Citat:
Ursprungligen postat av
Vintergrisen
Kul upptäckt men är det inte så att det helt enkelt råkade vara den sista svenska sökningen som gjordes innan Google lade till en "robots.txt" för att själva söksidan inte längre skulle lagras i deras cache?
Lite kul förstås att det blev just den sökningen i Sverige men tar man en titt på andra länder så finns det i alla fall en del spår där också. För att få upp andra resultat än det svenska gäller det dock att söka efter deras adress från deras egen googledomän. Även om de flesta bara tycks lista titeln "Visit Us On Google Plus" så hittade jag i alla fall följande:
Vet inte om man kan göra någon större analys av det här, annat än kanske att i Sverige runkar vi och på Island äter de kål, men men...
EDIT: ... och "Neth" är en snabb rackare ser jag!

Ah, fan du hade ju en riktigt vettig förklaring på varför det blivit som det blivit. Men, är det inte så att en robots.txt används för att tala om för crawlern vilka sidor man inte vill ha indexerade? Då borde det snarare vara så att dom via en tillagd robots.txt har sett till så att sidorna inte visar någon förhandsgranskning?
Äh, vi kompletterar varandras in i en fet lista, du hade några jag missade och vice versa
edit: jag insåg precis att det jag frågade, var precis det du sa..