2013-12-05, 08:43
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
Inte fan var det väl tänkt att gagna AJ...

Läs en gång till
Barnet är till hälften en produkt av AJ, oavsett hur mycket mamman hatar och önskar livet ur honom. Det bidrar knappast till barnets självbild och självförtroende. Detaljer kan barnets kompisar och andra jämnåriga dessutom sitta och läsa, och i värsta fall vända mot barnet.
Citera
2013-12-05, 09:07
Medlem
Hunnerkungens avatar
Upprinnelsen till bråket mellan Ida och Andreas kanske var att Ida blev förbannad på Andreas när han sade till Per att nu skall jag gå och pussa på din son. Då kanske Andreas tyckte att hon tog parti för Per och Andreas lackade ur.
Citera
2013-12-05, 09:22
Medlem
meegaminds avatar
Skoavtryck nr.2 som inte är identifierat bör ju med största sannolikhet tillhöra F.H eller D.B.

Polisen har ju inte lyckats spåra det.

Ingen som har tillgång till bilder på dessa herrar? kanske på FB?
Någon av dom måste ju använt detta par på någon bild?!!!
Citera
2013-12-05, 09:36
Medlem
Tant.Grons avatar
Citat:
Marrimarrow

"Egentligen skulle jag inte skriva dettta men vid det tillfället jag blev misshandlad å kissade på mig stod Asets Mamma Maritha och tittade på! När jag väl reste mig upp när Aset slutat slå ville hon gå in och tvätta av mig blodet. men jag tänkte för mig själv att det här ska han inte komma undan, inte tvätta bort bevis, så jag gick ut och rökte sen sprang jag från platsen och knackade på hus bredvid som tillslut ringde polisen. Tyvärr blev målet nedlagt trots att jag såg deformerad ut i ansiktet. Tack POLISEN för ett "bra" jobb! haha patetiskt dålig!"

Bästa syster,
Du äger ditt liv och din berättelse. Genom att stå upp för den tar du ytterligare ett steg på vägen bort ifrån det som varit. Mycket modigt av dig! Tänk om alla offer var lika modiga...
Till er som kritiserar att detta berättas vill jag säga att ni lägger dubbel skuld och dubbel skam på en misshandlad kvinna. Därigenom tar ni gärningsmannens parti och ni bidrar även till att hålla andra offer tysta.
För att citera Grynet: "Ta ingen skit!"
Citera
2013-12-05, 10:50
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Läs en gång till
Barnet är till hälften en produkt av AJ, oavsett hur mycket mamman hatar och önskar livet ur honom. Det bidrar knappast till barnets självbild och självförtroende. Detaljer kan barnets kompisar och andra jämnåriga dessutom sitta och läsa, och i värsta fall vända mot barnet.
Det där är ditt personliga sätt att resonera på. Men kan lika gärna vända på steken och fråga sig varför någon människa skulle behöva framställa en förbrytare i bättre dager än eljest bara för att den förbrytaren har barn - ditt resonemang gäller ju i princip alla tänkbara barn som AJ skulle kunna ha haft, inte bara det barn AJ har med postaren. Om AJ blir dömd för mord, lär ju, vad jag förstår, inte barnet få någon särdeles anknytning till honom, givet hennes inställning - helt oavsett vad som skrivs och inte skrivs på nätet.

Barnet är till hälften en produkt av AJ rent genetiskt. Vad det kommer att få för lojalitet och anknytning till honom är en helt annan pilsner.
Citera
2013-12-05, 11:00
Medlem
Wajis avatar
Kära FB-medlemmar.

Vi är så många som vill att AJ hamnar bakom lås och bom och aldrig mer kommer ut. Han har gjort så mycket skada här i världen och när till och med personer med insyn väljer öppet skriva och delge oss information som den bästa FB-detektiven inte skulle ge oss så är det dags att hylla dessa människor.

Det har levt under hot och i denna tråd ska vi fortsätta diskutera AJ, brottet etc. Men vi ska inte ägna fokus på individer som offrar sin identitet utan bara vara tacksam att sanningen och verkligheten kommer fram. Personer som helt enkelt bara ska skyddas och hyllas. Oavsett relation, historia så ska barn exempelvis skyddas.

AJ barn kan inte bestämma eller välja vilken far de har. Det är tillräckligt svårt att sätta sig in en sådan här svårt situation då tragedin ligger i nära och kära till BO som blivit mördad. Familjemedlemmar och nära och kära som varje dag får upprepade sorgen genom nya artiklar i media. AJ kalla förnekelse gör att media och vi på FB måste fortsätta men bakom allt finns en stor tragedi. Jag vill uppmärksamma det här och bli lite känslig mitt i alla teorier, spekulationer.

Marrimarrow är en av de personer som förtjänar FB-award för mod och styrka. Vågar stå upp och vågar kämpa. Att var förtryckt och aldrig kunna känna sig trodd och hela tiden få känna maktlösheten mot sig och sitt barn. Ingen av oss andra kan föreställa sig vad hon har fått gått igenom. Samma gäller för övriga runt AJ.

Ett ljust är tänt och i all bedrövelse så måste den som hyllas bör även få sin respekt. Min respekt har du och jag hoppas verkligen att livet kan få en nystart. De många berörda i denna tragedi. Ett liv kan aldrig ersättas men att vara en vän som finns för de som är drabbade är det minsta vi kan göra.

MVH Waji
Citera
2013-12-05, 13:00
Medlem
Har ju diskuterats tidigare här vem som tuttat på bilen vid Hunneberg och vem som tuttat på bevisen RDY hittade. Detta är SOLKLART att D.B och/eller F.H gjort (A.J kan ha varit med, men det är skitsamma) - D.B och F-H har lokalkännedomen, dom två har själva i förhör berättat att dom brukar promenera/motionera på Hunneberg.

Ang. brandplatsen RDY hittade så är det solklart att D.B gjorde detta. Han rastar säkerligen sin hund där varje dag. Han utgör ingen misstanke om han går dit. Hade F.H eller A.J gjort det hade vi säkerligen haft något vittne som reagerat i efterhand på detta.
Citera
2013-12-05, 13:24
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det där är ditt personliga sätt att resonera på. Men kan lika gärna vända på steken och fråga sig varför någon människa skulle behöva framställa en förbrytare i bättre dager än eljest bara för att den förbrytaren har barn - ditt resonemang gäller ju i princip alla tänkbara barn som AJ skulle kunna ha haft, inte bara det barn AJ har med postaren. Om AJ blir dömd för mord, lär ju, vad jag förstår, inte barnet få någon särdeles anknytning till honom, givet hennes inställning - helt oavsett vad som skrivs och inte skrivs på nätet.

Barnet är till hälften en produkt av AJ rent genetiskt. Vad det kommer att få för lojalitet och anknytning till honom är en helt annan pilsner.

Nej du, det där är din personliga tolkning. Jag däremot uttalade mig om det aktuella fallet - självklart efter att ha läst alla domar, FUP och övrigt tillgängligt material med paret.

Det är för övrigt en milsvid skillnad mellan att framställa en förbrytare i bättre dager - varifrån nu nu det kommer - och att öppet gå ut och önska livet ur sitt barns andra förälder.
Citera
2013-12-05, 14:36
Medlem
Minimois avatar
Trots att AJ enligt sin försvarare "motsatte sig bestämt" att genomgå en P7:a, har tingsrätten idag förordnat att en sådan ska inhämtas.
Citera
2013-12-05, 14:45
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marrimarrow
Egentligen skulle jag inte skriva dettta men vid det tillfället jag blev misshandlad å kissade på mig stod Asets Mamma Maritha och tittade på! När jag väl reste mig upp när Aset slutat slå ville hon gå in och tvätta av mig blodet. men jag tänkte för mig själv att det här ska han inte komma undan, inte tvätta bort bevis, så jag gick ut och rökte sen sprang jag från platsen och knackade på hus bredvid som tillslut ringde polisen. Tyvärr blev målet nedlagt trots att jag såg deformerad ut i ansiktet. Tack POLISEN för ett "bra" jobb! haha patetiskt dålig!

Jag förstår att det är ett våldsamt as. Och jag förstår att du är vansinnigt arg.
Inte ovanligt att man lägger ner sånt här , tyvärr. Stå på dig bara.
Just nu kan du vara trygg då¨han sitter inlåst-. Patetiska män som bankar på sina flickvänner är låga avskum inget annat. Inget existensberättigande har dessa män. Hoppas polisen bankade på honom då han togs in. Smaka sin egen medicin är aldrig fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Marrimarrow
Om du är så orolig för mig och mitt barn så kan ju du höra av dig på annat sätt än på Flashback i så fall!

Bry dig inte om en del här de är så tråkiga. Du bör hålla undan barnet från aset.
Och det som skrivs här kan man ta med en nypa salt inget annat.

Citat:
Läs en gång till
Hon har rätt att hata bäst hon vill, och man ska inte undanhålla barn vad som är sanningen-
Du verkar ju lite lagom kokt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-05 kl. 14:58.
Citera
2013-12-05, 15:34
Medlem
En sak som jag inte riktigt lyckats klura ut... Polisen verkade ju väldigt nöjd över att ha hittat packboxen och man fick intrycket av att det stärkte deras sak. När man läser FUP verkar det ju dels som att den var tom, dels saknade blodspår. Har jag missat något här eller innebär fyndet bara att de nu kan peka på ännu en lögn från AJ's förhör?

(Första inlägget i trådet, men hängt med och lurkat från början)
Citera
2013-12-05, 15:48
Medlem
Citat:
Trots att AJ enligt sin försvarare "motsatte sig bestämt" att genomgå en P7:a, har tingsrätten idag förordnat att en sådan ska inhämtas.
Väldigt bra. De skulle gjort det länge sen och kanske den unga tjejen var fortfarande vid liv och var kvar bredvid sina barn. Men jag kommer att tappa förtroende för psykiatri om han blir förklarad frisk i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in