2013-12-04, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinglefitte
Någon som har en teori om varför pocketboken brändes?

Jag får inte riktigt ihop när boken kan tänkas ha kommit in i bilden.

Den verkar ju bevisligen ursprungligen ha tillhört AJ, kan den ha legat i packboxen eller i bien?

AJ känns inte som killen som läser böcker, därför känns tveksamt om han tog med den upp till lägenheten... Eller gör han kanske det? Han verkar ha haft ett behov att förmedla en bild av sig själv som "djup" på Facebook m.m.
Enligt en användare här på flashback ska han tydligen vara en riktig bokmal som läser en hel del. Varför boken skulle eldas upp är väl en annan fråga däremot. Kan den legat hos DB tillsammans med AJs kläder och den brändes med resten av hans tillhörigheter?
Citera
2013-12-04, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Jag tror att han läser böcker för han verkar se sig själv som intelligent. Jag har sett honom citera kända saker osv tidigare när folk visat hans FB här i tråden innan. Så läser det tror jag nog att han gör. Men jag vet inte heller varför han skulle elda upp boken. Den har kanske legat framme när han gick bärsärkagång och blivit nedblodad. Kanske tänkte han inte klart och ville elda upp den bara av den anledningen för hans fingeravtryck fanns på den? Han skulle ju lätt kunna förklara annars att han bara glömt den där, men så tänkte han kanske inte i stridens allvar.

Eller så är det som du säger att han har haft den någonstans (i bil, i packbox) där den blivit besudlad av hennes blod. Antingen från kroppen eller från kläder från honom.

För inte kan väl en pocketbok vara ett mordvapen?

Hade den legat i bilen och blivit besudlad där hade det ju varit enklare att låta den ligga kvar när bilen brändes.

Visst, han kanske hade tagit med den och lagt den i köket, men det hade ju i såfall funnits en alldeles naturlig förklaring till varför den låg där, varför den fick blodstänk på sig och varför den har hans fingeravtryck på sig.

Kanske låg den i packboxen hela tiden, AJ går ner och trycker ner sin blodiga mc-jacka m.m. ovanpå boken som blir smetig och sedan bränns allt vid samma tillfälle.

Förresten, vet man om det var så att DB hade med sig Fristadsjackan i bilen när de körde in till stan?
Citera
2013-12-04, 18:13
Medlem
ingen av tvivlarna till deras oskuld som skriver här längre?
såg det fortfarande var 14 som gilla hans försök att rentvå sig..
hade vart lite roligt att veta om de blitt mer än 32 fantastiska vänner
som försvunnit under resans gång?
sen tror ja den bästa julklappen i år vore om moroten finge livstid.
Citera
2013-12-04, 18:21
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinglefitte
Någon som har en teori om varför pocketboken brändes?

Jag får inte riktigt ihop när boken kan tänkas ha kommit in i bilden.

Den verkar ju bevisligen ursprungligen ha tillhört AJ, kan den ha legat i packboxen eller i bien?

AJ känns inte som killen som läser böcker, därför känns tveksamt om han tog med den upp till lägenheten... Eller gör han kanske det? Han verkar ha haft ett behov att förmedla en bild av sig själv som "djup" på Facebook m.m.

Enkelt för att få fart på elden har de använt sig av boken. de kanske inte har haft bränsle. Boken som har varit i boxen kanske även har blivit blodig. Fast mest tror jag att de ville få fart på elden.
Senast redigerad av President 2013-12-04 kl. 18:28.
Citera
2013-12-04, 18:24
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soisju
ingen av tvivlarna till deras oskuld som skriver här längre?
såg det fortfarande var 14 som gilla hans försök att rentvå sig..
hade vart lite roligt att veta om de blitt mer än 32 fantastiska vänner
som försvunnit under resans gång?
sen tror ja den bästa julklappen i år vore om moroten finge livstid.

Den där killen är slut. Även om han blir fri kommer han inte kunna röra sig fritt. Nu är det många som inte vill ha honom i samhället. Han kommer nog att fly till polen för evigt.
Citera
2013-12-04, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pam-pam-ela
Hans rätt, enligt hans historik, att vara ute i det fria är förverkad sedan lång tid tillbaka. En kronisk kvinnomisshandlare ska inte få gå runt på våra gator...
I mina ögon är han den ende som kan vara den skyldige men är det ställt utom allt rimligt tvivel?
Det knyter sig i magen när jag tänker på det. För Ia´s familj skull hoppas jag innerligt att denna tragik får ett avslut där inblandade får sitt rättmätiga straff.

Skulle det bli en friande dom är de så pass körda i samhället. Någon nazisite dömde ut dem vid tillfället och man undrar ju hur många nationalister som vill beblanda sig med honom i framtiden och precis samma sak gäller väl de andra två nissarna.

I friande fall skulle det dessutom finnas en risk/chans att C*liff tar hand om "problemet"

Jobb skulle väl inte heller vara det lättaste.

Dock lär de kunna vältra sig i trasiga tjejer - fast man kan ju undra i fall dessa flickor "blir lika kåta" på killar utan detta i sitt straffregister
Citera
2013-12-04, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av President
Den där killen är slut. Även om han blir fri kommer han inte kunna röra sig fritt. Nu är det många som inte vill ha honom i samhället. Han kommer nog att fly till polen för evigt.
Ja, så lär det nog bli när han avtjänat straff (om han blir dömd) annars drar han nog direkt. Det ska bli roligare att se vad dom andra kisarna ska ta sig till när dom blir fria. Speciellt Dennis är inte svår att känna igen så han får svårare att flyta in om han skulle flytta någonstans.
Citera
2013-12-04, 18:40
Medlem
Kan någon vänlig själ slänga upp dokument, eller skriva vilka tjänstemän (domare, nämndemän etc.) som kommer närvara vid rättegången?
Citera
2013-12-04, 18:46
Medlem
Finns inte FUP och andra relevanta dokument upplagda som pdf? Jag kan inte ladda ner varken rar, zip eller annat sådant i Safari och jag vill verkligen inte sätta igång min Windowsdator bara för att få ner det..
Citera
2013-12-04, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gruvjagarn
Finns inte FUP och andra relevanta dokument upplagda som pdf? Jag kan inte ladda ner varken rar, zip eller annat sådant i Safari och jag vill verkligen inte sätta igång min Windowsdator bara för att få ner det..
Här har du förundersökningsprotokolet och det ska du inte behöva ladda ner något för, mer än själva pdf filen:
http://minfil.org/P7Tbd2bbb2/k107152.pdf
Citera
2013-12-04, 19:18
Medlem
foffens avatar
Jag funderar på FH, han har ingen direkt relation till AJ utan umgås/känner honom endast via DB, är det inte då ganska långsökt att han skulle ställa upp och hjälpa AJ med att dumpa ett lik? Och dessutom vara "som vanligt" efteråt enligt sin sambo? Dom flesta borde ju bli rätt stressade/skärrade efter en sån natt...

Jag tror följande hypotes efter att läst FUP;
AJ ringer DB för backup mot PT.
DB+FH ger sig av till THN.
Under tiden dom kör eldar AJ upp sig för att besöka PT och dunka på honom. AJ tar därför på sig mc ställ och tar fram hjälmen för att åka till PT men IF som är besatt av PT trots att han är ett svin mot henne börjar bråka (som hon tydligen är bra på) och det spårar ur och slutar med att AJ slår ihjäl IF med hjälmen, får blod på mc-ställ.

Strax efter detta kommer DB+FH till THN, AJ dirigerar om dem till Edsborg för han vill inte att de ska få reda på vad som hänt. Eftersom han inte har eller hittar nyckel (uppställd dörr enligt granne) så hakar han på med DB+FH hem till DB.

Efter att DB+FH somnat snor AJ DB's s40 tillbaka till IF efter att portlåset öppnats kl 5-6 på söndagsmorgon enligt fastighetsskötaren (IF dörr var olåst enligt polisen) och lyckas hämta liket utan att bli sedd (tur?), vilket gör att blodspåren dyker upp efter att tidningsbudet varit där, dumpar kroppen nära DB (Dålig lokalkännedom) och hittar en plats att bränna bilen på. DB/FH verkar ha svårt att veta om AJ var kvar på söndagen när de vakna eller om MC stod där.

Inser att han fått blod kvar på ställ+hjälm som hamnat på boken i packboxen, bränner detta nära DB (återigen dålig lokalkännedom+tid) sen kör han till jönköping och slänger hjälm + packbox i sjön.

Vad talar emot detta händelseförlopp?
Senast redigerad av foffen 2013-12-04 kl. 19:22.
Citera
2013-12-04, 19:28
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foffen
Jag funderar på FH, han har ingen direkt relation till AJ utan umgås/känner honom endast via DB, är det inte då ganska långsökt att han skulle ställa upp och hjälpa AJ med att dumpa ett lik? Och dessutom vara "som vanligt" efteråt enligt sin sambo? Dom flesta borde ju bli rätt stressade/skärrade efter en sån natt...

Jag tror följande hypotes efter att läst FUP;
AJ ringer DB för backup mot PT.
DB+FH ger sig av till THN.
Under tiden dom kör eldar AJ upp sig för att besöka PT och dunka på honom. AJ tar därför på sig mc ställ och tar fram hjälmen för att åka till PT men IF som är besatt av PT trots att han är ett svin mot henne börjar bråka (som hon tydligen är bra på) och det spårar ur och slutar med att AJ slår ihjäl IF med hjälmen, får blod på mc-ställ.

Strax efter detta kommer DB+FH till THN, AJ dirigerar om dem till Edsborg för han vill inte att de ska få reda på vad som hänt. Eftersom han inte har eller hittar nyckel (uppställd dörr enligt granne) så hakar han på med DB+FH hem till DB.

Efter att DB+FH somnat snor AJ DB's s40 tillbaka till IF efter att portlåset öppnats kl 5-6 på söndagsmorgon enligt fastighetsskötaren (IF dörr var olåst enligt polisen) och lyckas hämta liket utan att bli sedd (tur?), vilket gör att blodspåren dyker upp efter att tidningsbudet varit där, dumpar kroppen nära DB (Dålig lokalkännedom) och hittar en plats att bränna bilen på. DB/FH verkar ha svårt att veta om AJ var kvar på söndagen när de vakna eller om MC stod där.

Inser att han fått blod kvar på ställ+hjälm som hamnat på boken i packboxen, bränner detta nära DB (återigen dålig lokalkännedom+tid) sen kör han till jönköping och slänger hjälm + packbox i sjön.

Vad talar emot detta händelseförlopp?

Spår av två personer i lägenheten till exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in