är alltså inte Google som lagt in ett "Easter Egg", utan rubriken är ett resultat av vad någon har sökt på.
Citera
2013-12-05, 14:51
Medlem
qzectbumo.s avatar
Kanske varit uppe innan. Men om ni kollar denna tråden på loading.se http://loading.se/forum.php?thread_id=125326 så ser ni att någon länkar till Google med just "killar kan inte runka" som ankartext.

Ni kanske även ser att i den länken så finns parametern "gws_rd=cr". Efter lite ompekningar hamnar man på google.se/?gws_rd=cr#q=%22killar+kan+inte+runka%22 Google har i sin tur sedan försökt indexera själva länken/sökresultatet som en sida. Om jag förenklar det lite, så kan det förklaras som att sidan inte har någon titel, så då väljer google istället att använda ankartexten som en titel.

Men eftersom Google genom google.com/robots.txt egentligen blockerar sig själv från att indexera sina egna sökresultat så har den nu försvunnit. Varför den kom med från första början skulle väl kunna förklaras som en "bugg".
Senast redigerad av qzectbumo. 2013-12-05 kl. 15:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in